Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
mijn paarden lopen al jaren 24/7 winter en zomer op de wei. De veulens blijven ook lekker buiten. Ze hebben een schuilstal en voldoende hooi voor zichzelf warm te houden Sielka schreef:Niet, zolang ze een degelijke schuilruimte hebben en een voldoende dikke wintervacht en wat wintervet staan ze bij ons het hele jaar buiten. Paarden krijgen get net als ons ook lekker warm als we bewegen dus zie ik geen enkele reden waarom ze met een deken of binnen zouden moeten staan
. byjou1983 schreef:Ik verleg steeds mijn grens om ze buiten te laten.
En het gaat niet om mij wat ik vind ,het gaat om het welzijn van mijn paarden.
En als ik naar ze kijk en van boven naar beneden check , dan weet ik dat t ze goed gaat.
En daar gaat het om!
Maar soms heb ik toch de expertise van Bokt nodig
liedjuh2 schreef:De mijne staat ook voor het eerst 24/7 buiten. Hij blijft lekker staan. Zo lang als het gaat zelfs zonder deken. Als het heel nat is gaat hij op het stukje zand met hooi en een paar uurtjes op het gras. Anders kan hij kiezen tussen gras of zand. Straks als er nog een keer gehooid is krijgt hij het hele stuk(1ha).
Hij heeft een stal tot zijn beschikking en kan altijd bij het hooi. Als hij weinig vacht aan maakt of het koud krijgt, krijgt hij een fleece gevoerde regendeken om.

__Elizabeth schreef:uuh niet....?
[ Afbeelding ]
Hier staan ze buiten ookal ligt er een meter sneeuw. En wij krijgen door de winter heen zo'n 5m in totaal
Vorig jaar stonden ze allemaal met deken buiten omdat er mee gewerkt werd. Dit jaar zal dat bijna niet gebeuren door zwangerschap dus taan ze lekker zonder dekentje buiten
zachte, natte winter is funest voor mijn land helaas...