Ik heb een 20 jarige merrie die ik ondertussen 6 jaar heb. Zij wordt sinds dit jaar op een ander niveau getraind. Doordat ze wat knieproblemen krijgt springt ze niet meer en ook op vlak van dressuur zal het wat rustiger aan moeten. Tot vorig jaar werd ze iedere winter geschoren doordat ze tot en met vorig op een wat 'serieuzer' niveau gereden werd. Doordat ze telkens goed verdoofd moest worden voor het scheren, zou ik haar liever deze winter niet laten scheren. Ze werkt wel wat rustiger nu, maar ze wordt toch nog steeds bijna elke dag licht gereden of gelongeerd om haar toch fit te houden. De beste optie zou zijn om haar met dekens proberen kort in vacht te houden omdat ze zonder dekens toch een redelijk dikke vacht krijgt. Ik heb dekens in alle soorten en diktes van toen ze nog geschoren werd maar ik heb geen ervaring met wanneer en welke dekens je moet opgooien om de vacht kort te houden. Mijn merrie is een kruising arabier x kwpn en staat in een binnenbox maar staat naast de poort dus het kan er soms wat fris worden. Ik hoop dat iemand me kan vertellen hoe ik dit het best aanpak! Bedankt!