ik zit met een probleem met mijn huidige paard..
meneer was altijd erg braaf in de buitenbak en zou nooit bewust wat doen om je er af te krijgen,hij zette eigenlijk nooit een stap verkeerd, maar nu sinds ongeveer 2/3 weken is het gewoon een drama.. hij is niet meer normaal te rijden en probeert alleen maar in volle galop de bak uit te rennen (bak zonder omheining)
dit begon met gewoon het bit vastpakken en er uit rennen en het is inmiddels zover dat het gaat met bokken en steigeren, alles om er maar uit te komen en der is geen houden meer aan..
dit is voor mij en vooral ook voor mijn bijrijder gewoon niet fijn rijden meer, vrij rijden maar ook met een les is er niks mee te beginnen, hem aan het werk houden helpt niet
nou is dit probleem begonnen toen de dazen begonnen te komen en het is hierdoor ook met naar het land brengen en terug een heel ander paard (land ligt achter de bak).
met longeren buiten merk ik zo goed als geen veranderingen, ook in de binnenbak is hij gewoon de oude..
wat kan dit zijn? is dit gewoon uittesten en moet hij even goed doorgepakt worden of zouden de dazen toch effect op hem hebben? zoja dan is een vliegenuitrij deken misschien een optie?
het paard is een 7 jarige ruin, december vorig jaar uit ierland gekomen en niks bekend over zijn verleden voordat ik hem kreeg.
bedankt voor het lezen!
.