Doen jullie altijd een vliegendeken om? Mijn pony staat altijd in de stal, om het zo te zeggen; hij staat niet een hele dag buiten. Hij komt alleen buiten als ik hem buiten zet of er mee rijd. Dat doe ik wel elke dag. Is het dan nodig om een vliegendeken aan te schaffen? Heb mijn paard nog niet zo lang vandaar dat ik het van vorige zomer niet weet. Of is het wel aan te raden voor de wei of in de trailer? Welk vliegendeken koop je dan best? Met halsstuk eraan?
Bedankt voor jullie meningen.
Nies_
Geplaatst: 02-06-16 16:50
Ik zou het gewoon even bekijken. Heb ze zelf wel met een vliegendeken lopen; de ene raakt heel geïrriteerd van die beesten en de andere krijgt hele dikke bulten.
De vliegendekens van Rambo vind ik qua model en stof het fijnst. Voor een van mijn paarden is de pasvorm niet goed dus die heeft een Bucas zebra. Dat is ook een fijne deken, maar de stof is wat minder sterk en het paard is minder bedekt. Een vliegendeken zonder hals vind ik volkomen kansloos.
Ja, gewoon aankijken hoe het zonder deken gaat. Ik heb er destijds wel eentje gekocht, omdat de dazen hem erg (te) lekker vonden. Meer dan 50 dazen was zelfs hem te gortig... Met hals is beter dan zonder. Anders pakken ze hem alsnog op de hals. Dazen (regendazen, blinde vliegen) zijn er zo half juni tot half augustus en vooral op warme vochtige dagen.
Dan heeft jouw pony geen vliegendeken nodig. Hij staat dan zo'n beetje 22 uur van de 24 uur op stal? Dat uurtje dat jij hem buiten kan zetten, kan ie best zonder vliegendeken.
Koper
Geplaatst: 07-06-16 22:10
Mijne staan wel altijd buiten. 's Ochtends check ik of er veel vliegen/dazen/muggen zijn, afhankelijk daarvan doe ik de dekens op. Als er regen wordt verwacht krijgt mijn merrie haar vliegendeken met waterdichte bovenkant en mijn ruin blijft dan bloot. Als het heel benauwd is laat ik ze ook zonder dekens staan en spuit ze in plaats daarvan in met Bremsen Bremse.