Meer slechte ervaringen Horseware Amigo regendeken?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Inoterry

Meer slechte ervaringen Horseware Amigo regendeken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-15 17:55

2 Jaar geleden kocht ik voor mijn kanjer een Horseware Amigo regendeken, maat 190. Het zou die dag wat killer worden dus ik doe voor ik naar huis ga de deken op. Omdat ik wat haast had en al jaren zonder problemen gebruik maak van dit merk dacht ik dat ik me vergiste toen ik zag dat de deken wat lang leek. De volgende dag bleek het geen vergissing, het ding was echt te lang -O- . We hebben toen de deken op een 205 gelegd en jawel, precies dezelfde maat. Het labeltje in de deken klopte dus niet. Omdat ik zelf niet goed heb gecontroleerd heb ik het wel aangegeven bij de ruitersportzaak waar ik hem heb gekocht maar er verder niet moeilijk over gedaan.
Vorig jaar kocht ik weer een zelfde deken, eerst de maat gecontroleerd natuurlijk :D . Maat klopte, deken lag perfect. Ikke blij, paard blij, dacht ik -O- . Het had de volgende dag nogal geregend en ik trof een verzopen en koud paard aan. Het water kwam langs de binnenkant van de deken gelopen := . Ik terug, deken is uitvoerig getest en liet geen druppel water door :? . Paar weken later de deken weer op gedaan en de volgende dag trof ik weer een zeiknat paard aan. Terwijl de paarden onder de Harry's Horse, Epplejeck, of om het even wat voor merk deken, allemaal kurkdroog onder hun deken uit kwamen. Weer terug, deken weer getest en weer geen druppel water doorlaten. Daarom wilden ze hem niet terug sturen naar de fabriek, want er is niks mis mee. Ik hoef, denk ik, niet uit te leggen waarom deze deken dus niet meer op mijn paard gaat.
Omdat mijn BR regendeken het na 3 jaar trouwe dienst niet meer heeft gehouden, toch maar weer op zoek naar een regendeken. En dit zijn toch ECHT goede dekens hoor, we hebben nooit klachten. Ik neem dus weer zo'n deken mee, pas hem en vind hem dus te net te lang. Ik heb hem naast de andere 190 dekens gelegd en deze deken is toch echt 5 cm langer.
Ik heb dus al 3 keer achter elkaar een Horseware Amigo deken waar wat mee is. Nu kan ik me niet voorstellen dat ik nu net de enige 3 dekens tref die niet kloppen?

beatje

Re: Meer slechte ervaringen Horseware Amigo regendeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 18:02

Ik heb ook altijd Amigo's ,maar nog nooit geen problemen gehad.Tot nu toe de beste waterdichte dekens.Wat ik wel merk dat per model de grote wel een scheelt.
Persoonlijk vind ik het een fijn merk.Wel vervelend dat jij er nu net pech mee hebt.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 18:06

Ik bestel dus daarom altijd mijn dekens (de Rhino, want de Amigo vind ik niks) bij de paardendrogist.
Heb ooit een lekke Rhino gehad, en na het opsturen van foto's had ik gelijk de volgende dag een nieuwe binnen en kon ik de oude terug sturen.

Overigens.. de paardendrogist heeft zelf een testcenter om Horsewaredekens te testen onder hoge druk.. ;)
Laatst bijgewerkt door Casarell op 12-09-15 18:10, in het totaal 1 keer bewerkt

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 18:08

Ik heb er 2 gehad en alle 2 lek.
Ik hoef er dus geen meer.
Daarnaast is de pasvorm ook maar smal.

MyWup

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 18:18

Ik ben alleen maar lovend over de dekens.
Blijven geweldig liggen, zelfs zonder bilriemen.
Na bijna 4 jaar nog steeds helemaal waterdicht.
Jammer dat jij waarschijnlijk net een slecht exemplaar hebt gekregen

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 18:21

Ik heb altijd rambos en rhinos. Een keer een amigo gekocht uit bezuiniging...deken was lek!
Dus hier ook geen amigo meer.
Rambo en rhino nooit problemen mee gehad altijd super waterdicht.

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-15 18:26

Ik heb voor ene vorig paard eerder een Amigo regendeken gehad en dat was een fijne deken. Lag goed en bleef waterdicht. Ook over mijn andere Horseware dekens ben ik dik tevreden. En met andere types van het merk kan inderdaad de pasvorm of de lengte wat anders zijn, maar na deken met foute lengte nummer 1 heb ik dat al eens gecontroleerd, er zit geen 5 cm verschil in verschillende types van dezelfde lengte. Horseware is ook 1 van de weinige merken die Od fijn past. Ik ben er nog niet over uit of ik deze deken terug ga brengen of hem gewoon als reservedeken ga houden waar ik hem voor gekocht heb. Kan door omstandigheden ook niet zo goed tegen dat soort geneuzel op dit moment :o -O-
Maar ik ben in elk geval niet de enige die met lekkage problemen zit. Raar bij zo'n merk eigenlijk?

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 19:03

ik heb wel een aantal amigo's die na een aantal jaar gebruik bij hele zware of langdurige regen niet meer 100% waterdicht zijn, maar nog nooit meegemaakt dat ze gelijk zoveel doorlekken...

Mjelle_G

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 19:25

Heb ook een amigo regendeken, blijft perfect liggen. Heb hem nu 3 jaar en geen lekkage gehad. Pasvorm is wel smal.

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 19:30

Dat ze bij het testen niet lekken kan komen omdat er aan de onderkant van de stof waarschijnlijk geen tegendruk word gegeven, wat je op de paardenrug wel hebt.. zelf niet echt ervaring met de amigo, maar hoor ook voornamelijk goeie verhalen. Wel balen zeg!

maaaikkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 19:33

Hier komen amigo regedekens er ook niet meer in. Ik heb er 3 gehad en steeds het probleem dat ze een langdurige regenbui niet vol houden. Paard was er steeds nat onder. Terug mee naar de winkel gegaan en daar geloofde ze het niet, ik zou hem wel op een bezweet paard gelegd hebben. Want bij hun met testen was die uiteraard waterdicht. Uiteindelijk na flink aan dringen hebben ze hem toen terug gestuurd naar de fabrikant en het bleek toch echt een lekke deken te zijn.

Met de amigo 200gr deken die ik heb echt 0,0 problemen. De dekens passen verder perfect alleen jammer van het door lekken.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 21:19

Heb sinds vorig jaar Amigo BRAVO dekens .
Daarvoor RAMBO original
Geen klachten van de bravo , wel van de Hero de iets goedkoper variant .
Maten van amigo vallen altijd iets groter .
En smal heb ik geen last van .
Vindt ze juist ruim en lang vallen gelukkig

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 21:25

Ik ben altijd blij als een klant een Amigo deken bij ons koopt, want ik weet al bijna zeker dat daar nooit problemen mee komen en dat de klant tevreden zal zijn. Ik kan dan ook zeggen dat ik nog geen enkel garantiegeval met Amigo heb gehad, behalve een keer dat de kruissingels niet meegeleverd bleken te zijn. Nooit klachten over gek vallende maten of lekke dekens, terwijl ik bij andere merken vaker problemen ondervind. Ik vrees dus dat je misschien wel pech hebt gehad!

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 21:37

Was ie wel 1200 denier?

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 23:08

Ik heb een Amigo regendeken 600 denier. Deze is wel waterdicht, alleen op de kont niet.. daar zijn de 'coupe'naden doorgestikt :? Waardoor deze dus doorlekken :(
Ik heb deze naadjes heel dik ingespoten met teflon-spray, nu is hij wel waterdicht. Deken is nog niet gewassen, hoop dat hij na de was nog steeds waterdicht is..

Mjelle_G

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 23:18

Ik laat dekens professioneel wassen en opnieuw waterdicht maken. Alleen wassen is mij te spannend :P

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 23:19

Ik was met bucas-wash, en dan als hij droog is gaat er een halve spuitbus impregneer spray overheen. Zo doen ze het bij de professionele wasserij ook denk ik...

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 23:21

Hier komen ze er ook niet meer in. Vreselijke pasvorm, grote schuurwonden en niet waterdicht. Super handig bij een pony wat het van zichzelf al snel koud heeft.

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 23:24

Ik heb alleen goede ervaringen maar dan met de 1200 denier versie. Over de 600 den hoor ik vaak klachten.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 23:32

Bij ons lopen ze er zelfs 24/7 buiten mee dus echt in hoosbuien,één van mijn pension klante had een nieuwe bucas ,die stond er drijf nat onder ik heb die dan maar vervangen voor mijn oude amigo.Ik heb ze in verschillende soorten zowel van 600 als die van 1200 en met halve hals ,losse halzen en gewone nek.
Ik heb echt heel veel deken merken gehad maar zeker 24 op 7 buiten gaan alleen de Amigo's op.

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-15 00:23

Beau_Myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 00:40

Precies die heb ik ook, nergens last van! Is zo waterdicht als wat :)

Castellon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 01:32

Hier juist heel goede ervaringen met de Amigo!
Fijne pasvorm, maat past goed en echt mooi waterdicht.

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 08:54

Ik heb de Amigo Hero Turnout Lite, die was rond de 70 euro. Hij valt wel erg groot maar blijft perfect liggen en is goed waterdicht. De mijne staat 24/7 buiten.
Ik had eerder Bucas maar daar kreeg hij snijwonden van bij zijn borst, door het grazen. Daar heb ik geen last van bij de Amigo.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 09:31

Inoterry schreef:
Ik heb hem even opgezocht, maar het gaat dus om deze http://www.divoza.com/nl/amigo-bravo-12 ... lite-1200d deken. Gezien wat hij kost mag je er best van verwachten dat hij normaal past en waterdicht is.

Die heb ik net niet,maar in mijn ogen moet hij gewoon waterdicht zijn.Blijven klagen tot je een nieuwe hebt.