Dazenval met muizen en rattenlijm! Werkt!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 23:04

BravoT schreef:
[ [url=m/oAAvdD.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ben heel benieuwd, zo'n idee had ik ook al eens. Als het werkt ga ik er er ook zo eentje in elkaar knutselen. Ik heb die slierten hier ook onder de overkapping. Want op één of andere vage reden blijven die stomme vliegen daar altijd onder hangen. En zitten die slierten zo vol!!!

Tuittuit

Berichten: 520
Geregistreerd: 24-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 16:17

Nou ik heb de uitslag van de emmer met vliegenlint, het werkt wel maar ik vind de emmer veelste klein dus heeft niet de effecte werking, als je hem groter maakt dan is dat vliegenlint erg onhandig om te plakken, dit is resultaat vanaf dag 1 dat ik gepost heb

Afbeelding

Nu heb ik zelf een gemaakt met muizenlym en dit werkt super

Afbeelding
Voet aangemaakt zodat je hem de grond in kan stampen en een punt eraan gemaakt zodat ie makkelijk de grond in gaat.
Afbeelding
Ik heb er een plastic zak ok zodat ik hem kan verschonen indien ie helemaal vol zit en ik niet met mijn vingers in de lym hoef te wroeten :-), hij staat nu sinds zondag als ik het goed heb en heeft al een dikke regen bui(en) erop gehad en kleeft nog super, dus ik ben enthousiast en heb er 2 staan
Afbeelding

liekensancho

Berichten: 1219
Geregistreerd: 25-11-06
Woonplaats: In een hoeve in Belgenland :-)

Re: Dazenval met muizen en rattenlijm! Werkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 16:27

ik denk dat een voetbal met zo'n systeem in stal ook wel een uitkomst is :-)

CaPrIoLe`79
Berichten: 5542
Geregistreerd: 22-11-05
Woonplaats: ♫ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♫

Re: Dazenval met muizen en rattenlijm! Werkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 16:35

Muizenlijm is best wel een risicoproduct.
Het vangt ook vogeltjes, katten, paardenstaarten en alles wat er maar langs komt.
En in verhouding vangt de prijs van insectenlijm wel mee, zon pot kun je ook met meerdere mensen delen.
En ook de vallen met vangnet worden steeds goedkoper en zijn ook zelf te maken.

filly
Berichten: 1078
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: hooghalen

Re: Dazenval met muizen en rattenlijm! Werkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 16:40

Ik heb een val gemaakt met de dazenlijm en die werkt super. Ik heb dat liever dan de lijm voor ratten. Als daar iets in komt komt het er niet weer uit.

Wilawander

Berichten: 15094
Geregistreerd: 12-03-06
Woonplaats: Enschede over de grens.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 16:43

Super idee maar gaat een hoop andere nuttige insecten het leven kosten en vermoedelijk ook vele vogels die door de stress ook sneuvelen en door de lijm word vliegen erna ook bijna onmogelijk.

Anomien

Berichten: 7413
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 16:48

Benfan schreef:
[ Afbeelding ]

Pas wel op met dat spul, de dazenlijm is een heel stuk minder sterk dan het lijm voor ratten en muizen. Daarbij is technisch gezien wat je doet strafbaar (je gebruikt het lijm met andere doeleinden dan het bestrijden van muizen) aangezien je het alleen mag gebruiken voor het doel dat het heeft.

Gaas zou inderdaad een goeie optie zijn voor rond de bak, al vraag ik me af hoe je hem schoon gaat krijgen.



En juist hierom maar even diep in de knip gekeken en dan toch maar even die dure dazenval gehaald. Bovendien lijkt mij dit ook te belastend voor de natuur. Juist nu ik net wat meer vlinder/bij gericht mijn tuin opzet. Insecten zijn wel belangrijk. Al moet ik bekennen dat die dazen mij wel storen. Wespen/bijen nesten e.d. laten wij gewoon zitten (woongedeeelte van het erf).

Sjolvir

Berichten: 25289
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 17:12

Heb er nu ook 3 staat, zitten vol gewone vliegen (stikt het hier van), dazen en een enkele jumbo daas (van die hele grote dingen waar je 2 maand last van hebt als ze je steken).
Verder heb ik er nog niets mee gevangen.
Oh niet waar... 1 mot, 2 wespen en een groen vliegding en een Hepsie... stond net te dichtbij en zij dacht dat is MIJN voeremmer!! (was het ook, tot voor kort), dus die had een plakneus.
Ding verplaatst kan nu geen paard meer bij.

Paarden worden nog steeds lek gestoken, is hier echt bar en boos.

Zak is in het vervolg wel slim, deze emmers (1.59 per stuk) gaan uiteindelijk de kliko gewoon in.

dynamiek

Berichten: 3282
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Harskamp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-15 17:35

Ik heb er nu 3 op een rij staan ze hangen nu al een poosje en resultaat geen 1 vogel! Op mijn vallen zitten veel vliegen en dazen en een paar wespen! Het werkt echt uitstekend! Ik smeer de bovenkant van de speciekuip niet in, uit voor zorg.

Tuittuit

Berichten: 520
Geregistreerd: 24-10-12

Re: Dazenval met muizen en rattenlijm! Werkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 17:42

Die dazenlym was op en vliegenlym hadden ze niet in de winkel dus dan maar Ff zo, vogels zitten er niet op omdat het beweegt, door de wind, katten kunnen er niet bij en heb nog geen vlinder of wesp gevangen, wel een lieveheersbeestje, ik heb hem ook buiten het land want heb een nogal nieuwsgierig jaarling , en ja het is soms het goede tegen het kwade afstrepen

Tancreda4

Berichten: 24086
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Re: Dazenval met muizen en rattenlijm! Werkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 22:26

Ik hoop echt zo dat dit geen gevolgen heeft voor andere beesten.... Het lijkt mij een prima oplossing voor dazen, maar bijen en andere insecten vang je er ook mee, om maar te zwijgen over eventuele zoogdieren... Wat trouwens als het regent en het op het gras eronder komt? Is dat ook niet gevaarlijk? Of vogels die de vliegjes willen pakken die of blijven plakken, of giftige dazen aan hun kids voeren of zelf eten? Of ben ik een doemdenker? :P

Ik zou eenzelfde constructie als een dazenval liever zien, dus met een fijnmazig gaas erboven, zodat het minder makkelijk wordt voor vogels bv om er op te komen zitten.

essie_blue

Berichten: 4369
Geregistreerd: 06-05-08
Woonplaats: Gelderland

Re: Dazenval met muizen en rattenlijm! Werkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 16:58

Bahbah hier werkt het dus NIET. Geen enkele daas aan de emmer vast, enkel lieveheersbeestjes en verdorie wel een prachtig klein vogeltje. Gelijk die emmer weg gehaald. Door de hitte leek het ook alsof de lijm extreem vloeibaar werd en begon te druipen. Wat een zooi. Voelen ons ook echt schuldig om dat vogeltje, overal veertjes, arme beest. Hier ook de emmer in de kliko. Onze 'gewone' dazenval staat er ook, vangt helaas ook niet veel dazen, maar gelukkig geen andere beesten dan reguliere vliegen en dazen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 17:08

essie_blue, sorry dat ik het zeg, maar wat had je dan verwacht? Ratten en muizenlijm??? Of begrijp ik het verkeerd en heb je insectenlijm gebruikt?

Zoals ik al eerder schreef, ben ik ontzettend bang dat veel mensen dit gewoon gaan proberen, met alle gevolgen van dien......

Citaat:
Ik hoop echt zo dat dit geen gevolgen heeft voor andere beesten.... Het lijkt mij een prima oplossing voor dazen, maar bijen en andere insecten vang je er ook mee, om maar te zwijgen over eventuele zoogdieren... Wat trouwens als het regent en het op het gras eronder komt? Is dat ook niet gevaarlijk? Of vogels die de vliegjes willen pakken die of blijven plakken, of giftige dazen aan hun kids voeren of zelf eten? Of ben ik een doemdenker? :P
Je bent geen doemdenker, een realist is een betere benaming.

CaPrIoLe`79
Berichten: 5542
Geregistreerd: 22-11-05
Woonplaats: ♫ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♫

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 22:08

essie_blue schreef:
Bahbah hier werkt het dus NIET. Geen enkele daas aan de emmer vast, enkel lieveheersbeestjes en verdorie wel een prachtig klein vogeltje. Gelijk die emmer weg gehaald. Door de hitte leek het ook alsof de lijm extreem vloeibaar werd en begon te druipen. Wat een zooi. Voelen ons ook echt schuldig om dat vogeltje, overal veertjes, arme beest. Hier ook de emmer in de kliko. Onze 'gewone' dazenval staat er ook, vangt helaas ook niet veel dazen, maar gelukkig geen andere beesten dan reguliere vliegen en dazen.

|( Ik vrees dat je 1 van de weinigen bent die het durft toe te geven als het slecht afloopt.

essie_blue

Berichten: 4369
Geregistreerd: 06-05-08
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 12:29

Tja waarom zou ik het niet durven toegeven? Voel me er ook knap banketstaaf om. Heb overigens gewoon het gehele pakket gekocht waar bij stond dat zou werken tegen dazen en vliegen. Is inderdaad muizenlijm. Hoef je me ook niet om aan te vallen [***], heel facebook stond er vol mee en iedereen zei dat het het proberen waard was. Ik zet hier enkel mijn ervaring neer zodat ik andere mensen er voor kan waarschuwen. Overigens neem ik aan dat insectenlijm ook niet gaat werken, dan vang ik alsnog enkel lieveheersbeestjes en vlinders ipv dazen. Want die zaten helaas niet op die emmer. Overigens had ik gisteren wat haast met typen, lees nu ook de andere ervaringen. Toch ook een hoop positieve, maar ook minder positieve.

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: Dazenval met muizen en rattenlijm! Werkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 12:35

Kunnen anderen alleen maar van leren, dat het ook fout kan gaan! Toppie dat je het gedeeld hebt.

franka75

Berichten: 11192
Geregistreerd: 05-10-09
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 12:44

nou als je dan een mees vangt meteen een leuk huisdier

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: Dazenval met muizen en rattenlijm! Werkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 12:59

Ben bang dat die mees het niet overleefd...

filly
Berichten: 1078
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: hooghalen

Re: Dazenval met muizen en rattenlijm! Werkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 13:08

Ik gebruik de dazenlijm werkt prima. Gaan hem dit weekend dichter bij de stal in de buurt zetten en kijken hoe het dan gaat. Zijn nog wat aan het experimenteren met de dikte van de lijm maar de emmer zit al wel vol.

CaPrIoLe`79
Berichten: 5542
Geregistreerd: 22-11-05
Woonplaats: ♫ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♫

Re: Dazenval met muizen en rattenlijm! Werkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 14:30

Rattenlijm is hier helaas berucht om, dat overleeft een vogeltje echt niet.
Met dazenlijm heb ik geen ervaringen. Eigenlijk ben ik wel benieuwd of die lijm echt minder heftig is of gewoon dezelfde in een andere verpakking.
Op facebook maken de ruitershops volop reclame zonder daarbij iets van de risico`s te vermelden. Niet eens dat zo`n emmer ook aan de staart van je paard kan blijven plakken als je hem binnen de omheining hangt.

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 14:35


BigBen
Berichten: 2076
Geregistreerd: 11-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 14:40

Zinloos. En compleet gestoord. Dat vind ik er eerlijk gezegd van.
Dazen moet je leren mee leven.

ecyoj

Berichten: 3422
Geregistreerd: 06-01-08

Re: Dazenval met muizen en rattenlijm! Werkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 14:49

Goede tips allemaal
maar wij hebben dus ook uilen rond om ons heen
veel zwaluwen en vleermuizen die heb ik er liever niet in. Ga dus wel voor dazenlijm als ik zelf ga hobbien

zie net toevallig een aanbieding voor het origineel
http://www.agradi.nl/kerbl-dazenval-eco ... Aod7pgLkQ#

ecyoj

Berichten: 3422
Geregistreerd: 06-01-08

Re: Dazenval met muizen en rattenlijm! Werkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 14:51

maar bedenk me net voor de handige Harry's onder ons moet het toch ook te doen zijn zonder lijm?

Zwarte skippy bal net erover en daarop een bakje?
Heeft iemand die versie al is gemaakt??

tamary

Berichten: 29210
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 15:05

ecyoj schreef:
maar bedenk me net voor de handige Harry's onder ons moet het toch ook te doen zijn zonder lijm?

Zwarte skippy bal net erover en daarop een bakje?
Heeft iemand die versie al is gemaakt??

Ik heb mijn lekke bal vervangen door een speciekuip. Vangt niet veel, maar het valt hier ook mee met de dazen en na het eerste jaar ving deze val ook niet zo veel meer. Werking is dus redelijk gelijk en stuk goedkoper dan bal, zeker omdat dit de 2e lekke bal al was. Goede vliegenval zou wel erg welkom zijn.