Verschil tussen Bucas modellen

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Equisync

Verschil tussen Bucas modellen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-15 15:27

Hallotjes :)

Beetje een vroege vraag, ik weet het, maar dan ben ik vast voorbereid en kan ik al nieuwe dekens inslaan :o

Ik heb mijn paard afgelopen winter half geschoren en heb toe uiteraard dekens gebruikt maar hij kreeg van zijn staldekens enorme schuurplekken op de borst, ook een borstbeschermer hielp hier niet bij.
Ik heb hem toen zijn buitendeken(Bucas turnout light) ook op stal omgedaan en binnen twee weken was alles weg.

Ik heb dus besloten nu alleen nog Bucas dekens te kopen, omdat deze heel goed liggen en tenminste een beetje sloopvast zijn.
Maar nu heb ik afgelopen winter tot max 500gr staldekens opgehad op de écht koude dagen(hij staat in een buitenstal dus iets frisser als een normale stal) en met de sneeuw enz, en de Bucas Turnout is er alleen in 0, 150 en 300 gram. Aangezien ik hem deze winter misschien wel helemaal wil scheren wil ik toch de mogelijkheid hebben er meer op te leggen.

Kan ik die Turnouts stapelen? Dat ik bijv een 300 en een 150 over elkaar leg? Of is er een ander model dat ook zo'n gladde binnenvoering heeft dat dikker is?

RianneH

Re: Verschil tussen Bucas modellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 15:29

Bucas heeft meende ik ook gewone staldekens.

Kennisje van mij stapelt ook vaak haar outdoordekens, maar ikzelf heb het gevoel dat het de pasvorm niet bevorderd.

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 15:32

Je zou eens bij Bucas kunnen polsen of de Select onderdekens onder de Turn out passen. Dan kun je er nog 150 of 300 gram onder doen.

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-15 15:34

Er zijn inderdaad ook staldekens :j
Kan alleen niet vinden of die ook dezelfde gladde binnenvoering hebben.

Ik heb namelijk het idee dat het vooral de stoffen binnenkant is die schuurt, want met die gladde stof had hij nergens last van. Ook in het land met de 0 grams, zelfde binnenstof, hij loopt er 24/7 mee buiten aan het eind van de zomer en er is geen plekje te bekennen.

Dat is wellicht een idee Princescj! Die hebben zo te zien wel de gladde binnenstof.
Laatst bijgewerkt door Equisync op 10-08-15 15:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 15:34

Heb even gezocht maar Bucas heeft ook een soort onderdekens die makkelijk aan de regendeken kunnen worden vastgemaakt. Heb vorig jaar van Horseware wel liners gebruikt en dat werkte goed.
Dus dan kan je onder een 300 gr. outdoor deken nog een 300 gr. onderdeken gebruiken als je je paard hebt geschoren... of onder een 150 gr. outdoor een 300 gr. onderdeken... nou ja dan kan je dus heel veel verschillende keuzes maken.

(edit) Op de bucas website staat dat je kan kiezen voor silk feel lining... dus dat is neem ik aan glad en die noemen ze ook bij de outdoor dekens.

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-15 15:44

Ik heb inderdaad inmiddels even een mailtje naar Bucas gestuurd.
Omdat er namelijk bij de Turnout geen bevestigingen zitten om onderdekens vast te maken vrees ik dat dit niet goed blijft liggen(en mijn sloper kennende ligt er dan een onderdeken in flarden in de stal :') ).

Ben benieuwd wat het antwoord is. Gewoon alleen 1/2 onderdekens is goedkoper om aan te schaffen dan een hele nieuwe dekenset..

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 15:54

Die onderdekens blijven onder de Select goed liggen, mijn (toen 3 jarige) had hem op afgelopen winter. Alles lag altijd nog keurig na het buitenspelen!

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 16:44