Geen passende vliegendeken te vinden

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sannefleur88

Geen passende vliegendeken te vinden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-16 00:12

Hallo allemaal!

Ik kan maar geen passende vliegendeken vinden voor mijn paard. Hij is 1.70, maar hij is compact/kort gebouwd met een brede boeg.
Als ik bijvoorbeeld maat 195 neem, dan zit hij bij zijn hals veel te strak! Terwijl de rest van de deken goed zit..
Neem ik dan een 205/215, zit de hals goed maar is de rest van de deken veel te groot. Een beetje te groot is niet zo erg, maar sommige dekens vond ik gevaarlijk groot (hals heel wijd, buiksingels op zijn strakst die alsnog veel te los hingen enzo).
Ik heb vorig jaar zo veel dekens gepast (dekens van amigo/rambo/bucas/ej/qhp etc, ook de xl en big Neck varianten), maar geen enkele deken paste.
Wie o wie heeft er nog een goede tip?
Zonder vliegendeken is geen optie, maar nu krijgt hij druk en schuurplekken van een te strakke deken.
Alvast bedankt!

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re: Geen passende vliegendeken te vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 00:22

Wassen met Endure. Geen deken meer nodig.

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 00:25

Is hij zuinig met z'n dekens?
Anders n goede kwaliteits deken kopen en laten vermaken?

Ik heb een hele brede Tinker en vliegendekens zijn een ellende terwijl n exceem deken hem goed zit heb nu een 205 qhp zebra voor hem en een Rambo zebra vliegendeken laten vermaken voor m vorigjaar

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 00:57

Sommige merken hebben ook borsttussenstukken. Ik heb ze nog niet gezien voor vliegendekens, maar ze moeten niet moeilijk te maken zijn.
Andere optie is om naar een merk als stormshield te kijken wat speciaal voor quarters is. Die zijn nl ook flink breed.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 01:10

Hier precies het zelfde probleem. Van dekens zoals Amigo kan alleen de onderste borstsluiting dicht voor mijn ruin :+

Heb je al gekeken naar Nika dekens? Hun regendekens vind ik prut maar een vliegendeken hoeft natuurlijk niet waterdicht te zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 06:04

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 08:53

dominick?

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 11:01

Mark Todd, of anders een quaterdeken.

Polkiej_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 17:51

Nika vliegendeken al geprobeerd ??
Mail haar eens, ze denkt super mee!!

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 17:54

Het enige wat ik echt vind werken tegen dazen is een zebradeken. Al die stinkende sprays zijn best leuk bedacht maar met dazen heb je er niks aan omdat die krengen niet kunnen ruiken.

TS als je paard een hoge schoft heeft is het misschien een idee om een extra stuk stof er in te naaien? Dus waar het schuurt de deken langs de ruglijn in te knippen en daar een extra stuk stof in zetten zodat het de vorm van het lichaam van je paard volgt?

MallyBelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 17:57

Deken 195 kopen en een losse hals van 205 misschien.

Ik heb nu de Zebra van QHP/Ralph Coolen, die is wel ideaal, daar zit zelfs voor mijn tinker en haflinger genoeg hals aan.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 18:06

Bij mij zijn de halzen ook altijd te klein dus als iemand weet waar er losse zebrahalzen (maat full) te koop zijn dan wil ik dat graag weten!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 18:15

Nika!! Enige betaalbare deken die op mijn korte compacte brede pre past

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 13:40

Ok nika vind ik wel interessant!
Hoe vallen die dekens met buikflap? Of kan ik beter gaan voor eentje met kruissingels?
Wordt er helemaal gestoord van. Haar BR regendeken, helemaal super.
BR vliegendeken, veel te lang, singels te lang (korter gemaakt). En toch te krap bij de schouders...
Echt van alles al geprobeerd. Nika nog niet.

Maar wordt inmiddels arm van alle vliegendekens...

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 13:45

Heb vandaag de Rambo Fly Buster binnen gekregen. Had al goede ervaring met de Rambo Protector maar wilde een andere kleurstelling dus vandaar ander type.
Mijn bevinding: super! Goede pasvorm met een supergrote en ruime hals. Nog veel beter dan de Rambo Protector.
Denk dat je met deze deken veel minder tegen je probleem aanloopt. Die hals is echt verbeterd.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 13:47

Ik heb de mijne op de rug dubbel 10 cm dubbel gelegd en vast genaaid. probleem verholpen

Charmaine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 13:58

Zelfde probleem hier. Paard met een hele hoge schoft. Alles ligt te strak rondom de schouder en schoft. Maat groter is dan weer te lang. Ik heb uiteindelijk gekozen voor een hoogsluitende vliegendeken en op de borst voor een tussenstukje in laten zetten. Kostte me 17,50 euro.

Qua schoft nu wel ok maar de deken zakt nu iets scheef ...

Kymalin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 14:02

Ik heb Amigo dekens. Grijs met rode biezen. Dat is de eerste deken die ik heb waarbij de hals ruim en lang genoeg is. Ze zijn om de hals wel heel ruim maar blijven prima op de plek en minder last van afgeschuurde manen doordat het zo ruim valt.

Kymalin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 14:03

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 16:29

Vliegendeken met elastische tussenstukken zijn ideaal in dit soort gevallen. Ben heel tevreden met de mijne.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 18:48

Nessa schreef:
Ok nika vind ik wel interessant!
Hoe vallen die dekens met buikflap? Of kan ik beter gaan voor eentje met kruissingels?
Wordt er helemaal gestoord van. Haar BR regendeken, helemaal super.
BR vliegendeken, veel te lang, singels te lang (korter gemaakt). En toch te krap bij de schouders...
Echt van alles al geprobeerd. Nika nog niet.

Maar wordt inmiddels arm van alle vliegendekens...

Ik heb nu ook de buik flap en losse hals. Zit strak om de buik dus geen kans op var konen met rollen. Bij anders dekens zaten die singels veel te los. Kost net geen 50 euro. Even wennen aan het buik systeem dit heeft de 3 singels die aan beide kanten los kunnen en klittenband maar vind het een erg fijne redelijk geprijsde deken die goed past. Ik heb 185 als je wil dat ik iets na meet is dat geen problem.

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 20:31

Oh Dank je wel!
Ik vond die met 3 singels er ook prettig uitzien. Op wat voor type paard heb je deze?
Ik heb een tinker. Dus lekker brede borst en schouders. 146 hoog en dekenmaat 195 :+

Polkiej_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 13:46

Nika dekens vallen super
Die met losse hals en buikflap zijn te vergelijken met amigo hals en maat.

De vaste halsjes vallen breder op de borst (zoals ik mij heb laten vertellen door de eigenaar van het merk) en is dus fijner voor een breder paard

Ik had eerst qhp ook 3 singels, maar die buikflap sluit stukken minder mooi dan die van nika!!!
Echt heel fijn.
De singels waren bij mij alleen op z'n kortst te lang en heb deze laten vermaken bij de schoenmaker.
Langer kunnen ze altijd (erg ruim verstelbaar)
Het enige wat ik mis is een klittenband op de borst maar of je dat echt moet missen???

Ik heb overigens een luxer type haf van 1.50/1.52 zoiets, met middel borst en dunne-korte nek!

Afbeelding

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 19:31

Nessa schreef:
Oh Dank je wel!
Ik vond die met 3 singels er ook prettig uitzien. Op wat voor type paard heb je deze?
Ik heb een tinker. Dus lekker brede borst en schouders. 146 hoog en dekenmaat 195 :+

een andalusier, ook kort breed type