Bucas dekens lekken

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tancreda4

Bucas dekens lekken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-16 21:10

Hebben meer mensen hier last van?

Plaatje van mijn paard na een nachtje fixe buien. Kijk, dat die schouders nat zijn snap ik. Ook niet altijd even fijn, maar het regent in, sijpelt in de deken. Sh*t happens. Maar die streep op haar buik is gewoon stom. Daar zit bij de Bucas dekens precies een naad, en blijkbaar is die niet waterdicht. Hebben meer mensen hier last van? Ik heb het aan beiden kanten, en iig bij 2 van de 3 bucasdekens die ik heb.

Is dit iets dat onder garantie zou vallen of iets? Zou het opgelost worden door het daar in te spuiten met waterdichtmaak spul? Want het gaat wel om een naad....

Afbeelding

Hier kan je de naad zien lopen:
https://www.bucas.ie/wp-content/uploads ... 777808.jpg

knollentuin

Re: Bucas dekens lekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 21:15

Naar bucas mailen, ik had een probleem met een deken en dat is super opgelost, heb een nieuwe deken gekregen.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 21:17

Mijn deken heeft dat ook, alleen bij de naad.
Helaas heeft een ander paard er ook een gaatje in gebeten dus dan zal er wel geen garantie meer opzitten!

2a54z6e45r6r

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 21:21

ik koop om die reden nooit een deken met een naad die niet noodzakelijk is..

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-16 21:22

Ik heb ze al even. Vorige winter niet gebruikt, deze winter wel. Maar heb m 2 jaar terug ergens in duitsland in de grote uitverkoop gekocht. De andere twee zijn alweer ouder, dus weet niet of er nog garantie op zit...

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 21:23

Nou die schouder is ook veel te nat hoor! Dat mag best iets inregenen maar niet zo erg. Ik zou zeker bucas even mailen voor garantie.

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 21:25

Mail of neem even contact op met de winkel waar je ze gekocht hebt.
heb je ze onlangs nog laten wassen?

Ik zou Bucas mailen, nu ik zie dat je ze uit het buitenland hebt gehaald.

probabeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 21:28

Ik denk niet dat dit lekkage is maar gewoon van viezigheid wat opgespat is van het door de blubber lopen.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-16 21:29

Ik heb ze nog nooit laten wassen... Omdat ik bang ben dat de waterdichtheid daar mee schaad. Vorig jaar 3x ofzo opgehad, dit jaar wat meer, maar om nu te zeggen dat hij helemaal opgebruikt is alles behalve... (deken heb ik vanaf januari opliggen en gaat de laatste weken overdag af).

De winkel waar ik deze heb gekocht, is niet meer, daarom was hij ook in de uitverkoop :P

Smotz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 21:34

Ik kan je foto in de link niet bekijken, weet niet wat voor een type Bucas het gaat?
De Select vind ik ook dat het daar wat teveel in loopt bij de schouders, maar ik heb het nog lang niet zo erg gehad als bij jou zo te zien. En mijn deken is compleet verkleurd na 1 winter, nog wel waterdicht verder.

In het verleden heb ik zelf ook eens de klantenservice van Bucas benadert voor een reparatie, dat hebben ze netjes opgelost door een reparatiekit toe te sturen.
Heb je de aankoopbon nog (of factuur), dan zou je op de garantie dit kunnen melden bij Bucas door te mailen op Bucas.com.
Misschien kan je de deken op hun kosten laten wassen en waterdicht laten maken bij een professionele dekenwasserij? Volgens mij garandeert Bucas alleen de waterdichtheid als de stomerij, of jij zelf, de deken met bucas spul wast.
Ik laat mijn dekens ieder jaar wassen, de Smartex-all-in-one nu al 7 jaar en nog steeds waterdicht.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 21:37

M'n oude bucassen zijn meer dan 12 jaar oud, nooit gelekt, de nieuwe was net aan 2 Jr oud en lekte door, na maik contact met bucas heb ik m naar de winkel teruggebracht en die hebben m getest en na een week kreeg ik een telefoontje dat er een nieuwe klaar lag.
Ze willen het nr hebben dat in het etiket staat in de deken, dat kan je in de mail vermelden

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-16 22:03

Bedankt voor de tips! Ik ga ook even kijken of ik de bon nog ergens heb liggen.

@ smotz, het gaat om de Irish Turnout. Ben verder erg tevreden over die dekens, ze zitten beter dan de Smartex die ik heb. Maar volgens mij heb ik hetzelfde probleem met die Smartex Rain op dezelfde plaats.

Nu raakt ze niet koud of iets, maar toch vind ik het geen fijn idee. Heb niet voor piet snot een deken op gegooid ;)

@ probabeest, mijn eerste gedachte. Dat ze had gelegen en het daarom komt. Maar de buik is droog (op wat spetters na uiteraard, of als ze net heeft gelegen, maar het is echt de naad die doorlekt. Nu was haar buik zelf ook nagenoeg droog eronder :)

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 12:06

Vervelend.. Ik herken het helemaal niet gelukkig. Als je niets geregeld krijgt met de garantie zou ik zo'n spuitbus van Bucas kopen en ze inspuiten, ik heb daar een deken met een flinke winkelhaak zelfs weer waterdicht mee gekregen.

Marith_Ov

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 12:11

Wat super werkt is Nikwax Rug Proof, ik heb daar een deken die compleet doorlekte met het minste buitje compleet waterdicht mee gekregen. Top spul is dat.