Dazenval met muizen en rattenlijm! Werkt!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ecyoj

Berichten: 3422
Geregistreerd: 06-01-08

Re: Dazenval met muizen en rattenlijm! Werkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 15:20


filly
Berichten: 1078
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: hooghalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 15:22

CaPrIoLe`79 schreef:
Rattenlijm is hier helaas berucht om, dat overleeft een vogeltje echt niet.
Met dazenlijm heb ik geen ervaringen. Eigenlijk ben ik wel benieuwd of die lijm echt minder heftig is of gewoon dezelfde in een andere verpakking.
Op facebook maken de ruitershops volop reclame zonder daarbij iets van de risico`s te vermelden. Niet eens dat zo`n emmer ook aan de staart van je paard kan blijven plakken als je hem binnen de omheining hangt.


in de dazenlijm die ik gebruik zitten iig al geen giftige stoffen die andere lijmen wel kunnen bevatten. ook plakt de lijm alleen op kunstof of plastic. dat houd in dat als een vogeltje het in zijn veren krijgt het binnen 15 minuten niet meer plakt, daarvoor alleen maar een klein beetje, maar niet ernstig. de staart van mijn paard zal dus ook niet in deze lijm blijven hangen en ook niet blijven plakken als er wat lijm in de staart komt.

ecyoj

Berichten: 3422
Geregistreerd: 06-01-08

Re: Dazenval met muizen en rattenlijm! Werkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 16:24

waar halen jullie dazenlijm de locale welkoop heeft het niet

Grit

Berichten: 6147
Geregistreerd: 09-07-08

Re: Dazenval met muizen en rattenlijm! Werkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 16:32

Hoe en waaraan heb je de emmer/kuip vastgemaakt?

filly
Berichten: 1078
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: hooghalen

Re: Dazenval met muizen en rattenlijm! Werkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 16:56

Via Google zoeken op dazenlijm, dan kun je het bestellen. Het is niet goedkoop hoor.

Wij hebben een gat in de emmer geboord en door een touw door gedaan. Onder aan het touw een knoop zodat de emmer blijft hangen. We hebben de emmer met touw aan een haakje die vast zit aan een paar hangen.

Grit

Berichten: 6147
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 17:03

Ik ben vooral benieuwd naar de verschillende ideeen om op een degelijke manier de emmer aan of op een weidepaal te hangen/bevestigen, zodat deze niet te laag hangt en los van het stroomdraad blijft.
En wat geen risico vormt om er lekker tegen aan te stoten of schuren als je de emmer op de paal maakt (bij hangen, hang ik de emmer buiten de omheining).
Ik heb wel wat ideeen, maar als ik er een zie die mij beter bevalt, dan hoef ik het wiel niet nog eens uit te vinden :D

xFioon

Berichten: 4898
Geregistreerd: 15-09-06

Re: Dazenval met muizen en rattenlijm! Werkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 17:34

Hier in de buurt is nu ook al een ruitershop die de pakketten 'kant en klaar' verkoopt incl muizen- en rattenlijm. Op mijn vraag waarom die lijm kreeg ik het antwoord dat deze aantrekkelijker ruikt dan insectenlijm.

Ik vind het echt not done om muizen en ratten lijm in een paardenwinkel te verkopen als dazenval. Al die andere beesten die er aan blijven plakken en bovendien is het hier ook niet voor bedoeld en zit er dacht ik ook een beschrijving bij de lijm dat deze niet voor andere doeleinden gebruikt mag worden :n

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 18:12

Grit schreef:
Ik ben vooral benieuwd naar de verschillende ideeen om op een degelijke manier de emmer aan of op een weidepaal te hangen/bevestigen, zodat deze niet te laag hangt en los van het stroomdraad blijft.


Grit werkt als een speer :D
Afbeelding

Simpel een latje aan de bovenkant van de weidepaal, en daar met een touwtje de ballen/emmers aan hangen.
Ik gebruik dus skippyballen met dazenlijm. Skippys worden toch echt warmer dan emmers. Ook daar heb ik er 1 van hangen en die vangt niks. Hij vangt echt vrijwel alleen maar dazen. De gewone vliegen, mugjes oid is echt op 1 hand te tellen. En vogels blijven hier ook echt niet in hangen. Heb het spul op mijn vingers gehad (natuurlijk :D ) en zo erg kleeft dat echt niet.
Naast de gewone dazenval, die er ook nog staat, werkt dit echt fijn.

Hevonen

Berichten: 5633
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Re: Dazenval met muizen en rattenlijm! Werkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 18:28

Sorry hoor, dit is een beetje off-topic, maar ik had geen idee dat er zo'n rotproduct bestond.

Ik vind het prima om dazen etc naar de andere wereld te helpen, maar dan wel snel. En muizen en ratten, of vogels vastlijmen vind ik gewoon sadisme. Ook wij hebben al een paar maal een muizen- en rattenplaag (met schade) in huis gehad (inpandige schuren) en geëxperimenteerd met diervriendelijke vallen en zelfbedachte systemen. En dat heeft naast heel zorgvuldig steeds weer opruimen en gaten dichtmaken behoorlijk goed geholpen. In huis zitten ze nog wel, maar niet meer in hoeveelheden waar we problemen mee hebben, als we alles maar bijhouden.

Dazen zijn er dit jaar kennelijk heel veel. We hadden vroeger zo'n blauwe lamp, niet heel vriendelijk, maar in elk geval een kortere lijdensweg, want hoe een hekel ik ook heb aan die beesten, het zijn levende wezens met gevoel. Als je dan iets met lijm doet zou ik dat ook flink giftig maken, zodat ze meteen of bijna meteen dood zijn. Momenteel zijn we veel aan het doodmeppen en veel aan het schoonspuiten. Maar we hebben maar drie stallen, dus dat valt mee.

Anoniem

Re: Dazenval met muizen en rattenlijm! Werkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 18:44

dat ziet er mooi uit rina het lijkt wel kerst bij jou :D

Grit

Berichten: 6147
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 18:51

Dazen zijn er niet alleen dit jaar veel, wij hebben elk jaar dezelfde plaag. Onze paarden bivakkeren elk jaar weer de hele dag in de loopstal en komen amper buiten.

Ik zal wel een geschikte (of de meest geschikte ) lijm gebruiken, mijn doel is niet om andere dieren de (langzame) dood in de helpen. Maar om de een of andere reden kan ik niet wakker liggen van gelijmde vliegen en dazen. Sorry Y;(



Aan zoiets dacht ik ook Rina. Bedankt voor de foto, je hebt er genoeg hangen :D

filly
Berichten: 1078
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: hooghalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 18:58

Afbeelding

Zo hebben wij die van ons staan. Zit met touwtjes vast aan de paal. Dit is even wat duidelijker dan mijn vorige uitleg.

elinebakker

Berichten: 5547
Geregistreerd: 09-04-06
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 18:58


Zoolgangster

Berichten: 9705
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Re: Dazenval met muizen en rattenlijm! Werkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 19:02

Voor paardenstaarten en andere onderdelen van niet-bedoelde bijvangst nog even deze tip: gebruik geen enge chemische zooi zoals aceton en dergelijke, maar spijsolie, bijvoorbeeld zonnebloemolie...

Het beste is natuurlijk gewoon gaas eromheen, zodat er ook geen vogels op kunnen zitten/tegenaan vliegen.

Grit

Berichten: 6147
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 19:03

Ze waarschuwen wel voor de muizen- rattenvallijm, maar dat zegt verder weinig over wat er bij hun in zit.

filly
Berichten: 1078
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: hooghalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 19:13

elinebakker schreef:
Iemand ervaring met deze lijm? Klinkt goedkoop en alleen bedoeld voor insecten.
http://www.sachxstables.org/dazenval-lokmiddel/


Volgens mij is dat de zelfde lijm als dat ik gebruik. Werkt prima en vangt alle soorten steekvliegen. Nog geen vlinders of andere beestjes gehad.

JoycexEnya

Berichten: 5952
Geregistreerd: 11-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 19:19

maralyn schreef:
zwanepol schreef:
Top! Ga ik ook niet zo'n dure bus bestellen.
Straks hangt heel nederland vol met lijm-emmers :D

Hopelijk gaan er geen ongelukjes gebeuren met vogels o.i.d. die er tegen aan gaan komen. Ik zag al via google een duif die in die lijm gezeten had, arm dier......


Roekoe, roekoe... plak... ROEKOE!!!!
Hahaha :') Nee is niet grappig.

Ik wil dit ook best voorleggen op stal. gewoon 8 in het land, met lint er om, voor afstand. En 2 bij de bak!

Plak maar krengen!! }:)



Wij hebben niet met lijm maar net als de "orginele" maar die hebben we gewoon in de wei en onze fjorden blijven eraf. En dat had ik niet gedacht van 1 van onze fjorden

LarissaKas

Berichten: 127
Geregistreerd: 09-11-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 19:20

Ga dit denk ik zelf ook proberen.
Alleen de merrie van mijn moeder vind álles eng,
en mijn pony eet alles op en zit overal aan, dus dat word wat! :P

Tancreda4

Berichten: 24083
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Re: Dazenval met muizen en rattenlijm! Werkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 21:17

Essie wat zonde van dat vogeltje.... eigenlijk zo de dat je daar geen foto van hebt. Ja, leed 'vermaak' maar hadden wel een duidelijk beeld gegeven van de risico's die alle doe het zelves in het topic nemen.

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 21:24

xFioon schreef:
Hier in de buurt is nu ook al een ruitershop die de pakketten 'kant en klaar' verkoopt incl muizen- en rattenlijm. Op mijn vraag waarom die lijm kreeg ik het antwoord dat deze aantrekkelijker ruikt dan insectenlijm.

Ik vind het echt not done om muizen en ratten lijm in een paardenwinkel te verkopen als dazenval. Al die andere beesten die er aan blijven plakken en bovendien is het hier ook niet voor bedoeld en zit er dacht ik ook een beschrijving bij de lijm dat deze niet voor andere doeleinden gebruikt mag worden :n

Misschien overwegen om de nVWA in te lichten over deze winkel?

Percy

Berichten: 12084
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 23:41

Chasey schreef:
Oke,... misschien niet fijn om te zien. Maar ik zou nooit rattenlijm gebruiken. Voor geen enkel dier. Ik vind het echt bizar.
In een link dan maar, en niet zo:
https://www.youtube.com/watch?v=HQPP0LTWWEQ


Ik heb dit filmpje na vijf seconden weggeklikt. Wat verschrikkelijk. Daarom heb ik dit nooit gebruikt al hadden we flink overlast van muizen en konden we deze lijm honderd meter verderop kopen. Dit is gewoon pure dierenmishandeling.

Ben nog wel benieuwd naar de insectenlijm en de gevolgen voor andere dieren.

Geryon

Berichten: 19260
Geregistreerd: 11-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 23:50

Sjolvir schreef:
Heb er nu ook 3 staat, zitten vol gewone vliegen (stikt het hier van), dazen en een enkele jumbo daas (van die hele grote dingen waar je 2 maand last van hebt als ze je steken).
Verder heb ik er nog niets mee gevangen.
Oh niet waar... 1 mot, 2 wespen en een groen vliegding en een Hepsie... stond net te dichtbij en zij dacht dat is MIJN voeremmer!! (was het ook, tot voor kort), dus die had een plakneus.
Ding verplaatst kan nu geen paard meer bij.

Paarden worden nog steeds lek gestoken, is hier echt bar en boos.

Zak is in het vervolg wel slim, deze emmers (1.59 per stuk) gaan uiteindelijk de kliko gewoon in.


Oh die super grote, gemuteerde enge dazen zou ik maar al te graag vangen..

Dat die muizenlijm nog bestaat :n :n

lotje_elmo
Berichten: 377
Geregistreerd: 06-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 00:14

Dankjewel voor de tip!

trijn

Berichten: 108
Geregistreerd: 02-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 02:44

Is het misschien een idee om hars te gebruiken als lijmmiddel? Eventueel iets vloeibaarder maken met olie (wel kiezen voor de met olie oplosbare variant, de in water oplosbare versie spoelt met een regenbui zo weg).

filly
Berichten: 1078
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: hooghalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 08:53

Ik denk dat als je een hars die weg te halen is met olie, met olie gaat verdunnen je geen hars meer over houd.