Rijbak in de winter

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

BalouArera

Rijbak in de winter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-15 21:14

Ik wil deze winter eigenlijk graag door blijven rijden maar aangezien de bak nu al best nat is, hoop ik dat jullie tips hebben.
Als het straks gaat vriezen, zal ik helaas wel moeten stoppen denk ik, maar zolang het nog kan wil ik proberen te blijven rijden. Hoe zorg ik ervoor dat de bak niet te nat wordt? Wat wat voor soort lampen kan ik het best gebruiken?

Ik ga proberen meteen na school te rijden (rond 4 uur) maar er zullen ook veel dagen zijn dat ik later klaar ben en dan moet ik in het donker rijden.
Een binnenbak is er helaas niet in de buurt.
Dus, hoe doen jullie dat in de winter?

Iris965

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 21:17

Is er iemand in de buurt met een (binnen)bak? Of een manege? Miss kan je daar terecht?

Ik rij altijd onder zadel naar de manege toe (zo'n 25 min)

Spoiler:
Leuke nagellak blog :+

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 21:49

Ik ga vanaf december ook weer bij de manege rijden.. Is eigenlijk ideaal hoor, ben er met de trailer binnen 5 minuten, ga een rondje rijden en je bent weer klaar.

Als je een rijbaan aan wil leggen die netjes blijft ben je een kapitaal kwijt, niet echt rendabel.

Lovas

Re: Rijbak in de winter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 23:22

Meestal als het flink geregend heeft is het aan een helft van de bak. Dus ik ga meestal alleen stap en soms een drafje. Ik vermijd het water (paard Ookal uit zich zelf :D ) maar al regent het dan rijd ik gewoon niet, soms wel. Maar meestal maar 20 minuutjes dan. bij mij staat hij buiten behalve in de nacht in de herfst en winter. En met sneeuw ook in stal. Maar al regent het gaan we lekker poetsen in de stal. :)