[INFO] Alle vragen over dekens #03.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 06:20

Als het je om de waterdichtheid gaat kun je volgens mij beter een Rhino aanschaffen dan een Amigo.

Horseware
Berichten: 5425
Geregistreerd: 06-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 06:42

Robin_Rikkie schreef:
Ik kom even binnenvallen :)

Op het moment ben ik op zoek naar een andere regendeken. In maart dit jaar een nieuwe gekocht maar is nu al weer lek.. (Volgens de verkoper niet, water trekt vanaf de voorkant door de naden heen maar pony was zeiknat op rug en kont waar dus geen naden zitten.. Beetje onlogisch)

Nu wil ik het maar meteen een keer goed doen en wil ik gaan voor een horseware deken. Ik twijfel nu tussen de amigo hero lite plus http://www.paardendrogist.nl/product/11 ... 216?v=True

En de bucas freedom turnout lite

http://www.paardendrogist.nl/product/11 ... 722?v=True

Ik vind het fijn dat er bij de amigo een hals zit, dit omdat ze met opbouwen de regendeken ook over de 200grams deken krijgt en ze dan met flink ***weer de hals op kan..
Maar misschien is de bucas beter qua ervaringen enzo? Het gaat mij voornamelijk om de waterdichtheid. Ze staat overdag bijna elke dag 10 uur buiten, meestal met schuilstal (ligt eraan in welke wei) maar hier gaat ze zo goed als nooit instaan.. Hij moet dus wel echt langdurige regen aankunnen..

Alvast bedankt! :)


Eerlijk? Geen van beide. Deze dekens zijn qua sterkte en waterdichtheid identiek, maar beide niet geschikt om langdurige regen aan te kunnen. Het beste kan je dan gaan voor Horseware Rambo of Bucas Smartex of Power. Horseware Rhino zou ook eventueel kunnen. Wil je toch liever een goedkopere deken, dan zou ik minstens voor de Horseware Amigo Bravo gaan of de Bucas irish.

Spenk
Berichten: 21814
Geregistreerd: 30-08-05

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 07:05

De amigo hero heb ik al meedere van gehad houden de hele dag regen vol waar de rhino na een dag toch lekte...

Flowq

Berichten: 2799
Geregistreerd: 12-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 07:10

En zelfs mijn 3 Rambo's waren zo lek als een mandje, niks van te zeggen helaas.

Gelukkig vannacht 200 op gehad nu het zo mistig is, al weet ik het vandaag weer niet zo goed.

Zomerdeken zal iets wat koud zijn verwacht ik, ik denk dat ik van 10 tot 4 zijn staldeken met fleecevoering op leg. Lastig dit weer en geschoren.

Nouvel

Berichten: 28566
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 07:53

hier nog zonder dekens, wordt vandaag 18 graden met zon.

qua waterdichtheid moet je ook een beetje geluk hebbe, de bravo's hebben best een stevige buitenstof, volgens mij zijn die meestal wel goed waterdicht

Spenk
Berichten: 21814
Geregistreerd: 30-08-05

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 08:13

Hier onder eczeemdeken nu, afgelopen dag wel regendek omgehad maar wordt hier vandaag zonnig en 20 graden.

Lindor92
Berichten: 7006
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 08:17

Hier nu vannacht wel deken om gehad. Vanmorgen af gedaan. Het was net nog wel erg koud

fleur_yen

Berichten: 1524
Geregistreerd: 30-09-08
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 08:20

Ik ben tot nu toe tevreden over de bucas freedom, heb 'm een jaar in gebruik en tot nu toe nog nooit een nat paard eronder gehad.

Hier nu bloot, nog even genieten van een paar mooie nazomerdagen :j

Marjo89

Berichten: 3962
Geregistreerd: 01-01-07

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 08:34

Gisteren kwam mijn bucas irish Turnout binnen voor mijn kleine Knollie. Top deken. Mijn overleden paard droeg dezelfde.
De liners passen er gewoon onder & kunnen vast.
Hals stuk komt vandaag binnen.

Amiigo

Berichten: 7310
Geregistreerd: 03-11-07
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-15 08:36

JayJillz schreef:
Hoeveel dekens hebben jullie voor je paard? Hoeveel grams zijn het? Wel of niet waterdicht? En welk merk of wat voor soort deken vinden jullie het fijnst?

We hebben onlangs onze eerste pony aangeschaft (B Welshje), en ik kom er ondertussen niet meer wijs uit 8)7

1 Amigo buzz off
3 zweetdekens 1 met hals
1 amigo regendeken
1 200 grams liner
1 100 grams EJ deken (die met sterren <<) )
1 360 grams rhino deken met hals

LisanneeD
Berichten: 411
Geregistreerd: 31-07-13

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 13:35

Afbeelding
Afbeelding
Wat vinden jullie? Hij is wel wat aan de ruime kant. Maar bij de borst en buik sluit hij mooi.
Denk dat een maat kleiner te klein word. Gezien haar brede borst.

carolina1278

Berichten: 4327
Geregistreerd: 09-10-05

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 14:01

Ik vind hem wel mooi.. liever iets ruimer dan te krap..

Bij de borst zit hij in ieder geval mooi

Starbreeze

Berichten: 4581
Geregistreerd: 16-08-03

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 14:32

Ik zoek eigenlijk iets dat tussen mn zomerdeken en rhino lite in zit. Hoef niet waterdicht te zijn

Bijv. 50 of 100 gr staldeken. Ik heb de Amigo gevonden en de Irish stable. Valt de hals van de Irish hetzelfde als de vliegendeken van Bucas?

Nouvel

Berichten: 28566
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 14:42

rhino light heeft toch geen vulling?
dan is 50 of 100 grams toch dikker ipv er tussen in?

je zou kunnen kiezen voor de amigo hero of de sunshower, die zijn heel dun en winddicht doordat ze waterdicht zijn

Starbreeze

Berichten: 4581
Geregistreerd: 16-08-03

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 15:41

Ik ging er eigenlijk vanuit dat waterdicht altijd warmer aanvoelt dan een niet waterdichte deken :)

MoniekV

Berichten: 2162
Geregistreerd: 24-01-13
Woonplaats: Etten-Leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 15:44

Starbreeze schreef:
Ik ging er eigenlijk vanuit dat waterdicht altijd warmer aanvoelt dan een niet waterdichte deken :)


Dat ligt aan het ademend vermogen van de deken

Starbreeze

Berichten: 4581
Geregistreerd: 16-08-03

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 15:51

De Rhino (Horseware) en Irish stable (Bucas) hebben volgens mij allebei een goed ademend vermogen. Andere merken gebruik ik niet.

Maaike162

Berichten: 740
Geregistreerd: 06-11-12

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 16:10

Hoi allemaal,

Ik heb een korte vraag die ik hier hopelijk mag stellen. Ik kwam net een deken tegen zonder duidelijk merklabel. Na even zoeken zag ik een patroontjes met 'CE' staan. Kent iemand dit merk en kan iemand mij daar iets over vertellen? Ik ben erg benieuwd!

Als het handig is kan ik wel een foto plaatsen van de label!

Alvast bedankt!

Spenk
Berichten: 21814
Geregistreerd: 30-08-05

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 16:11

CE is over het algemeen een goedkeuringslabel net als het CE keurmerk in je cap. Dus geen merk.

LisanneeD
Berichten: 411
Geregistreerd: 31-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 16:14

carolina1278 schreef:
Ik vind hem wel mooi.. liever iets ruimer dan te krap..

Bij de borst zit hij in ieder geval mooi


Ja zo denk ik zelf ook. Liever iets meer ruimte dan te krap.

Maaike162

Berichten: 740
Geregistreerd: 06-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 16:16

Yvank_ schreef:
CE is over het algemeen een goedkeuringslabel net als het CE keurmerk in je cap. Dus geen merk.


Dankjewel voor je snelle reactie. Ik las idd al op internet dat CE staat als keurmerk bij dekens. Maar eerlijk gezegd vind ik dit niet op een keurmerk lijken.... Ik begin zelfs een beetje te twijfelen welke letters het zijn... Helpt deze foto misschien?
Afbeelding

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 16:19

Ziet eruit wel als een merk teken, maar welk merk wil nou dat niemand kan lezen welk merk het is haha

Starbreeze

Berichten: 4581
Geregistreerd: 16-08-03

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 16:22

Ik denk van Horze. Onderin zie je die 'z' staan.

Horseware
Berichten: 5425
Geregistreerd: 06-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 16:30

Sarah_Elise schreef:
Ik kom ook even binnenvallen :) Ik heb het hele topic vluchtig doorgelezen maar ik plaats toch even een berichtje in de hoop dat iemand mij raad kan geven.

Ik zoek voor mijn kruising tinker (1.50m) een 50-100 grams regendeken van hele goede kwaliteit (ze staat in principe 24/7 buiten). Na een beetje zoeken kwam ik uit op de Rambo dekens, ideaal want dan kan ik er ook nog eens een liner van bv 100 gram onder doen.

Ik heb de Rambo Duo in maat 6,3 gepast op mijn paard. Qua lengte was deze deken perfect, maar ik kwam zo'n 15 cm tekort bij de borst. Echt een stukje te krap dus. Balen!

De andere dekens van horseware zullen waarschijnlijk dan ook niet passen. Amigo heeft een aantal dekens speciaal voor bredere paarden, maar die hebben geen mogelijkheid tot bevestiging van een liner, ik betwijfel of de kwaliteit voldoende is en ik kan ze niet vinden met een 100 grams voering..
Bucas heeft een big neck deken (Smartex Rain), maar deze heeft een fleecevoering en dat wil ik niet. De Bucas Irish Turnout spreekt me wel aan, maar deze valt niet breder dan de Rambo volgens de paardendrogist waar ik ook al contact mee heb gehad. De borstverbreder die bij de Irish hoort, is vanuit Bucas niet meer leverbaar.

Ik heb in dit topic 2 andere goede merken voorbij zien komen die geschikt kunnen zijn voor breed gebouwde paarden:
- weatherbeeta: deze zou ik dan willen http://www.equicenter.nl/weatherbeeta-r ... r-zwa.html Maar helaas is hier geen linersysteem bij volgens mij.
- Dominick: van dit merk kan ik geen 100 grams gevoerde regendeken vinden

Wat raden jullie mij aan? Een Rambo in een maat groter (6,6) proberen? Nog kijken naar een ander merk? Ik ben benieuwd naar jullie reacties!


Sinds dit jaar is er de Bucas Select in Big Neck uitvoering. Het is weliswaar een 0 grams deken, maar heeft wel bevestigingsmogelijkheden voor liners.

Yinthee
Amadeus <3

Berichten: 4163
Geregistreerd: 16-05-08
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 16:32

Er staat RE, geen CE :)
Aan het z-tje te zien is het er inderdaad een van Horze.