Draadloos scheren: mogelijk? Stiller? Makkelijker?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Heleennn

Draadloos scheren: mogelijk? Stiller? Makkelijker?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-15 15:41

Hoi!

Kan je een paard volledig draadloos scheren? Ik bedoel dan voornamelijk of er machines zijn die een accu hebben die dit werkje aankan zonder oververhitting of leeglopen. En is draadloos ook stiller of juist luider? Ik zou mijn paard graag proberen scheren maar aangezien ze niet de braafste is wil ik liever niet met een draad staan klungelen de eerste keer. Een vriendin van mij scheert ook andere paarden en doet dit heel netjes maar wil helaas mijn paard niet proberen scheren, wat ik ook best begrijp. Daarom heb ik al eens rondgekeken en HKM had een leuk en totaal niet duur draadloos apparaatje maar de scheerkop was slechts 48mm geloof ik... Kan je hiermee door de vacht van je paard geraken of is dit onbegonnen werk? Zijn er mensen die wel eens een paard draadloos geschoren hebben en wat zijn jullie ervaringen hier mee?

Mousmous

Re: Draadloos scheren: mogelijk? Stiller? Makkelijker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 15:53

Ja, met de Moser Avalon. Geen zware machine, toch krachtig genoeg om een heel paard te scheren en op een accu. Kost wel rond de 300 euro. Heb hem zelf ook.

ijspeert

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 15:56

Als je hem af en toe gebruikt gaat de accu snel achteruit en ik vind ze minder krachtig

Mousmous

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 15:57

Oke, ik heb hem al wat jaren en geen problemen. Scheer makkelijk een groot paard er mee.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 22:16

Als je draadloos gaat, zorg er dan voor dat je er goede machine hebt en geen hkm. Die zijn absoluut niet geluidloos.....
Ga voor een moser, aesculap, heiniger of constanta.

Gebruik je een accu maar zelden loopt deze snel leeg, dat is wel een nadeel....

Heb je er wel aan gedacht dat als het paard je de machine uit de hand trapt deze gemakkelijk kapot kan vallen? Met een snoer blijft hij hangen. ;)

En wellicht eroverna gaan denken om je paard de eerste x door een professional te laten scheren;)

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 22:20

Paard trainen zodat deze scheren niet meer problematisch vind geen optie?
Ga je zijn leven lang nog plezier van hebben.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 22:23

Niet 100% draadloos, maar met een accu die je aan je broek hangt: De Moser Avalon. De kracht van een grote machine, in het formaat van een opscheermachine. Heb hem toevallig laatst verkocht omdat ik geen paarden meer heb, maar heb het altijd een geweldig apparaat gevonden :j
Heb hem destijds voor de mini's gekocht omdat er een smalle scheerkop op kan, maar heb er ook Haflingers mee geschoren :j

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 22:24

LadyMadonna schreef:
Niet 100% draadloos, maar met een accu die je aan je broek hangt: De Moser Avalon. De kracht van een grote machine, in het formaat van een opscheermachine. Heb hem toevallig laatst verkocht omdat ik geen paarden meer heb, maar heb het altijd een geweldig apparaat gevonden :j
Heb hem destijds voor de mini's gekocht omdat er een smalle scheerkop op kan, maar heb er ook Haflingers mee geschoren :j

Die klinkt wel handig! geen draad om over te struikelen en allicht wel goed vermogen.

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 11:19

Ah vandaar dat mijne het nu zo slecht doet. Ik heb een accuscheermachine die ik dus maar 4x heb gebruikt elk jaar, en dit jaar deden de accues het amper! Is een liscop trouwens. Ik vind zonder draad wel veel fijner.