Waterdichte winterdeken waar de singels dicht van blijven

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tymone

Waterdichte winterdeken waar de singels dicht van blijven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-16 08:49

Ik weet dat het nog even duurt, maar ben mij wel vast aan het oriënteren voor een winterdeken.

Mijn paard krijgt werkelijk waar echt (bijna) alle singels van zijn deken los.
Hij maakt ze niet stuk en de deken blijft ondanks de losse singels toch redelijk liggen.

Mijn Bucas ligt eigenlijk altijd scheef (voorheen op andere paarden lag Bucas ook vaak scheef) vandaar dat deze voor mij eigenlijk een beetje af valt in mijn zoektocht.

Ik zit te denken aan een waterdichte Kiefer omdat deze andere singelsluitingen heeft. Deze trek je er als het ware in en dan gaan ze lastiger los. Maar kan niet vinden waar je een waterdichte variant kan bestellen....

Wat ook een optie zou kunnen zijn is een originele Renco New Zealand deken. Zijn wel redelijk zware dekens, maar gaan wel heel lang mee.

Hoor graag andere tips van mensen die ook de singels altijd los hebben hangen.

Anoniem

Re: Waterdichte winterdeken waar de singels dicht van blijven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 06:47

Sinds ik rambo dekens heb hangen ze eigenlijk nooit meer los. Andere merken altijd.. werd er wel een beetje gek van..

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 06:57

Wel eens van die gummetjes/rubberen ringetjes aan de sluiting geprobeerd? Ik had er ook regelmatig last van. Maar door het rubber zitten de sluitingen veel vaster en is het bij mij over. :D

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 06:58

Bij rambo zitten de singels vrij laag vast,hebben er 3 en zijn ze ook korter.
Wellicht dat het scheelt.Equiline heeft dekens met de bevestiging aan de binnenkant,weet niet of die er ook waterdicht zijn.
Bucas ligt altijd scheef.Zelf gehad en nu hier op stal 3 met bucas en allemaal scheef behalve die met vaste hals.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 07:07

Elastiekje eromheen, dan blijven ze vast zitten maar breken los als paard gek doet

Iris_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 07:25

Ik knoop er altijd een stukje touw omheen (bijvoorbeeld een deel van een stro touwtje). Dit dan vooral om te voorkomen dat de andere paarden helpen om de deken los te maken, aar zal voor jouw paard ook wel werken. Als je een dun stukje touw doet dan knapt het wel mocht je paard echt vast zitten.

Mariposa11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 07:34

Jos Lansink dekens hebben een ander sloort sluiting, mss is dat iets om naar te kijken?

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 07:49

Nee hoor, die Kieffer blijft niet dicht. Meer nog, hier is het het enige deken waarbij de singels regelmatig los hangen. Bij de Bucas, BR Jos Lansink, EJ, ... heb ik het niet.
Omdat ik verder qua pasvorm en waterdichtheid wel tevreden ben over de Kieffer doe ik een elastiekje om de sluiting.

Tymone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-16 08:19

Fijn dat er toch meer mensen die dit probleem herkennen.

Van Rambo heb ik een vliegendeken. Heel tevreden over. Deze deken is een restant van mijn vorige paard. Echter kan mijn huidige paard die momenteel niet op omdat er een draak in de wei staat die alles kapot trekt -:(- . Rambo heeft erg mooie dekens, maar vind het wel een rib uit je lijf qua winterdeken..

@maessie, die gummetjes rubbertjes kan ik die ergens los kopen?

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 08:26

barrymuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 08:29

Tymone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-16 11:53

Thx, ga het zeker proberen

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 15:30

Haha daar dus! :D Als dit voor jou werkt, scheelt het en nieuwe dekens kopen, en kan je het merk wat je maar wil. (Tenzij ze dus weer een aparte sluiting hebben :+ )

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 15:34

Mocht dat rubbertje nu niet werken kun je ook nog het gleufje iets dichter bij elkaar drukken.
Dan krijg je zelf het haakje er minder goed doorheen. Maar dat betekend ook dat hij minder snel los gaat.

elise t.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 20:51

Wij doen er een stukje tape omheen,van dat gekleurde,b.v. isolatietape,dat rekt ook een beetje uit.

Beau_Myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 21:00

Rambo is een investering maar oh wat ben ik blij met mijn Rambo, blijft echt beter liggen dan welke deken dan ook en de buiksingels zijn ideaal doordat ze laag zitten, kort zijn en het er 3 zijn.
Hou marktplaats in de gaten en ga alle sites bij langs. Dit heb ik een poosje gedaan en zo mijn Rambo met enorme korting op de kop kunnen tikken! :D