Ervaring bucas sun shower en bucas buzz off rain

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Colinda20

Ervaring bucas sun shower en bucas buzz off rain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-16 09:55

Voor mijn merrie met kissing spines ben ik op zoek naar een waterdichte deken voor de warme dagen. Aangezien ze van de regen veel last krijgt en een gewone regendeken te warm is.

Nu kwam is de bucas sun shower en de bucas buzz off tegen.
Wat is jullie ervaring met deze dekens en welke raden jullie aan?

HindaFree

Re: Ervaring bucas sun shower en bucas buzz off rain

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 09:56

Sunshower is erg benauwd al met +15 graden en een zonnetje er op wij hebben ze toen terug gestuurd. Dus als je bedoel ook voor boven de 15 graden zou ik voor de Buzz of Rain gaan.

luffwinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 10:20

Hier ervaring met beide, ik zou persoonlijk voor de off rain gaan, inderdaad warm als ze zon weer door komt, en als het kouder is kan je net zo goed een gewoone regendeken op doen. Mijne heeft met dit soort dagen de off rain op, niet warm en toch handig voor regen en vliegen.

Gladijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 11:06

Heel eerlijk?? Vind ze allebei super :j onder 15 gr is de sunshower perfect en erboven is the buzz off rain perfect...

twinducklin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 11:09

Ik vond de sunshower helemaal niks. Boven de 15 graden is hij alsnog erg warm, als er een regenbui overheen gaat staat mijn merrie er echter onder te trillen van de kou en erg gevoeling op de rug. Wat ze zonder deken pas heeft als het veel kouder is. Ik heb hem na 2 regenbuien dus weer weggedaan.

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 19:25

Ik heb ze ook allebei.
De buzz off rain lag niet lekker, daar heb ik zelf singels aan gemaakt, nu ligt hij beter.

Paar weken geleden met al die regen overdag haalde ik mijn merrie toch nat onder de sunshower vandaan.. Dus daar nogmaals een halve spuitbus impregneer overheen gespoten.

Met deze temperaturen vind ik het ook erg lastig om een deken op te doen, is toch gauw te warm. Mijn merrie heeft ook KS, en die hou ik ook liever droog... maar met hier en daar een (flinke) bui laat ik haar toch maar liever zonder deken staan, ik kan ook niet steeds heen en weer om dekens op en af te gaan doen.
Onder de 18 graden overdag gaat bij veel regen dan wel de sunshower op.

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 07:14

Aussie allrouder! Super luchtig (zelfs met 30 graden er niet warm onder, heel iets klam op de schouder bij het nylon) en waterdicht. Ik had niet verwacht dat de deken zo goed waterdicht zou zijn voor 1 enkele stof. Enige nadeel, na paar keer wassen is het waterdichte er wel af.
Paarden blijven er wel super schoon onder, ook handig voor wedstrijd!
Mijn oudere aussie allrouder is dan niet meer waterdicht, maar droogt wel zo weer op na een bui, net als een vliegendeken.