Waar groot graasmasker te koop welke niet schuurt

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

muppetmayo

Waar groot graasmasker te koop welke niet schuurt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-16 13:22

Al enige tijd tob ik met mijn haflinger qua graasmasker.
De standaard maskers zijn te klein, deze zitten te krap qua omvang om zijn kaak/neus. Maat full krijg ik vaak niet om. Daarnaast is hij snel benauwd van maskers zonder neus vrijheid.
Hij heeft een tijdje een graasmasker van Ekkia gehad met neusvrijheid, deze was krap aan maar ging net goed. De omtrek hiervan was 73 cm, dit heeft hij minimaal nodig, maar de meeste maskers redden dit bij lange na niet. Deze heeft hij helaas gesloopt en zijn niet meer verkrijgbaar -O-
Bij Welkoop is er 1 mega masker verkrijgbaar, deze is echter weer te groot, deze kan weer van zijn neus af worden geschoven %) De maat kleiner is weer te klein...
Ik heb ook langere tijd een Greenguard geprobeerd, echter krijgt hij hier steeds wondjes van op zijn neus. Ook met ducktape./stof blijven de wondjes aanwezig.

Heeft iemand nog een idee waar ik niet aan heb gedacht? Ik zou zeggen dat een haflinger toch niet extreem zou moeten zijn qua neus formaat, hoe doen anderen dit? Zonder masker is helaas geen optie...

Shirley

Re: Waar groot graasmasker te koop welke niet schuurt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 13:23

Kun het te grote masker niet wat versmallen door er een randje bont in te zetten?

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-16 13:29

Daar heb ik idd nog niet aan gedacht :)* Ik zal eens kijken of dat een mogelijkheid is, nu kan hij namelijk helemaal kantelen en daardoor van zijn hoofd af..

Goh.. soms kan het zo simpel zijn he..

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 13:29

Hoop dat het werkt!

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 13:30

Bij de maskers met 3 stroken band kan je de middelste deels weghalen zodat er een neusgat is. Heb ik hier ook gedaan met 1. Wel lospeuteren, omvouwen en vastnaaien ivm rafelen en geen scherpe randjes (knippen en smelten is minder stevig en smeltrand gaat schuren). Ik heb het met 1 masker gedaan, maar even geen idee waar die nu is om foto te maken.

Aanpassen zal je vermoed ik zeker moeten, dus afhankelijk van budget of nog aanwezig is met beste optie als basis zelf aanpassen de beste optie. Hier loopt ook van alles met dingen die uit meerdere delen bestaan, alles past, het is veilig en comfortabel, alleen het ziet er niet uit :P .

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-16 13:33

tamary dat had ik inderdaad ook bedacht, zo van dan haal ik de stukken bij de neus weg.
Alleen die maskers zijn dus te klein -O- Ik heb al veel merken opgemeten, maar er komt er geen 1 in de buurt van die 73 cm.. Behalve die veel te grote van de Welkoop dan...
Ik heb 1 masker gevonden die in de buurt komt, maar die is toch al 3 cm kleiner, en de 73 cm was ook niet heel ruim.. Ik ben dus bang dat die toch ook te klein is.

Oja, dat vergeet ik ook nog te melden.. Wanneer er bij het masker nog zon op zijn neus kan komen (al is het maar een randje), dan moet ik er een neusflapje op kunnen zetten tegen de zon, anders verbrand meneer ook nog zijn neus.

Thokkadisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 13:40

Welk model had je van Greenguard? Het oude model van Greenguard was echt een waardeloos ding, dus als je die had, kan ik je aanraden het nieuwe model te proberen. Zit bij die van mij in ieder geval lekker ruim om de neusjes (met veiligheidshalsters, uiteraard), maatje Xfull.

Afbeelding

superauke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 13:44

Ik lees even mee :o zoek dr ook nog eentje

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 13:51

Voor mijn Belg heb ik er een van Imperial riding in maat XL. Die heb ik nog iets breder gemaakt door een stiksel los te halen en er wat nylon band met bontje tussen te zetten, maar misschien is die maat voor jouw haf net goed :) Ze hebben hem hier gewoon in meerdere ruitersportzaken liggen.

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-16 13:53

Thokkadisje dat is idd dezelfde als die ik al heb. Hier krijgt hij steeds wondjes en een hele rode neus van helaas...

Volgens mij is die bij de Welkoop van IR die ik heb gezien, ik ga nog eens kijken 8nnemiek!
Eventueel dus inderdaad met bont aan de binnenkant...

Moet ik alleen nog even verzinnen hoe ik zijn neus afscherm van de zon..

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 13:58

Kun je de neus niet insmeren met zonnecreme?
Ik merk dat mijn tinker bijna niet meer verbrandt zodra hij het masker op heeft. Dat lijkt toch net genoeg schaduw te geven.

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 14:28

muppetmayo schreef:
Al enige tijd tob ik met mijn haflinger qua graasmasker.
De standaard maskers zijn te klein, deze zitten te krap qua omvang om zijn kaak/neus. Maat full krijg ik vaak niet om. Daarnaast is hij snel benauwd van maskers zonder neus vrijheid.
Hij heeft een tijdje een graasmasker van Ekkia gehad met neusvrijheid, deze was krap aan maar ging net goed. De omtrek hiervan was 73 cm, dit heeft hij minimaal nodig, maar de meeste maskers redden dit bij lange na niet. Deze heeft hij helaas gesloopt en zijn niet meer verkrijgbaar -O-
Bij Welkoop is er 1 mega masker verkrijgbaar, deze is echter weer te groot, deze kan weer van zijn neus af worden geschoven %) De maat kleiner is weer te klein...
Ik heb ook langere tijd een Greenguard geprobeerd, echter krijgt hij hier steeds wondjes van op zijn neus. Ook met ducktape./stof blijven de wondjes aanwezig.

Heeft iemand nog een idee waar ik niet aan heb gedacht? Ik zou zeggen dat een haflinger toch niet extreem zou moeten zijn qua neus formaat, hoe doen anderen dit? Zonder masker is helaas geen optie...

Is dat masker dan zo ondiep? In principe zou de omtrek toch heel ruim kunnen zijn zolang de bovenkant van het masker (dus deel bij de kaak) maar ver genoeg van de neus zit?

Ik heb een best friend masker en die zijn dus te verkrijgen in de grootte die jij zoekt. Het is een diepe korf, dus afschuiven kan niet zomaar.
Hij is trouwens heel netjes afgewerkt, dus schuurt niet snel. Desondanks het ik wel op een paar plekken wat moeten aanpassen met tape.

Elegance_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 20:33

Hier de tought one met gaten voor de neusgaten echt een ideaal masker :) Afbeelding

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-16 08:00

Die tough one had ik inderdaad maar dan van een ander merk. De Tough one is weer net te klein helaas.. Zo'n zelfde masker zou ideaal zijn, maar helaas in de grote maat niet meer leverbaar.

Ik heb nog even gekeken naar de Best Friend, ook die is te klein helaas...

Het masker van Welkoop is niet leverbaar meer in de grote maat.. Ook de grote versie van de IR is erg slecht verkrijgbaar.. Ik heb nu een mail verstuurd naar een webshop die deze nog heeft in de XL versie, om te vragen hoe groot deze is.

Om verder schuren te voorkomen heb ik een "kussentje" gemaakt in de Green Guard. Ik hoop dat dit in ieder geval werkt om meer schuren te voorkomen...

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 11:43

muppetmayo schreef:
Ik heb nog even gekeken naar de Best Friend, ook die is te klein helaas...

Voordat ik die opperde had ik speciaal nog nagekeken of die groot genoeg zou zijn, als ik het me goed herinner gaat die zelfs tot 76cm toch? Waarom is die dan te klein?

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-16 11:58

Gdg dat is gek! Ik heb gekeken, op eennaantal websites staat de maatvoering van de best friend, met een max van ik geloof 68 of 70 cm (heb er al zoveel gezien, ik weet t niet zeker meer). Misschien zijn ze kleiner geworden?
Als er nog een grotere versie is dan ga ik nog even verder zoeken!
Zojuist gehoord dat die van ir 76 cm is, die zou ook groot genoeg zijn :)

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 14:10

muppetmayo schreef:
Gdg dat is gek! Ik heb gekeken, op eennaantal websites staat de maatvoering van de best friend, met een max van ik geloof 68 of 70 cm (heb er al zoveel gezien, ik weet t niet zeker meer). Misschien zijn ze kleiner geworden?
Als er nog een grotere versie is dan ga ik nog even verder zoeken!
Zojuist gehoord dat die van ir 76 cm is, die zou ook groot genoeg zijn :)

Ik had in deze tabel gekeken op de site van paardeerlijk :

http://www.paardeerlijk.nl/media/wysiwyg/Maattabel_uitgebreid_nieuwe_stijl.jpg

De grootste maat leveren ze niet in de 'standaard' versie (de versie zonder halster eraan), maar wel in de deluxe en de have a heart versie. Misschien heb jij dan ergens de standaardversie gezien?

Hoe dan ook: die van IR is een stuk goedkoper denk ik, dus als die past is dat natuurlijk helemaal mooi. Ik weet zelf niet meer welk ander merk ik heb, maar de goedkopere die ik heb (misschien ook wel IR) is een stuk minder zacht en netjes afgewerkt dan de BF en geeft daardoor meer schuurwondjes.
Maar goed, ik heb ze allebei alsnog aan moeten passen tegen het schuren hoor.

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-16 15:03

Dank je wel GDG! Ik heb gekeken bij een andere winkel, blijkbaar hebben die alleen de standaard versie, al stond er wel deluxe bij. Bij hun op de website stond een maximum maar van de paard versie. Er stond niet bij dat er nog een maat groter was.
Heb jij de Deluxe of de Have a Heart versie? Ik twijfel een beetje... Men zegt dat de Have a Heart versie minder schuurt, maar ik ben wat bang dat juist die extra bevestigingsdingetjes wellicht weer meer gaan schuren.
Ik twijfel om gelijk het bontje erbij te bestellen, alleen ben ik zo bang dat die zo lang nat blijft en daardoor de huid weer week wordt/schuren.

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 15:29

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 15:52

muppetmayo schreef:
Dank je wel GDG! Ik heb gekeken bij een andere winkel, blijkbaar hebben die alleen de standaard versie, al stond er wel deluxe bij. Bij hun op de website stond een maximum maar van de paard versie. Er stond niet bij dat er nog een maat groter was.
Heb jij de Deluxe of de Have a Heart versie? Ik twijfel een beetje... Men zegt dat de Have a Heart versie minder schuurt, maar ik ben wat bang dat juist die extra bevestigingsdingetjes wellicht weer meer gaan schuren.
Ik twijfel om gelijk het bontje erbij te bestellen, alleen ben ik zo bang dat die zo lang nat blijft en daardoor de huid weer week wordt/schuren.

Ik heb de have a heart, omdat het mij wel fijn leek dat het maskeert dan wat minder beweeglijk is (en minder makkelijk afgeschuurd kan worden door ponylief :') ). Gek genoeg schuren bij mijn pony die extra 'touwtjes' helemaal niet, dat had ik eigenlijk wel een beetje verwacht. Ik heb wel dat hij onder de kaak wat schuurt (maar daar heeft ze net wat harde delen die uitsteken) ondanks dat het daar toch mooi en zacht afgewerkt is (het goedkopere merk dat ik heb heeft daar een scherpe rand zitten, de BF een zachte gevulde rand). Hij hangt daar vrij, maar als ze graast komt de rand van de korf steeds tegen die plekken aan.
Ik heb niet het bontje erbij genomen, maar ik denk dat ik zelf eerst eens aan de knutsel ga met fleece of zoiets.

Die extra touwtjes van de HaH versie zorgen misschien voor minder schuren doordat het stabieler hangt, dat weet ik niet zeker. Maar tegen het afkrijgen van het masker was het niet nodig geweest: het masker is diep zat. Lastig te zeggen of ik een volgende keer voor de Deluxe zou gaan of toch weer de HaH. Alhoewel ik het wel fijn vind dat de korfwijdte ook te verstellen is bij de HaH (wat me op een idee brengt om die weer eens aan te passen, misschien dat het dan beter gaat onder de kaak).

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 16:00

hotchocolat schreef:
Kijk eens bij AS fressbremse, deze zijn fijn en in vele maten te krijgen

http://www.as-das-pferd.de/asdaspferd-s ... toren.html

Ook een interessante! Die kende ik nog niet, bedankt voor je link.

TS, ik denk trouwens dat de HaH toch wel voor minder schuren zorgt en met name op de neus. Hij kan namelijk niet zo vrij draaien over de neus, maar ook niet zo omlaag schuiven (en weer omhoog met schuren als gevolg).

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-16 17:18

Hotchocolate bedankt voor de link, die kende ik nog niet! Die hou ik in mijn gedachte...

Ik heb inmiddels de best friend, have a heart versie besteld... nu maar hopen dat hij past!

Sanniej_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 23:29

Welke hot chocolade erop zet heb ik ook en ben zo blij met deze!
Te krijgen met bijpassende lamsvel en zijn echt super fijne maskers.
Toevallig net weer eentje besteld voor mijn andere welsh voor mij geen andere maskers meer en heb er heel wat gehad haha

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 00:11

japielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 08:01

Vind die maskers wel enorm duur zeg

Die van chocolate der link