FLY-ALERT (dekendilemma) ;-)

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

StarAnna

FLY-ALERT (dekendilemma) ;-)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-16 07:31

Zit echt met een dilemma ivm een vliegen/eczeemdeken.

Mijn paarden staan in een wei met veel bomen en langs een beekje en hebben veel last van kleine steekvliegjes/mugjes waardoor ze helemaal onder de bulten staan.

Ik heb al overal op het net zitten lezen maar er is zoveel keuzes en comments dat ik het echt niet meer weet.

Ik heb 2 slopers van pony's dus moet een sterke deken zijn.
Heb gekeken naar de Sweet itch Hoody van Rambo maar vind deze zo warm lijken, volgens de verkoopster wel de allersterkste deken, maar toch...

Of de Amigo Mio fly rug, lijkt me wat luchtiger, maar volgens de verkoopster dan wel minder sterk, en ik vind het halsgedeelte precies wat kort waardoor hij op de foto's al wat afzakt.

Of nog een andere deken?

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 07:44

Linda2B

Re: FLY-ALERT (dekendilemma) ;-)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 08:05

Ik woon in het bos dus veel last van dazen en muggen etc. Bij mij hebben ze allemaal de rambo sweet itch op, Beste pasvorm en gaan inmiddels voor het derde seizoen mee. Er komt geen daas doorheen. Grote voordeel is de degelijke hals met sluiting tot de kaak. Nadeel is inderdaad dat ze dicht zijn en dus vrij warm en dat ze nat worden als het regent. Daarom heb ik dit seizoen de All in One geprobeerd van Amigo. Superfijn! De bovenkant is waterdicht met een mooi motiefje (en er komen dan echt minder dazen op af!) De zijkanten zijn van zachte gaasstof dus veel meer lucht. De hals sluit mooi tot en met boven en ook onder de buik mooie degelijke sluitingen a la de rambo sweet itch.
Ben met deze deken dus erg blij!
Ik heb ook de amigo mio waar jij het over hebt, deze zijn fijn maar sluiten minder af bij hals en buik en de stof is kwetsbaarder.
Er komt bij mij overigens alleen nog maar rambo of amigo in, deze dekens zijn qua kwaliteit en pasvorm echt vele malen beter dan alle overige merken die ik tot nu toe ken.
Hoop dat je wat aan mijn ervaringen hebt!

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 08:16

Mijne sloopt zelfs de Rambo sweet itch hoody :') Heb haar nu onder de Rambo fly protector, heerlijke deken! Beschermt tegen de kleinste mugjes, en is heel luchtig. En nog niet gesloopt *\o/*

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 08:33

Ik ben al jaren tevreden met de Bucas Buzz Off Zebra. Ik had ook een Amigo, maar die vond ik te stug.

Jientis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 08:36

ik heb de amigo mio, is het lichtste deken dat ik heb maar ABSOLUUT niet geschikt voor slopers.
De rambo protector dan weer wel maar ik vind die zoooo warm...
Ik heb 4 vliegendekens voor mijn paarden maar vaak opteer ik alsnog van ze er zonder buiten te zetten omdat ze anders iedere keer opnieuw kletsnat er onder uit komen...
Ik moet eerlijk zeggen dat ik wel het gevoel heb, dat ze na een paar weken wennen aan de beestjes en er veel minder last van hebben....zou dat kunnen?

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 08:40

Rambo Protector is helemaal met mazen, dus niet dicht.. het regent / waait er dus gewoon doorheen. Vind 'm vergeleken met de sweet itch hoody juist lekker luchtig.

StarAnna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-16 08:46

Hey,
dank jullie voor het antwoord,

De all in one bedoel je de Amigo Bug Buster all in one vamoose?
Lijkt je deze even sterk als de Sweet itch hoody, ben geneigd deze te proberen omdat ie luchtiger lijkt,
maar (normaal gezien) is iedereen vol lof over de sterkte van de Sweet itch hoody

Zijn deze dekens trouwens ruim genoeg aan voorbenen (qua beweeglijkheid bedoel ik), heb nl een haflinger en kruising haflinger fries (niet de allersmalste paarden dus)

Als jij zou moeten kiezen tss Sweet itch hoody of all in one welke zou je dan kiezen?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 14:49