Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
. Als je laat in het seizoen scheert komen ze er vaak meer muisgrijs onder vandaan. 
iEmmaaa schreef:Hier scheren we de Friezen elke winter en wat mij elk jaar weer opvalt, hoe eerder is het seizoen je scheert, hoe zwarter ze blijven. Als je laat in het seizoen scheert komen ze er vaak meer muisgrijs onder vandaan.
Ik scheer de benen ook altijd en laat alleen de sokken en de koot zitten, de kootholte haal ik wel leeg. Dit vind ik zelf praktischer met de modder ed, zo kan de huid tenminste goed drogen.
Als je de voorkant van de sokken ook wilt laten zitten, kun je het beste wat boven de sokken beginnen met scheren en daarna met de haren mee naar beneden over de sok gaan. Op die manier is de overgang tussen sok en geschoren het vloeiendst en minst te zien.
De foto's die ik heb zijn helaas niet zo duidelijk, maar hopelijk krijg je er zo een beetje een beeld bij.
[ [url=m/eJBKjT.png]Afbeelding[/url] ]
Deze foto is gelijk 5 min na het scheren genomen, vandaar dat het heel grijs en streperig is. Dit trekt meestal met 1 a 2 dagen helemaa weg.

ChanZFries schreef:iEmmaaa schreef:Hier scheren we de Friezen elke winter en wat mij elk jaar weer opvalt, hoe eerder is het seizoen je scheert, hoe zwarter ze blijven. Als je laat in het seizoen scheert komen ze er vaak meer muisgrijs onder vandaan.
Ik scheer de benen ook altijd en laat alleen de sokken en de koot zitten, de kootholte haal ik wel leeg. Dit vind ik zelf praktischer met de modder ed, zo kan de huid tenminste goed drogen.
Als je de voorkant van de sokken ook wilt laten zitten, kun je het beste wat boven de sokken beginnen met scheren en daarna met de haren mee naar beneden over de sok gaan. Op die manier is de overgang tussen sok en geschoren het vloeiendst en minst te zien.
De foto's die ik heb zijn helaas niet zo duidelijk, maar hopelijk krijg je er zo een beetje een beeld bij.
[ [url=m/eJBKjT.png]Afbeelding[/url] ]
Deze foto is gelijk 5 min na het scheren genomen, vandaar dat het heel grijs en streperig is. Dit trekt meestal met 1 a 2 dagen helemaa weg.
Is de linkse foto van voor het scheren of ook na het scheren?