Dazenval de sluipmoordenaar.

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Daks

Dazenval de sluipmoordenaar.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-15 09:29

NAV dit topic [SV] Dazenval met muizen en rattenlijm! Werkt!
wil ik jullie vragen om of deze Lijmval niet te maken of om de Lijmval goed af te zetten met fijn gaas.
Ook bovenop.

Helaas door deze kansloze "uitvindig" zijn er al verschillende vogels etc gesneuveld.
Door dat de lijm ontzetten blijft plakken komen er onbedoeld andere dieren aan vast te zitten.
Denk daarbij aan vogels maar eventueel ook katten.
Vaak heeft dat de dood tot gevolg zeker bij vogels want die raken in shock.

Hieronder een voorbeelden waar het dus onbedoeld verkeerd is gegaan.

essie_blue @ [SV] Dazenval met muizen en rattenlijm! Werkt!

Helaas zijn wij ook al gebeld dat er 2 duiven van ons vastgeplakt zaten en dus gesneuveld zijn.

Laat dit aub een eye-opener zijn en dat jullie op zoek gaan naar andere oplossingen.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 09:35

Het verbaast mij niks, heel naar. Sterkte met het verlies van je duiven.

Lizziewizzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 09:38

Ik hoop dat mensen nu inderdaad meer de vallen gaan gebruiken die er speciaal voor ontworpen zijn en niet zo goedkoop mogelijk willen proberen werken met alle gevolgen dan. Paarden is een dure hobby, investeren in een goede dazenval doet enkel deugd voor de knollies. Proberen zo goedkoop mogelijk uit te komen is echt enkel goed voor jezelf...

Iris82

Re: Dazenval de sluipmoordenaar.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 09:44

He bah, wat vreselijk vervelend zeg.
Ik hoop echt dat mensen je advies ter harte nemen want dit is niet leuk...
Sterkte met het verlies.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 09:50

Ik heb een ruitersportzaak er al op gewezen, maar de lijm vliegt de deur uit dus het commentaar was: dan moeten ze er maar gaas of zo omheen doen...
Alles voor de centen blijkbaar!

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-15 10:19

Het is vreselijk dat ruitersportzaken dit verkopen.
Dat het überhaupt verkocht mag worden slaat nergens op.
Maar dat mensen het nog gaan gebruiken daar waar het niet voor bedoeld is slaat nergens op.
Kan daar echt boos om worden.
Investeer inderdaad in een echte dazenval of maak er zelf 1 maar gebruik dan geen lijm

Jammer dat paardenwelzijn ten koste gaat van het leven van andere dieren.

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 10:43

Om die rede heb ik dit ook niet willen neerzetten.
Vliegen hier veel vogels en zou niet willen dat ze eraan vast komen te zitten.

Laatst is onze eigengemaakte dazenval kapot gegaan , heb nu dus gewoon een "echte" gekocht.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 10:45

Billy schreef:
Ik heb een ruitersportzaak er al op gewezen, maar de lijm vliegt de deur uit dus het commentaar was: dan moeten ze er maar gaas of zo omheen doen...
Alles voor de centen blijkbaar!

Hier dan geen rattenlijm, maar insectenlijm, maar ook wij hebben er gaas omheen gespannen, voor het geval dat.

Als je de juiste maatregelen treft, zie ik het probleem niet zo.
Je zorgt er voor dat vogels, door middel van gaas, er niet bij kunnen komen, en dan is het ook klaar.
Ja, dan wordt de val wel iets duurder.

Maar hier werkt het als een tierelier.

Nog geen andere beesten dan vliegen er op ontdekt.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 11:04

Precies de reden waarom ik een echte val heb hangen en niet ga besparen op zoiets. Ik begrijp niet hoe mensen zo laconiek kunnen zijn over het gevaar van deze rotzooi. Alles wat er tegenaan vliegt zal dood gaan, niet alleen de beestjes die je wil vangen....wat te denken van bijen? Die hebben het al zo verrekte moeilijk!
Gaas er omheen is al beter, maar dan vang je nog steeds allerlei andere insecten wat niet wenselijk is...

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 11:05

Zwerte schreef:
Precies de reden waarom ik een echte val heb hangen en niet ga besparen op zoiets. Ik begrijp niet hoe mensen zo laconiek kunnen zijn over het gevaar van deze rotzooi. Alles wat er tegenaan vliegt zal dood gaan, niet alleen de beestjes die je wil vangen....wat te denken van bijen? Die hebben het al zo verrekte moeilijk!
Gaas er omheen is al beter, maar dan vang je nog steeds allerlei andere insecten wat niet wenselijk is...

Hangt er 2 weken, en tot nu toe nog geen last van gehad.

Maar... volgende week gaan ze weer in de kast.
Het ergste is hier --gelukkig -- voorbij.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 11:08

maralyn schreef:
Zwerte schreef:

Hangt er 2 weken, en tot nu toe nog geen last van gehad.

Maar... volgende week gaan ze weer in de kast.
Het ergste is hier --gelukkig -- voorbij.

Dat is heel mooi, maar natuurlijk geen argument dat het wel prima kan he. Valt in de categorie "roken veroorzaakt geen longkanker want opa is 90 geworden en was net een schoorsteen'.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 11:10

Daar ben ik het mee eens hoor zwerte.

Helaas kunnen op de dazen-ballen ook andere insecten af komen. En als deze insecten net als dazen niet achteruit vliegen maar omhoog, zit je er ook mee.
Die --vermoorden-- dan ook bijen, wespen en hommels....

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 11:12

Heb er hier ook 1 in de bak hangen en ik heb echt alle dazen weggevangen, de paarden kunnen na 7 jaar eindelijk zonder deken buiten staan terwijl het vroeger met deken niet eens te doen was.
Heb op een vlinder en een wesp na alleen nog maar dazen en vliegen gevangen, dus hier werkt het heel goed en volgend jaar staat ie er weer.

Shuristar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 12:55

Lizziewizzie schreef:
Ik hoop dat mensen nu inderdaad meer de vallen gaan gebruiken die er speciaal voor ontworpen zijn en niet zo goedkoop mogelijk willen proberen werken met alle gevolgen dan. Paarden is een dure hobby, investeren in een goede dazenval doet enkel deugd voor de knollies. Proberen zo goedkoop mogelijk uit te komen is echt enkel goed voor jezelf...

Dat is het vanaf 1 kant bekijken, als je dingen goedkoop voor elkaar krijgt heb je juist meer geld over voor je paardje(s) ;)

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 13:53

Nou, ik snap ook werkelijks niets van die uitvinding. Oke, het lijkt geweldig om dazen tegen te gaan, en het is ook nog eens cheap ass goedkoop. En tja, dan zijn we blijkbaar Nederlanders???? en wordt er niet nagedacht, of gelezen. Want het wordt idd wel vaker gezegd, maar luisteren, ho maar. Wat maken die paar vogeltjes uit? Of die duiven? Of die bijen waar het al zo super goed mee gaat (not). Wat maken die nachtvlinders nou uit... of al die andere beesten die erop komen te zitten. Als we ook maar dazen hebben.

Grmbl. Ik kan mij er ook druk om maken, zeker omdat het blijkbaar zo'n goed aanslaand product lijkt te zijn en ze als warme broodjes over de toonbank gaan... echt super zonde dat het zoveel wordt verkocht en ook winkels er zo laconiek mee om lijken te gaan :(

Ik hoop dat dit topic een eye opener is. Weg ermee. Gewoon wat meer geld uitgeven aan of een deken of een degelijke dazenval!

@ daks, misschien cru, maar heb je geen foto's van die vastgeplakte duiven? Beelden komen vaak beter aan dan woorden...
Laatst bijgewerkt door Tancreda4 op 14-08-15 13:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 13:54

Babybeertjes schreef:
Lizziewizzie schreef:

Dat is het vanaf 1 kant bekijken, als je dingen goedkoop voor elkaar krijgt heb je juist meer geld over voor je paardje(s) ;)

Leuk en aardig om te bezuinigen, maar het moet niet ten koste gaan van andere dieren -:(- %)

Shuristar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 14:02

Tancreda4 schreef:
Babybeertjes schreef:

Leuk en aardig om te bezuinigen, maar het moet niet ten koste gaan van andere dieren -:(- %)[/quote]

haha daarmee heb ik niks gezegd over de betreffende dazenval, wel goed lezen hoor :P
Vond het zo'n oneliner...
Ik maak mij ook ernstig zorgen om de bijen etc. Wat ik me wel afvraag is hoe veel ongewenste bijvangst er nu werkelijk is. Hoe ernstig is het probleem? Bij mij op stal in de bak en in de wei hebben er ook een aantal gehangen maar er zat werkelijk niks aan. Ook geen "bijvangst".

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-15 12:04

Trancreda helaas geen foto's van. Ze zijn enkel doorgebeld.

Hoop echt dat mensen hier mee stoppen en een andere val plaatsten.

marije1109

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 12:09

Zou graag een foto zien van een val met gaas eromheen.

Darwin heb jij muizenlijm of echt insectenlijm gebruikt. Misschien maakt dat nog verschil?

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 12:12

Het gebruiken van muizenlijm is bij wet verboden... je mag het wel kopen, vreemd genoeg.
Blijkt je illegale val beschermde dieren te vangen, ben je helemaal zuur.

Tip: Er kàn natuurlijk iemand een twitterberichtje sturen naar de politie over het illegale plakprobleem...

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 12:15

Een twitter berichtje naar de politie sturen, hoe zielig ben je dan?! _O-

Hier komt er volgend jaar ook gewoon 1. Wel met gaas overigens. Zie er totaal geen probleem in als men maatregel neemt voor vogels.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 12:17

insectenlijm mag en kan dus wel? of blijven daar ook vogels op plakken?

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 12:17

En mochten de eigenwijze mensen dan een dier vinden wat vast zit op hun dazenval, vooral niet gaan trekken en doen, maar olie gebruiken...

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 12:18

Cioccolato schreef:
Een twitter berichtje naar de politie sturen, hoe zielig ben je dan?! _O-

Hier komt er volgend jaar ook gewoon 1. Wel met gaas overigens. Zie er totaal geen probleem in als men maatregel neemt voor vogels.

Als er maatregelen genomen worden voor vogels, prima...

Ach en twitteren doet men over van alles en nog wat.

Mariska200

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 12:45

Hierbij een zeer goed artikel over de dazenlijm en bijvangsten.

Met de juiste lijm heb je geen bijvangsten en deze doet niks met vogels, bijen, vlinders en er hoeft dus ook geen gaas om heen!

Wel met met muizenlijm, die is gevaarlijk als daarbij een paard, kind of ander dier tegen de emmer aankomt moet het eraf gesneden worden en valt de schade niet te overzien.

Zie hier een duidelijk artikel,

http://www.clarapelsadvies.nl/de-budget ... l-gemaakt/