Amigo Mio vliegendeken stuk, winkel nog niet opgelost.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cardy

Berichten: 6680
Geregistreerd: 08-04-05
Woonplaats: Beverwijk

Amigo Mio vliegendeken stuk, winkel nog niet opgelost.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-16 19:09

Op 16 augustus hebben wij een Amigo Mio vliegendeken gekocht. Op 25 augustus was de deken op een zeer vreemde plek al stuk:

Afbeelding

Paard is altijd zuinig op haar dekens en snap er niks van. Dit mag toch niet zomaar?

Terug naar de winkel.. Er gaat overlegd worden met de leverancier.

Ben erg benieuwd of er meer mensen zijn die ervaren hebben dat deze dekens gauw stuk zijn?
En wat is de normale gang van zaken bij een artikel dat binnen 9 dagen stuk is?
Laatst bijgewerkt door Cardy op 27-08-16 19:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 19:11

Niet gespeeld met andere paarden, geschuurd, oid?

Jester_

Berichten: 12264
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: Amigo Mio vliegendeken stuk, winkel nog niet opgelost.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 19:13

Ik had dit met een regendeken, buiksingel scheurdr ook zo af van amigo. Maar kreeg ik ook niet vergoed

Cardy

Berichten: 6680
Geregistreerd: 08-04-05
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-16 19:35

Stamper schreef:
Niet gespeeld met andere paarden, geschuurd, oid?


Nee helemaal niet, en het is een merrie die niet speelt. Daarbij komt dat de bevestiging dus onder de buik zit.


Jester_ schreef:
Ik had dit met een regendeken, buiksingel scheurdr ook zo af van amigo. Maar kreeg ik ook niet vergoed


Ik kom inderdaad meerdere berichten over de Mio lijn tegen. Ik weet dat het een goedkopere lijn is van Amigo, maar kom op dit mag toch niet zomaar gebeuren?

Jester_

Berichten: 12264
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: Amigo Mio vliegendeken stuk, winkel nog niet opgelost.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 19:42

De regendeken was binnen een week stuk :+
Ik vermoed alleen dat hij naar een vliegje heeft getrapt en dat hij op de singel heeft getrapt en dat hij daarom afgescheurd is.

lianne125

Berichten: 1428
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Schagen

Re: Amigo Mio vliegendeken stuk, winkel nog niet opgelost.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 19:46

Ik heb ook 2 mio vliegendekens gehad die binnen no time stuk waren. Vaak bij de buiksingels en op het hals deel. Ook een mio regendeken gehad waar al snel de scheuren in zaten. Voor mij geen mio meer.

MoniekV

Berichten: 2162
Geregistreerd: 24-01-13
Woonplaats: Etten-Leur

Re: Amigo Mio vliegendeken stuk, winkel nog niet opgelost.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 19:54

Ik heb een mio vliegendeken gehad die 2 jaar op een lompe haflinger heeft gelegen en nu bij iemand anders op haar paard ligt, de deken is nu wel een beetje aan het verslijten maar dat is ook logisch.

Waar heb je de deken gekocht?

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Re: Amigo Mio vliegendeken stuk, winkel nog niet opgelost.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 20:10

Oh, dit is niet vreemd al mijn mio's gaan daar stuk, keer flink je buik uitzetten, of keer rollen of vrolijk bokken en daar zijn ze al stuk. Bij de borstsluitingen idem...

En ze gaan snel stuk, repareer ze altijd zelf 100x.. totdat stof door de zon zo is aangetast dat er spontaan gaten in vallen overal, dat is zo ongeveer 2e zomer. (ze staan hier in de zomer dag en nacht met zo'n ding) Heb de laatste keer daarom voor andere dekens gekozen, was het nu spuugzat.

Vajramani

Berichten: 3934
Geregistreerd: 04-07-04
Woonplaats: Bakkeveen

Re: Amigo Mio vliegendeken stuk, winkel nog niet opgelost.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 20:23

Ik heb dit ook vaak bij amigo dekens gezien. Mijn ervaring is dat de buiksingels juist te strak zitten. Waardoor bij opstaan meer druk op de singels komt en ze daardoor uitscheuren of stiksel loslaat.

Pasterza

Berichten: 2696
Geregistreerd: 17-09-02
Woonplaats: Lemelerveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 21:01

Apart, ik heb zelf erg goede ervaringen met deze vliegendekens. Ik heb er eentje van 10 jaar oud waar nu pas gaten in vallen en voor mijn andere paard eentje van 3 jaar oud die er nog super uit ziet ondanks dat deze vanaf begin mei tot begin oktober dag en nacht worden gedragen zonder problemen. Dus best intensief eigenlijk.

Ook ik vermoed dat je wellicht de buiksingels te strak hebt zitten. Er hoort een rechtopstaande vuist tussen buik en singel.

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Re: Amigo Mio vliegendeken stuk, winkel nog niet opgelost.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 21:03

10 jaar.. nou dat halen ze hier in geen 100 jaar, dan is de stof op de rug vergaan en vallen er spontaan gaten in, is dan ook niet meer te naaien omdat de stof vergaan is.
Moet wel zeggen dat de oudere modellen die ik had (met naad op de rug) vele malen beter waren dan die van de laatste jaren zonder naad op de rug, kortom, kwaliteit is hard achteruit gehold en de pasvorm voor mijn paarden trouwens ook.

paardjes123

Berichten: 2883
Geregistreerd: 16-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 21:08

Die ervaring hebben ik niet. Juist heel te vrede over de amigo dekens. Nu twee maanden om in de wei dag en nacht en die van mij de vliegendeken en nog als nieuw

Hebben de buiksingels misschien te strak gezeten en met rollen uitgescheurd?
Laatst bijgewerkt door paardjes123 op 27-08-16 21:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Pasterza

Berichten: 2696
Geregistreerd: 17-09-02
Woonplaats: Lemelerveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 21:10

Klopt inderdaad dat het niet dezelfde kwaliteit is. De jongste deken is van dunnere stof en heeft dunnere singels. Het enige voordeel is dat het halsgedeelte langer is. Ter illustratie, de hals van deze in maat 185 is 20 cm langer dan van mijn oudste deken maat 205. Dat vind ik dan wel weer positief, je zou eigenlijk andersom verwachten. Het zal mij benieuwen of deze ook 10 jaar meegaat.

Cardy

Berichten: 6680
Geregistreerd: 08-04-05
Woonplaats: Beverwijk

Re: Amigo Mio vliegendeken stuk, winkel nog niet opgelost.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-16 21:31

Ik heb hiervoor de Amigo Bug Rug gehad en die was na 6 jaar (of langer) echt op.

Dat ik de buiksingels te strak gedaan zou hebben is onzin. Heb een merrie die snel zeurt en o wee als ze de buiksingels voelt tegen haar buik haha.
En ze zaten ook niet te los.

loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 19:51

Hier ook bij de mio regendeken. Singels lagen er ook binnen een week af.
Vliegendeken is gelukkig nog wel heel.

marengolike
Berichten: 592
Geregistreerd: 20-04-12

Re: Amigo Mio vliegendeken stuk, winkel nog niet opgelost.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 15:31

Hier ook met de regendeken met hals. Paard wat nooit dekens sloop binnen 2 maanden kapot

Cardy

Berichten: 6680
Geregistreerd: 08-04-05
Woonplaats: Beverwijk

Re: Amigo Mio vliegendeken stuk, winkel nog niet opgelost.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-16 15:52

Even een update.. Winkel heeft foto's van de deken opgestuurd naar de leverancier en al snel kreeg ik te horen dat de deken vergoed werd. Dus helemaal blij en goeie service van de winkel.

Heb uiteindelijk maar wat anders gekocht daar voor hetzelfde geld, want die deken vertrouw ik niet meer.
Nu weer een Amigo Bugrug gekocht, perfect!

kisangel
Berichten: 39
Geregistreerd: 26-07-08
Woonplaats: Wijk en aalburg

Re: Amigo Mio vliegendeken stuk, winkel nog niet opgelost.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 13:26

Ik wilde vanwege de prijs ook voor deze lijn gaan maar als ik deze verhalen hoor ga ik toch maar voor wat anders. wel netjes dat het zo is afgehandeld.

Fotografie91Jarig

Berichten: 2447
Geregistreerd: 24-11-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 13:34

kisangel schreef:
Ik wilde vanwege de prijs ook voor deze lijn gaan maar als ik deze verhalen hoor ga ik toch maar voor wat anders. wel netjes dat het zo is afgehandeld.


Ik heb hem al 4 jaar bij mijn pony en deze zomer heeft hij hem flink gesloopt maar dat had geen 1 deken overleefd!
Mijn andere pony heeft hem voor het 2de jaar opgehad en ziet er nog top uit!
Ik vind het wel een fijne deken :)

paardjes123

Berichten: 2883
Geregistreerd: 16-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 13:34

Netjes dat je je geld terug heb gekregen. Ik was altijd heel tevreden maar die van mij is 2 weken terug stuk gegaan. In totaal 10 weken op gehad. Zit een hele grote scheur in de bovenkant

Cardy

Berichten: 6680
Geregistreerd: 08-04-05
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-16 14:11

Toevallig dat er mensen nog reageren.. Van de week was de nieuwe Amigo Bug Rug op dezelfde plek ook al aan het scheuren (2 kleine gaten). Aangezien ik weet hoe het kan verder scheuren, gelijk contact opgenomen met (een andere) winkel. Moet deze kapot knippen en krijg dan een nieuwe. Poging 3 zal maar zeggen en gaan nu meer voor een Rambo.. Hopelijk is deze een stuk sterker.

liedjuh2

Berichten: 2442
Geregistreerd: 18-01-10
Woonplaats: Waar mijn huisje is....

Re: Amigo Mio vliegendeken stuk, winkel nog niet opgelost.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 14:14

Bij mij was de amigo mio ook al snel gescheurd(2 dagen ofzo). Nou is het een speelse ruin, dus ging er vanuit dat het daar aan lag. Maar ik heb het zelf vast gestikt en hij functioneert nog steeds, nu al een jaar of 5 verder en af en toe zit er een scheur in, stik ik het vast en gaat hij gewoon weer op.

Yontheke

Berichten: 4434
Geregistreerd: 14-12-09
Woonplaats: Retie

Re: Amigo Mio vliegendeken stuk, winkel nog niet opgelost.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 14:22

Ik heb hetzelfde deken op 2 verschillende paarden liggen. Bij de ene blijft die perfect heel en bij de andere heb ik dit probleem ook. Ik wijtte het dan maar aan mijn paard maar dat is blijkbaar het probleem niet..

Roodvos

Berichten: 6661
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 14:25

Mijn Amigo Bug Buster ging vorig jaar bij de borstvoering op de stiksels helemaal stuk. Keurig opgelost door de winkel/Horseware en een nieuwe mee gekregen.
Die vervolgens na 14 dagen ook al weer aan flarden lag op de voering :roll: .

Ondertussen was het einde van het vliegendekenseizoen ook bereikt en had bij de garantie al de laatste deken in "mijn" maat mee gekregen. Ik heb het er maar bij gelaten en met textiellijm van de Hema er een heel stuk voering uit een oude deken over geplakt. Dat houdt het goed, en deken heeft dit hele seizoen nog dienst gedaan.

Maar als deze af is toch ook maar eens voor wat anders kijken. Heb het idee dat de Amigo niet meer is wat ze een aantal jaren geleden waren qua kwaliteit.

Cardy

Berichten: 6680
Geregistreerd: 08-04-05
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-16 14:32

Roodvos schreef:
Maar als deze af is toch ook maar eens voor wat anders kijken. Heb het idee dat de Amigo niet meer is wat ze een aantal jaren geleden waren qua kwaliteit.


Dat denk ik dus ook... Zo jammer, de vorige deken heeft het 6 jaar zeer goed gedaan (eerst met een sloop grage ruin, daarna met de huidige merrie).