gras in de winter

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mandy286

gras in de winter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-15 21:36

hey allemaal!
ik heb zelf 2 shetjes die 24/7 buiten staan. Vanwege het slechte weer hebben we ze naar een andere weide geplaatst. Ze stonden ook heel erg diep in de modder. In hun nieuwe weide staat erg veel gras. Mijn vraag aan jullie is:
Is dit slecht? worden ze dan niet hoefbevangen? ze eten er wel gewoon van. Ik heb namelijk wel gehoord dat voorjaars gras gevoeliger is voor hoefbevangenheid en in dit gras dus weinig van die stoffen zitten. Ik hoop hier zo snel mogelijk antwoord op te krijgen zodat ik weer met een gerust hart naar ze toe kan. :o

Azmay

Re: gras in de winter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 21:38

Als de zon schijnt en het koud is komt er meer suiker in het gras, maar met dit weer hoef je je niet echt zorgen te maken denk ik ;)

Mandy286

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-15 21:42

Azmay schreef:
Als de zon schijnt en het koud is komt er meer suiker in het gras, maar met dit weer hoef je je niet echt zorgen te maken denk ik ;)

super bedankt!

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 21:44

Ik zou als de andere wei kaal was, voorzichtig zijn met ze gelijk op de volle weide zetten. Je kunt strook begrazing doen en zelfs een stukje maaien waar ze dan altijd op staan. Elke dag een klein reepje bij of om de paar dagen. Shetten hebben niet zo veel nodig. Je loopt risico op koliek en eventueel hoefbevangenheid als de overgang te groot is.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 21:48