Vandaag was ik mijn paard aan het scheren en zie dat hij op het snoer staat. Duw hem eraf en hoor een klik in het apparaat.Zet hem meteen uit, wil hem weer aan zetten en doet vervolgens niets meer. Sta ik dan met een half geschoren paard.
Iemand dit wel eens mee gemaakt.? Breukje in het snoer misschien, alleen was er aan het snoer niets te zien. Ik scheer in de box dus er lag wel stro.
xmarliez
Geplaatst: 11-10-15 16:23
Nou ik heb dus precies hetzelfde! Ik had hem aangezet, niks aan de hand. Moest nog even wat doen voordat ik wilde beginnen dus zette hem uit en daarna weer aan en ineens 'tik' en kapot.... baal echt enorm want heb hem nog helemaal niet zo vaak gebruikt maar al wel lang in huis (2 jaar) dus geen garantie meer. Stuur hem van de week op om na te laten kijken..
Denk toch echt in het snoer. Heb wel ervaring met Heininger (Veel gebruikt met koeien scheren) en er hoeft maar iets te gebeuren of er zit een breuk in het snoer.
Elco
Geplaatst door de TopicStarter: 11-10-15 17:24
xmarliez schreef:
Nee het ligt denk ik ook niet aan de snoer hoor. Bij mij kwam in iedergeval de tik echt uit het apparaat zelf.
Bij mij kwam de tik ook uit het apparaat zelf.
pien_2010
Geplaatst: 11-10-15 18:06
Er is een centraal topic over scheerapparaten op seizoensvragen [SV] [Centraal]Voor alle vragen mbt scheermachines . Daar zit veel kennis en wellicht weten zij ook dit antwoord op de vraag. Dit topic hoort beter thuis op SV omdat daar dit soort vragen vaker gesteld worden en je dus eerder kans hebt op een oplossend antwoord. Daarom verplaats ik het.
ED → SV
Elco
Geplaatst door de TopicStarter: 31-10-15 09:10
Apparaat weg gebracht kosten 140 euro.!! Motor overleden en trilplaat. Nu de vraag laten maken of nieuwe kopen.?
Wij hebben hetzelfde apparaat op stal. Tot 2x toe hetzelfde probleem gehad.
Lekker aan het scheren. Regelmatig afkoelen, olie er op etc. Klik.... Einde oefening. Blijkt het veiligheidsmeganisme defect. Dus brand er steeds iets door.
Gelukkig valt het binnen de garantie en heeft de paardendrogist een goede service. Ik zou dit apparaat aan niemand aanbevelen.
Tja kan mij namelijk niet voorstellen dat dit komt omdat hij op het snoer heeft gestaan. Ik heb er 6x mee geschoren. Duur geintje op deze manier, en dan moet toch het veiligheidsmechanisme in werking gaan.? Probleem is weet niet meer waar ik hem gekocht heb, denk dat ik hem maar gewoon terug laat komen zonder te maken.
Automatische beveiliging erop gesprongen wellicht . Die vindt je als je t kapje achter bij t snoer even losschroeft ... Kun je hem er weer op zetten en doet ie het weer