Vliegenmasker in andere kleur verven/spuiten?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mette

Vliegenmasker in andere kleur verven/spuiten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-16 13:01

Ik heb een erg fijn masker voor mijn paard, echter is deze zwart (wie bedenkt zoiets? -O- ). Ik zou hem graag wit willen maken, of in elk geval een lichtere kleur willen geven.

Is er iemand die hier ervaring mee heeft? Het masker is van plastic dus ik ben benieuwd of dat goed gaat hechten.

Vjestagirl

Re: Vliegenmasker in andere kleur verven/spuiten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 13:04

Ik zou me bij spuiten eerder zorgen maken over de verf die eraf slijt of door beweging eraf barst en die dan in de ogen van mijn paard komt, of voor haar neus op de grond in haar eten...

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 13:19

Ik denk dat verven niet gaat, want de verf zal in de fijne gaatjes gaan zitten en verstoppen, zodat je paard niet langer door het masker heen kan kijken

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-16 13:49

Jullie benoemen precies de punten waar ik ook mee zit!
Je hebt ook van die maskers met die ogen erop. Hoe is dat dan gedaan? Lijkt mij pas na het produceren van het masker. Dat blijft er goed op zitten en gaat niet bladderen of barsten.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 13:51

Waarom zou je het masker in een andere kleur willen hebben? Voor het paard is er weinig verschil in zicht. Die kijkt toch door de gaatjes en niet door de draadjes. Voordeel van zwart is dat het licht wordt geabsorbeert en dus niet terugkaatst naar buiten of juist het oog in.

Oude tinker heeft al jaren een zwart masker waar hij goed doorheen kijkt. Zijn kuif verhinder zijn zicht meer,

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 12:09

Er bestaan ook licht gekleurde maskers.