Zet ik mijn paard onder een regendeken?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Iser

Zet ik mijn paard onder een regendeken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-15 10:45

Hallo allemaal,

Wat denken jullie van het volgende:

Mijn kruising trekpaard/haflinger is al weer bezig met het aanmaken van zijn wintervacht, en staat altijd buiten, natuurlijk kan hij wel de stal inlopen. Meestal staat hij in de weide maar hij kan ook altijd in de rijbak, en doet daar dan ook regelmatig een dutje, en rolt een paar keer, of het zand nu nat is of niet.
Daarom wil ik er een regendeken opleggen, want als je wilt lessen en hij staat onder de modder, dat maakt je niet blij! Ik heb al een paar keer de les af moeten zeggen omdat hij zo vies is dat ik hem niet schoon genoeg krijg om er een zadel op te leggen.
Dus eigenlijk is het best egoistisch om er een deken op te leggen want echt nodig heeft hij hem niet, maar als hij zo vies is kunnen we niets doen (wegens mijn werk kan ik niet zo vaak naar Iser als ik zou willen, dus ik ben echt aan vaste tijden gebonden). En stilstaan is ook weer niet goed voor hem (en voor mij)
Wat zouden jullie doen?
Afbeelding

pj123

Re: Zet ik mijn paard onder een regendeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 11:51

ik snap helemaal wat je bedoeld ik zou er gewoon een regendekentje opleggen en kijken hoe dat loopt vind hij het zelf niks laat hij dat waarschijnlijk wel merken

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 12:03

Zo dramatisch is een regendeken nou ook weer niet. Niet nodig betekent niet direct dat je hem mishandelt als je er toch eentje op doet. :)

Het enige waar je goed op moet letten is dat het nu nog best warm kan zijn overdag, zeker als de zon schijnt. Je paard kan dan gaan zweten onder de deken en dat is natuurlijk niet fijn. Je zult dus moeten regelen dat de deken op zulke dagen af gaat. Als dat kan is een regendeken echt geen probleem.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 20:32

Als je paard met een regendeken in de plassen gaat liggen rollen, helpt ook dat niet... Het enige wat je kunt doen is - als het nog om nat zand gaat tegen de tijd dat je naar les moet - met een tuinslang of emmer water de boel op de plaats van het zadel, de singel en het hoofdstel uitspoelen en met een zweetmes erlangs.

Amaryllis

Re: Zet ik mijn paard onder een regendeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 13:47