Dazenval met muizen en rattenlijm! Werkt!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Leen

Berichten: 4887
Geregistreerd: 04-08-08
Woonplaats: Hasselt, België

Re: Dazenval met muizen en rattenlijm! Werkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 15:58

Merk je ook minder dazen rondom je paarden? Of niet echt verschil?

Benfan

Berichten: 4008
Geregistreerd: 08-10-07
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 16:03

Afbeelding

Pas wel op met dat spul, de dazenlijm is een heel stuk minder sterk dan het lijm voor ratten en muizen. Daarbij is technisch gezien wat je doet strafbaar (je gebruikt het lijm met andere doeleinden dan het bestrijden van muizen) aangezien je het alleen mag gebruiken voor het doel dat het heeft.

Gaas zou inderdaad een goeie optie zijn voor rond de bak, al vraag ik me af hoe je hem schoon gaat krijgen.

MDJ

Berichten: 2778
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Heerenveen

Re: Dazenval met muizen en rattenlijm! Werkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 16:14

Ach wat zielig, arme uil.. Dat is zéker iets waar men goed rekening mee moet houden!! Hoe is het met het beestje afgelopen?

Ik ga denk ik deze week even bij de boerenbond/welkoop/tuincentrum langs om te kijken of zij insectenlijm hebben.

Denk dat het ook al scheelt als je de bovenkant vrij van lijm laat. Vogeltjes zullen er toch sneller bovenop landen lijkt mij.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 16:31

Laat de bovenkant vrij. Daar gaan de vogels zitten.
Ik ga ook eens opzoek naar lijm :)

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Dazenval met muizen en rattenlijm! Werkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 16:32

Een vuilniszak er omheen bedenk ik me ineens. Dat is verwijderen en klaar en nieuwe zak beplakken als die eromheen zit.

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Re: Dazenval met muizen en rattenlijm! Werkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 16:38

Kun je ook niet gewoon een zwarte bal nemen? Denk dat een bal ook sneller warm wordt dan zo een emmer en de dazen komen toch op warmte af. Een echte dazenval is namelijk een zwarte skippybal die ook nog lichtjes kan wiegen in de wind waardoor het op een grazend dier lijkt voor een daas.

maralyn

Berichten: 10449
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 16:57

MaricoGraphy schreef:
Kun je ook niet gewoon een zwarte bal nemen? Denk dat een bal ook sneller warm wordt dan zo een emmer en de dazen komen toch op warmte af. Een echte dazenval is namelijk een zwarte skippybal die ook nog lichtjes kan wiegen in de wind waardoor het op een grazend dier lijkt voor een daas.


Een zwarte emmer in de zon wordt ook goed warm hoor.
Die foto's hier zijn het bewijs!

speurneusc

Berichten: 5415
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 17:03

een parasol erover maken van kippengaas houdt de vogels uit de buurt

dynamiek

Berichten: 3282
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Harskamp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-15 17:09

Boompje1985 schreef:
En als hij helemaal vol zit, hoe haal je de plakzooi er weer af? Gaat dat gewoon met een sopje of heb je wat beters nodig?


met terpentine kan je het lijm verwijderen

Anoniem

Re: Dazenval met muizen en rattenlijm! Werkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 17:11

Oh bah ik heb een bloedhekel aan dazen, maar het risico dat er andere beestjes op blijven plakken is mij te groot.

Jammer dat dit nu zo een hit is op internet. Ben een beetje bang dat heel veel mensen nu zo'n ding in het land gaan hangen met alle gevolgen van dien.....

dynamiek

Berichten: 3282
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Harskamp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-15 18:33

Er zitten alleen naar dazen en vliegen op de speciekuip, het is echt een aanrader om dit neer te hangen.

EngeltjeS

Berichten: 16644
Geregistreerd: 06-06-03

Re: Dazenval met muizen en rattenlijm! Werkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 18:39

Jemig wat zijn jullie hier snel mee.

Zelf ben ik een echte voorstander van de echte dazenvallen.
Veel milieu vriendelijker en gaat langer mee dan de emmer. (of bewaren jullie het echt ieder jaar??)
en wat gebeurd er als de emmer nat word van de regen?

Het is een slim idee, maar persoonlijk heb ik er grote vraagtekens bij.

Ragdollcat
Berichten: 14678
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 18:44

[***] schreef:
Oh bah ik heb een bloedhekel aan dazen, maar het risico dat er andere beestjes op blijven plakken is mij te groot.

Jammer dat dit nu zo een hit is op internet. Ben een beetje bang dat heel veel mensen nu zo'n ding in het land gaan hangen met alle gevolgen van dien.....



Dat krijg je ervan als de dazenvallen duur zijn dan gaat men naar ander goedkoper alternatief zoeken.

Wel een hele goeie oplossing zeg!

Christiene
Berichten: 7732
Geregistreerd: 18-11-04

Re: Dazenval met muizen en rattenlijm! Werkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 19:00

nou na die foto met die uil... mwaah ik zou et niet durven.

ooit al eens een uil in de specikuip gehad die met water was gevuld, gelukkig kon ik die eruit halen en was het kwestie van opdroge.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 19:05

Ragdollcat schreef:
[***] schreef:
Oh bah ik heb een bloedhekel aan dazen, maar het risico dat er andere beestjes op blijven plakken is mij te groot.

Jammer dat dit nu zo een hit is op internet. Ben een beetje bang dat heel veel mensen nu zo'n ding in het land gaan hangen met alle gevolgen van dien.....



Dat krijg je ervan als de dazenvallen duur zijn dan gaat men naar ander goedkoper alternatief zoeken.

Wel een hele goeie oplossing zeg!

Waarom niet gewoon geld uitgeven aan een "dure" dazenval? Paarden zijn nu eenmaal een kostbare hobby...

ivy_power89

Berichten: 5860
Geregistreerd: 16-09-06
Woonplaats: almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 19:06

volgens mij is muizenlijm een product die eigenlijk niet meer verkocht mag worden aan particulieren :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 19:06

Ragdollcat schreef:
[***] schreef:
Oh bah ik heb een bloedhekel aan dazen, maar het risico dat er andere beestjes op blijven plakken is mij te groot.

Jammer dat dit nu zo een hit is op internet. Ben een beetje bang dat heel veel mensen nu zo'n ding in het land gaan hangen met alle gevolgen van dien.....



Dat krijg je ervan als de dazenvallen duur zijn dan gaat men naar ander goedkoper alternatief zoeken.

Wel een hele goeie oplossing zeg!

Waarom niet gewoon geld uitgeven aan een "dure" dazenval? Paarden zijn nu eenmaal een kostbare hobby...

Of kiezen voor "dure" insectenlijm ipv goedkope ratten en muizenlijm.

Ragdollcat
Berichten: 14678
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Re: Dazenval met muizen en rattenlijm! Werkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 19:08

Ik zou ook voor de insectenlijm gaan, het zou erg sneu zijn als er vogels tegenaan komen en of mooie vlinders etc.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 19:09

Ragdollcat schreef:
Ik zou ook voor de insectenlijm gaan, het zou erg sneu zijn als er vogels tegenaan komen en of mooie vlinders etc.

Oh dan heb ik je verkeerd begrepen. Sorry..

Ragdollcat
Berichten: 14678
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 19:14

:D Maakt niet uit.

Het is wel een mooie oplossing, want een dazenval van origine is ontzettend duur, met die zwarte bal en een standaard met witte doek ofzoiets.

Percy

Berichten: 12084
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 19:28

Wij hebben een dazenval maar de iets goedkopere versie en dat is geen aanrader. Hij doet het wel maar niet goed genoeg. Van deze emmers kan je er gemakkelijk meerdere ophangen.

Denk inderdaad dat wanneer je de bovenkant schoon laat het risico voor vogels verwaarloosbaar is. Hommels en vlinders komen op geurende kleurige bloemen af. Die laten zo'n zwart ding links liggen denk ik.

Wacht nog wel even af wat ik wil "onze" musjes geen risico laten lopen. Die duiven die ik eigenlijk niet wil trouwens ook niet. Hier is een zwaluw verdronken in een waterbak, dat vond ik al zo erg.

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: Dazenval met muizen en rattenlijm! Werkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 19:35

Mmmm ik had ook nog niet aan vogels gedacht.
Bij ons zijn heel veel musjes, dus wel een groot risico. Maar ik wil wel een dazenval.
Wij gaan binnenkort verhuizen, dus moet sowieso maar eens zien hoe het zit met de dazen volgend jaar, anders spaar ik toch maar voor een echte.

F_Orumster

Berichten: 15336
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 19:36

Er is ook een topic geweest om zelf een dazenval te maken door een skippybal te verven en een net erboven. Misschien een wat milieuvriendelijker alternarief?

Eilatan
Berichten: 7198
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Dazenval met muizen en rattenlijm! Werkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 19:39

idd een net oid er om heen spannen met niet al te fijne mazen zodat alleen insecten erbij kunnen. En geen 'ratten en muizenlijm' gebruiken (WTF verzint dat uberhaupt, arme ratten en muizen...)

Percy

Berichten: 12084
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 19:42

Toydoll schreef:
idd een net oid er om heen spannen met niet al te fijne mazen zodat alleen insecten erbij kunnen. En geen 'ratten en muizenlijm' gebruiken (WTF verzint dat uberhaupt, arme ratten en muizen...)


Toen ik dat hier in de winkel zag heb ik ook even met mijn ogen staan knipperen. Ik heb best last van muizen, heel veel last en ik wil ze zeer graag dood maar toch echt niet op die manier.