Omdat ik komende winter mijn paard niet ga laten scheren, zou ik graag een deken opleggen zodat ie niet teveel winterhaar krijgt. Maar ik weet niet goed hoeveel gram mijn deken dan best heeft. Kan iemand me hierbij helpen?
verschillende grammen? ik had vorig jaar eerst 0 grams, toen werd t kouder dus 100, toen 200, daarna 300 opgelegd en uiteindelijk een hele tijd 400, met 1 deken red je t niet
Kusjes_Britt
Geplaatst: 22-08-15 13:37
Ik heb de winterdeken van HH, en die gaan dik 2 jaar mee. Wij hebben volgens mij 150 of 200 gram en er ligt een standaard 0 gram regendeken op.
Wij beginnen in midden/eind Augustus vaak al met een dun zomerdekentje 'snachts op te leggen want dan koelt het al vaak flink af. En dit bouwen we op naar de deken ook overdag, en dan wanneer het nog kouder wordt weer een wat dikkere "tussendeken" en dan in de winter een 400 grams. en soms nog wel twee dekens per paard, ligt aan het paard. Degene die geschoren zijn hebben het over het algemeen sneller koud, die pakken wij goed in.
GerenGer
Geplaatst: 22-08-15 14:04
Ik scheer mijn paard ook nooit in de winter. Als ze naar buiten gaan hebben ze een staldeken op van 200 gram en daaroverheen nog een regendeken ook 200 gram. Ik heb altijd de Pagony tiger regendeken van Divoza, die bevallen altijd wel goed.