De deken en scheren...

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Barlo16

De deken en scheren...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-16 22:29

Hoi,

Ik heb een paard en een shetlander. Mijn paard heeft sinds december een 300 grams deken op, nu is mijn vraag wanneer moet die eigenlijk af? Of wanneer moet ik minderen ofzo?

Mijn shetlander heeft helemaal geen deken maar ik overweeg nu om een regendeken te kopen voor hem. Wat vinden jullie hiervan,wel of niet?

Mijn laatste vraag is, waarom scheren jullie je paarden wel of niet en wanneer? Ik wil mijn paard misschien schere, maar ik weet niet of ik het wel moet doen of zo laten verharen en zo ja wanneer?

Alvast super bedankt, jullie helpen me hier echt mee.

Groetjes laura

fleurtjeuh

Re: De deken en scheren...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 22:35

Ze hoeven nu niet meer geschoren te worden.
Het gaat nu warmer worden, en tenzij de paarden echt moeite hebben met verharen, is scheren in deze tijd nergens voor nodig.
Persoonlijk denk ik niet dat een regendeken nodig is voor je shetlander. Ze hebben hun eigen regendeken namelijk al aan :)
Voor je paard zou ik goed blijven voelen hoe warm hij is onder de deken. Als het zonnig en mooi weer is, dan zal hij zich vast goed voelen onder een 200gr of zelfs een 100gr deken :)

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 22:38

Met een deken moet je kijken naar het weer en niet naar de kalender. Persoonlijk vind ik een 300 gr deken veel te dik voor temperaturen boven nul. Je moet naar jezelf kijken, welke jas heb je aan? Een dikke wnterjas? of toch een dunnere? Doe jij de jas uit dan kan de deken af. Een shet heeft helemaal geen deken nodig als hij goed in het haar zit. Een paard scheren doe ik nooit, als je op tijd een dekentje op doet en ze zitten mooi in het haar is het helemaal niet nodig. Tenzij je alle dagen op de top binnen rijd. En als je meent te moeten scheren dan doe je dat aan het begin van de winter.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 07:45