goedkope dazenbal Sticky-Trap dazenlijm

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

iza_things

goedkope dazenbal Sticky-Trap dazenlijm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-16 12:22

Hey, bokkers

een tijdje geleden kwam ik tijdens een beetje surfen op het internet op deze website uit: https://dazenvanger.nl/dazen-lijmval
Is er iemand die ervaring heeft met Sticky-Trap dazenlijm methode?
Zo ja, werkt het net zo goed als zo'n dure dazenbal?
En hoeveel emmers kun je insmeren met een pot?
En hoelang gaat jullie pot mee?

Groetjes,
Isabella

muzzy17

Re: goedkope dazenbal Sticky-Trap dazenlijm

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 12:35

Ik zou dit niet willen gebruiken. Niet alleen dazen plakken eraan vast maar ook kleine vogeltjes Ed. kunnen eraan blijven plakken.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 12:37

Vogeltjes, vlinders, bijen....
Ben echt geen voorstander van deze hype

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 12:37

muzzy17 schreef:
Ik zou dit niet willen gebruiken. Niet alleen dazen plakken eraan vast maar ook kleine vogeltjes Ed. kunnen eraan blijven plakken.

Nee dat was met de muizen/rattenlijm die veel mensen gebruikte omdat het goedkoper is -O-
De dazenlijm op zich is zwak genoeg zodat vogels wel los komen, vlinders en dergelijke zullen het alleen niet overleven helaas.

muzzy17

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 12:55

Azmay schreef:
muzzy17 schreef:

Nee dat was met de muizen/rattenlijm die veel mensen gebruikte omdat het goedkoper is -O-
De dazenlijm op zich is zwak genoeg zodat vogels wel los komen, vlinders en dergelijke zullen het alleen niet overleven helaas.

[SV] werkt de dazenval met dazenval-lijm bij jullie wel?

In dit topic van vorig jaar hebben mensen toch vogeltjes gevangen met dazen lijm. Heb er zelf geen ervaring mee. Zou het eerlijk gezegd niet uit willen proberen.

Dan zou ik voor zo'n bal door sparen. Die kan je toch steeds opnieuw gebruiken? Dus dan zijn de kosten eenmalig terwijl je de lijm steeds opnieuw moet aan brengen en dus telkens weer lijm moet kopen

Edit: in het genoemde topic hierboven staan ervaringen van dazenlijm en emmers :)
Laatst bijgewerkt door muzzy17 op 04-06-16 12:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 12:56

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 14:16

Ik heb 2 gewone vallen, 1 met lijm.
Nouja 1 dat was ook een gewone maar de fuik is kapot gewaaid. Dus voor het goedkoop heb ik het niet gedaan.
Ik heb hem met dazen lijm, dus geen muizenlijm.
Dit plakt niet heel erg, dus ik kan me bijna niet voorstellen dat er vogels aan blijven zitten.
Ondertussen zitten er een paar dazen op, veel vliegen en muggen. Verder nog niets. Hij hangt nu 3 weken.

Ik kan dit jaar dus gaan vergelijken welke het beste weg vangt.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 14:20

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 14:26

Ik raad aan er een te nemen die boven kan bewegen met elastieken.
Die dat niet hebben daar waait de fuik dus stuk op de rand waar het vast zit.

1 was dus een dure, die is nog steeds heel.
2 goedkopere die vast zit bovenaan.

1 hebben we vorig jaar vermaakt en zelf elastieken aangemaakt en een nieuwe fuik gekocht. (ondertussen net zo duur als meteen een dure kopen)
En die ander is nu dus met dazenlijm.

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 12:41

Ik heb atlijd dazen gevangen met de goede lijm waar echt geen vogels of vlinders aan bleven plakken. Puur vliegen en dazen. Maar vorig jaar kreeg ik van het bedrijf uit Manderveen ineens een hele andere lijm geleverd dan de lijm die ze altijd hadden. Die beviel erg goed maar was in die periode nergens meer verkrijgbaar dus hebben ze ongevraagd andere lijm geleverd. Dat is de sticky trap die nu steeds verkocht word. Deze lijn is dunner, vangt veel minder en is veel sneller weggeregend , het bedrijf zelf ontkent dit maar ik heb tegelijkertijd mijn vorige lijm en de sticky trap gebruikt en weet heel goed dat het nieuwe spul veel slechter is. Overigens werd er toen niet gezegd dat er een andere lijm geleverd werd. Daar kwam is pas achter toen ik de bus open gemaakt had. Dus mijn pot gaat heel lang mee want ik kan er weinig mee. Ik zou heel graag weten of iemand die originele dazenlijm van tanglefoot nog te koop had, ik wil het graat overnemen. Deze lijm is slecht.

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 12:23

Mag ik even inbreken met een vraag :o

Hoe hoog hebben jullie de dazenval hangen? We hebben een normale maar vraag me af op welke hoogte de bal hoort te hangen?

Dazenvangers

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 20:23

Rizette schreef:
Ik heb atlijd dazen gevangen met de goede lijm waar echt geen vogels of vlinders aan bleven plakken. Puur vliegen en dazen. Maar vorig jaar kreeg ik van het bedrijf uit Manderveen ineens een hele andere lijm geleverd dan de lijm die ze altijd hadden. Die beviel erg goed maar was in die periode nergens meer verkrijgbaar dus hebben ze ongevraagd andere lijm geleverd. Dat is de sticky trap die nu steeds verkocht word. Deze lijn is dunner, vangt veel minder en is veel sneller weggeregend , het bedrijf zelf ontkent dit maar ik heb tegelijkertijd mijn vorige lijm en de sticky trap gebruikt en weet heel goed dat het nieuwe spul veel slechter is. Overigens werd er toen niet gezegd dat er een andere lijm geleverd werd. Daar kwam is pas achter toen ik de bus open gemaakt had. Dus mijn pot gaat heel lang mee want ik kan er weinig mee. Ik zou heel graag weten of iemand die originele dazenlijm van tanglefoot nog te koop had, ik wil het graat overnemen. Deze lijm is slecht.

Beste Rizette,

We hebben je hier vorig jaar ook een bericht over gedaan, over de lijm en Sticky Trap. De Tangle trap werd destijds geleverd en dat liep vanuit Kylix, deze hebben inmiddels ook de Sticky Trap lijm. en word ook geleverd bij hun lijmvallen. We zien dat je er nog steeds mee zit en dat vinden we toch wel heel vervelend en er lijkt toch bij jou iets niet goed te zijn. Ook lezen we dat de lijm aardig dun was, hier zijn een paar blikken van geweest, toen er zelf een productie is gestuurd aan ons en wij deze hebben moeten vervaardigen. De lijm lijm is regenbestendig en tegenwoordig bijna net zo dik.

Zie onderstaand het flacon, en ook een video van de dazen-emmerval, gemaakt bij Saxchs Stables in Belgie met deze lijm.

https://www.youtube.com/watch?time_cont ... AWKdzxJQvA

Je zou de pot die je nu hebt even een tijd open kunnen laten staan, daar word hij echt een stuk dikker van. De nieuwste lijm ( 2016) is juist meer gemaakt voor de emmers ( omdat daar bijna geen hechting op zit) deze is veel dikker. Misschien wel 5 x en is in samen werking ontwikkeld met Sachxs Stables.
http://www.sachxstables.org/http/sachxstables-com/ (De bedenker van de val met de emmer.) Deze nieuwste ligt ook bij de winkels zoals Divoza in de schappen.

We vinden het toch wel heel vervelend dit te lezen en er lijkt iets niet helemaal goed. Dus als je ons een email stuurt zullen we jou gratis een 1,5 liter flacon van deze nieuwe serie toesturen.

Voor goede vangsten met een dazenval, emmer of H-trap moet de temperatuur wel flink omhoog zodat de bal of emmer heter word als het paard, dus veel zon zodat de emmer of bal heet word, en goed boven de 25 graden. ( het dier is door verbranding altijd warm en zal daarom bij iets kouder weer altijd aan de beurt zijn)

Met vriendelijke groet,

Dazenvanger

kim_maestro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 19:03

helpt ook een blauwe bal bij de dazenval of moet het echt een zwarte zijn ?
ik wil namelijk een eigen maken :D

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 22:39

Doe er een vuilniszak om. Dan is hij zwart. En gemakkelijker schoon te maken.

Ik heb verder nog geen bijvangsten op muggen na.
De lindeboom 15 meter verderop gonst van de bijen op het moment. Maar niet in hommel of bij op de bal.