[INFO] Alle vragen over dekens #03.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Starbreeze

Berichten: 4581
Geregistreerd: 16-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 14:29

Haha Carolina ja klopt, ik zet er een dichte wasmand voor, flots de deken erin en kan zo enigzins naar buiten komen zonder binnen een bende te maken :))

Icrack

Berichten: 1257
Geregistreerd: 31-05-13
Woonplaats: Fryslân Boppe

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 14:36

Jij hebt zowel Rhino als Rambo dekens Star?

Nouvel

Berichten: 28566
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 14:38

de dekens die goed in de wasmachine passen was ik met bucas/rambo wasmiddel in de wasmachine.
grotere breng ik weg of was ik in een grote ton buiten met bucas/rambo wasmiddel.

maar ze worden het schoonst als ik ze weg breng.

Starbreeze

Berichten: 4581
Geregistreerd: 16-08-03

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 15:00

Ja ik heb vanalles := mijn regen/winterdeken is zoals gezegd de Horseware Rhino incl. de liners, vliegendeken sinds kort de Rambo protector incl. liner, dan heb ik nog een Amigo mio zomerdeken en 2 Bucas zweetdekens (shamrock en competition cooler).

Ik heb toen wel een Rambo regendeken besteld maar die lag bij lange na niet zo mooi als de Rhino. Die is dus retour.

Amiigo

Berichten: 7310
Geregistreerd: 03-11-07
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-15 15:00

Ik heb vanmorgen gewoon met ren bezem die dekens schoon staan schrobben met een beetje dreft en de tuinslang :) ti's maar dat het huidvet eruit is, na 1x rollen zijn ze toch weer vies.

Starbreeze

Berichten: 4581
Geregistreerd: 16-08-03

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 15:08

Werkt op zich ook, laatst heb ik de lege zandbak van mn zoontje gebruikt om de deken in te soppen, was toch niet echt vies :+ had hem eerder al gewassen en later heeft hij hem toch nog even op gehad omdat het weer terug omsloeg.

Nouvel

Berichten: 28566
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 15:12

ik heb vorige week de hele stapel opgehaald bij Limpia, keurig als nieuw in het plastic!

Icrack

Berichten: 1257
Geregistreerd: 31-05-13
Woonplaats: Fryslân Boppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 15:18

Starbreeze schreef:
Ja ik heb vanalles := mijn regen/winterdeken is zoals gezegd de Horseware Rhino incl. de liners, vliegendeken sinds kort de Rambo protector incl. liner, dan heb ik nog een Amigo mio zomerdeken en 2 Bucas zweetdekens (shamrock en competition cooler).

Ik heb toen wel een Rambo regendeken besteld maar die lag bij lange na niet zo mooi als de Rhino. Die is dus retour.


Aha...thnx :-) Ik wilde er nog een reservedeken bij en twijfel om een Rhino er bij aan te schaffen. De Rambo's liggen hier trouwens wel erg mooi qua maat en pasvorm. En om nu een tweede optimo aan te schaffen vind ik prijs technisch niet in overeenkomst als reservedeken zijnde. Dus dan een stapje terug naar de Rhino, maar ik ken persoonlijk het verschil niet zo tussen Rambo en Rhino dan alleen het prijs en kwaliteitsverschil.

Wie was dat laatst...zij had losse halsdelen van de Protector te koop staan ....Dat was toch niet jij hé?

Starbreeze

Berichten: 4581
Geregistreerd: 16-08-03

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 15:30

Nope! Verschil is dat de Rambo iets hoger sluit om de hals en die van mij is best breed dus dat zat veel te krap. De kwaliteit vind ik wel erg goed, hij is nog helemaal heel en waterdicht. Misschien is de Rhino wug iets voor je? Ook een V sluiting en wat hoger op de hals?

Maliboe
Berichten: 456
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Vierhuizen (groningen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 15:31

Geloof dat ik dat ook maar ga doen! Ben toch een beetje huiverig met dekens weg brengen.

Icrack

Berichten: 1257
Geregistreerd: 31-05-13
Woonplaats: Fryslân Boppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 15:42

Starbreeze schreef:
Nope! Verschil is dat de Rambo iets hoger sluit om de hals en die van mij is best breed dus dat zat veel te krap. De kwaliteit vind ik wel erg goed, hij is nog helemaal heel en waterdicht. Misschien is de Rhino wug iets voor je? Ook een V sluiting en wat hoger op de hals?


Wug heb ik idd ook in gedachte gehad. Ik heb alleen geen idee of dit goed aansluit bij haar hals bv en ik zit met de liners. Deze wilde ik wel graag blijven gebruiken onder de reservedeken. Dan blijft alleen de "gewone" regendeken over :-)

MoniekV

Berichten: 2162
Geregistreerd: 24-01-13
Woonplaats: Etten-Leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 15:43

Starbreeze schreef:
Nope! Verschil is dat de Rambo iets hoger sluit om de hals en die van mij is best breed dus dat zat veel te krap. De kwaliteit vind ik wel erg goed, hij is nog helemaal heel en waterdicht. Misschien is de Rhino wug iets voor je? Ook een V sluiting en wat hoger op de hals?


Dat de Rambo hoger sluit klinkt goed, Rhino zat juist te wijd bij mijn (brede) paarden..

Starbreeze

Berichten: 4581
Geregistreerd: 16-08-03

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 15:52

Gewoon even passen idd :), die van mij werd half opgehangen in de Rambo :))

En de Rambo original Icrack? Beetje creatief stickers plakken en kortingsbonnen en ik had hem voor 172,- bij Agradi. Scheelt al niet zo heel veel meer met de wug én je hebt aansluitingen voor je liners.

Icrack

Berichten: 1257
Geregistreerd: 31-05-13
Woonplaats: Fryslân Boppe

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 16:00

De Original kan ik met een beetje geduld nieuw voor 165 euro kopen. Ik zocht om een goedkopere oplossing een Original heb ik namelijk ook, alleen is mijn merrie werkelijk een zwijn met dekens en stal. Hierdoor is een extra deken geen overbodige luxe ;-)
Dacht dus meer aan een tweedehands Rhino of zo.

Nouvel

Berichten: 28566
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 16:19

Mijn ervaring is ook dat Rhino ruimer bij de hals valt dan Rambo.
De wug valt juist weer wat krapper...

MoniekV

Berichten: 2162
Geregistreerd: 24-01-13
Woonplaats: Etten-Leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 16:20

Icrack schreef:
De Original kan ik met een beetje geduld nieuw voor 165 euro kopen. Ik zocht om een goedkopere oplossing een Original heb ik namelijk ook, alleen is mijn merrie werkelijk een zwijn met dekens en stal. Hierdoor is een extra deken geen overbodige luxe ;-)
Dacht dus meer aan een tweedehands Rhino of zo.


En een Amigo Bravo? Daar kunnen ook liners aan en voor de prijs prima dekens vind ik, ook regelmatig tweedehands te vinden.

Nouvel

Berichten: 28566
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 16:25

dat zijn ook geen verkeerde dekens inderdaad die Bravo's, en net weer even iets minder duur...

carolina1278

Berichten: 4327
Geregistreerd: 09-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 16:30

Icrack schreef:
Starbreeze schreef:
Ja ik heb vanalles := mijn regen/winterdeken is zoals gezegd de Horseware Rhino incl. de liners, vliegendeken sinds kort de Rambo protector incl. liner, dan heb ik nog een Amigo mio zomerdeken en 2 Bucas zweetdekens (shamrock en competition cooler).

Ik heb toen wel een Rambo regendeken besteld maar die lag bij lange na niet zo mooi als de Rhino. Die is dus retour.


Aha...thnx :-) Ik wilde er nog een reservedeken bij en twijfel om een Rhino er bij aan te schaffen. De Rambo's liggen hier trouwens wel erg mooi qua maat en pasvorm. En om nu een tweede optimo aan te schaffen vind ik prijs technisch niet in overeenkomst als reservedeken zijnde. Dus dan een stapje terug naar de Rhino, maar ik ken persoonlijk het verschil niet zo tussen Rambo en Rhino dan alleen het prijs en kwaliteitsverschil.

Wie was dat laatst...zij had losse halsdelen van de Protector te koop staan ....Dat was toch niet jij hé?


Dat ben ik..

heb 2 nieuwe halsdelen liggen van de protector

meiske1577
Berichten: 1656
Geregistreerd: 28-06-12

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 23:40

Weet iemand hier ook of bucas ook losse buiksingels verkoopt?

Kasmir

Berichten: 5456
Geregistreerd: 11-09-05
Woonplaats: Noord Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 07:08

Ken alleen het verschil van de wug tussen Rambo en Rhino en dat vond ik een wereld van verschil. Van dat model valt de Rhino echt een stuk kleiner dan de Rambo.
Amigo bravo is idd ook het overwegen waard, mooie dekens :j.

Ik heb sinds het overlijden van m'n meisje nog een Rambo wug 0 & 200 grams met 100grams liner liggen. Heb d'r niets meer aan maar krijg het niet over m'n hart om ze te verkopen. Kan ik die outdoordekens zelf wassen met Bucas shampoo voor waterdichte dekens of beter even wegbrengen?

Icrack

Berichten: 1257
Geregistreerd: 31-05-13
Woonplaats: Fryslân Boppe

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 12:41

Dat is maar net wat je zelf prettig vind Kasmir. Mijn ervaring met weg brengen is niet zo goed gegaan, maar geloof best dat er genoeg zaken zijn welke een prima dienst afleveren voor het wassen van je dekens.
Uiteraard is het ook zelf te doen, het is alleen wel even een werkje en niet het schoonste werk als je dekens goed smerig zijn. Mocht je het wel zelf gaan doen dan zal Bucas of de Rambowash een prima middel zijn.

Kasmir

Berichten: 5456
Geregistreerd: 11-09-05
Woonplaats: Noord Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 14:03

Dekens zijn amper vies daarom twijfel ik of ik m weg wil brengen. Is amper gedragen maar wil m nu voor langere tijd opbergen dus vandaar dat ik m toch echt goed schoon wil maken.

Denk dat ik ze dan zelf even in de wasmachine gooi. Heb nog flessen met die Bucas rugwash liggen xD

Kasmir

Berichten: 5456
Geregistreerd: 11-09-05
Woonplaats: Noord Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 21:52

M'n deken is te klein -O-
Ben alleen bang als ik een maat groter neem dat de borstsluiting ongeveer op haar knieën hangt en de opening bij de hals te groot is zodat hij te veel om de schouders trekt. Ben wel gecharmeerd van de 3 singels/buikflap.

Afbeelding

Ben bang dat dit model bij de borst gewoon niet goed gaat vallen in een maat groter, iemand anders goede suggesties wat wel zou kunnen passen?
Laatst bijgewerkt door Kasmir op 14-08-15 21:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Nouvel

Berichten: 28566
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 21:54

kun je niet een maat groter nemen en dan de hals ietsje innemen?
dan hebben een paar bij mij op stal ook gedaan met horseware vliegendekens en die liggen nu keurig

Kasmir

Berichten: 5456
Geregistreerd: 11-09-05
Woonplaats: Noord Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 21:55

Hoe bedoel je dat? Korter hoeft de hals niet, maar wellicht bedoel je het bij de 'opening van de borst' om zo maar te zeggen. Zou niet 1,2,3 weten hoe ik dat zou moeten innemen zodat hij beter om de borst sluit zonder te strak te zitten.