. We hebben toen de deken op een 205 gelegd en jawel, precies dezelfde maat. Het labeltje in de deken klopte dus niet. Omdat ik zelf niet goed heb gecontroleerd heb ik het wel aangegeven bij de ruitersportzaak waar ik hem heb gekocht maar er verder niet moeilijk over gedaan. Vorig jaar kocht ik weer een zelfde deken, eerst de maat gecontroleerd natuurlijk
. Maat klopte, deken lag perfect. Ikke blij, paard blij, dacht ik
. Het had de volgende dag nogal geregend en ik trof een verzopen en koud paard aan. Het water kwam langs de binnenkant van de deken gelopen
. Ik terug, deken is uitvoerig getest en liet geen druppel water door
. Paar weken later de deken weer op gedaan en de volgende dag trof ik weer een zeiknat paard aan. Terwijl de paarden onder de Harry's Horse, Epplejeck, of om het even wat voor merk deken, allemaal kurkdroog onder hun deken uit kwamen. Weer terug, deken weer getest en weer geen druppel water doorlaten. Daarom wilden ze hem niet terug sturen naar de fabriek, want er is niks mis mee. Ik hoef, denk ik, niet uit te leggen waarom deze deken dus niet meer op mijn paard gaat. Omdat mijn BR regendeken het na 3 jaar trouwe dienst niet meer heeft gehouden, toch maar weer op zoek naar een regendeken. En dit zijn toch ECHT goede dekens hoor, we hebben nooit klachten. Ik neem dus weer zo'n deken mee, pas hem en vind hem dus te net te lang. Ik heb hem naast de andere 190 dekens gelegd en deze deken is toch echt 5 cm langer.
Ik heb dus al 3 keer achter elkaar een Horseware Amigo deken waar wat mee is. Nu kan ik me niet voorstellen dat ik nu net de enige 3 dekens tref die niet kloppen?