De standaard maskers zijn te klein, deze zitten te krap qua omvang om zijn kaak/neus. Maat full krijg ik vaak niet om. Daarnaast is hij snel benauwd van maskers zonder neus vrijheid.
Hij heeft een tijdje een graasmasker van Ekkia gehad met neusvrijheid, deze was krap aan maar ging net goed. De omtrek hiervan was 73 cm, dit heeft hij minimaal nodig, maar de meeste maskers redden dit bij lange na niet. Deze heeft hij helaas gesloopt en zijn niet meer verkrijgbaar
Bij Welkoop is er 1 mega masker verkrijgbaar, deze is echter weer te groot, deze kan weer van zijn neus af worden geschoven
De maat kleiner is weer te klein...Ik heb ook langere tijd een Greenguard geprobeerd, echter krijgt hij hier steeds wondjes van op zijn neus. Ook met ducktape./stof blijven de wondjes aanwezig.
Heeft iemand nog een idee waar ik niet aan heb gedacht? Ik zou zeggen dat een haflinger toch niet extreem zou moeten zijn qua neus formaat, hoe doen anderen dit? Zonder masker is helaas geen optie...
Ik zal eens kijken of dat een mogelijkheid is, nu kan hij namelijk helemaal kantelen en daardoor van zijn hoofd af..
.
zoek dr ook nog eentje
Ze hebben hem hier gewoon in meerdere ruitersportzaken liggen.
). Gek genoeg schuren bij mijn pony die extra 'touwtjes' helemaal niet, dat had ik eigenlijk wel een beetje verwacht. Ik heb wel dat hij onder de kaak wat schuurt (maar daar heeft ze net wat harde delen die uitsteken) ondanks dat het daar toch mooi en zacht afgewerkt is (het goedkopere merk dat ik heb heeft daar een scherpe rand zitten, de BF een zachte gevulde rand). Hij hangt daar vrij, maar als ze graast komt de rand van de korf steeds tegen die plekken aan.