[INFO] Alle vragen over dekens #03.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Janine1990

Berichten: 43845
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 12:55

Kasmir schreef:
Enige nadeel aan fleece vind ik dat alles eraan blijft hangen. Toen m'n merrie koliek had en klam en koud was heeft ze ermee in het zaagsel gelegen. Heb dat deken uiteindelijk gewoon weggegooid.

Heb daarom wel eens naar die coolers gekregen maar zo te lezen toch te dun en anders wel erg duur voor iets dat voornamelijk na het rijden op gaat x).


:D

Klopt, daarom heb ik er twee voor op transport en een voor op stal :')

Spenk
Berichten: 21814
Geregistreerd: 30-08-05

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 12:57

Ik heb net de Rambo Dry rug besteld. Hij wordt 13 oktober verwacht ben benieuwd!

BertBaley

Berichten: 6824
Geregistreerd: 21-07-06
Woonplaats: 's-Gravenzande , Zuid-Holland.

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 13:19

Thanx nies, ja die heb ik ook inderdaad maar vind soms 1 deken toch makkelijker, merci dat wordt dus aanschaffen :P

Tineke90

Berichten: 3489
Geregistreerd: 20-02-09
Woonplaats: Deventer (Overijssel)

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 13:36

Ik ben opzoek naar een wollen/cooler deken die ik in de winter kan gebruiken. Die ik op kan leggen na de wedstrijden in de trailer? Heb voor nu een wollendeken op. Maar straks als ze onder de 400grams staat dan vind ik die wollen deken zo dun.
Hebben jullie advies en tips? Mag ook een hals aan zitten aangezien ze die in de winter ook op heeft.

Janine1990

Berichten: 43845
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 13:39

Tineke90 schreef:
Ik ben opzoek naar een wollen/cooler deken die ik in de winter kan gebruiken. Die ik op kan leggen na de wedstrijden in de trailer? Heb voor nu een wollendeken op. Maar straks als ze onder de 400grams staat dan vind ik die wollen deken zo dun.
Hebben jullie advies en tips? Mag ook een hals aan zitten aangezien ze die in de winter ook op heeft.


Wij deden voorheen wel eens van die ouderwetse vierkante schapenwollen dekens er bij onder. Vooral om de rug een beetje warm te houden.
Zijn wel een stuk duurder in aanschaf dan een gewone deken vermoed ik. In ieder geval de echte schapenwollen dekens.

Verder doe ik gewoon fleece + staldeken na goed uitstappen. Maar dan moet het wel echt koud zijn. Anders gewoon twee fleece/wol.

Edit: Het zijn scheerwollen dekens.

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 14:07

BertBaley schreef:
Thanx nies, ja die heb ik ook inderdaad maar vind soms 1 deken toch makkelijker, merci dat wordt dus aanschaffen :P

Oh, jij bent net zo erg als ik dus :Y)

BertBaley

Berichten: 6824
Geregistreerd: 21-07-06
Woonplaats: 's-Gravenzande , Zuid-Holland.

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 14:11

Jep... Iedere keer als ik iets nieuws zie van bucas denk ik 'oh handig!' om het vervolgens te kopen en daarna te bedenken dat je het zo ongeveer al had maar ja..

Zo ook voor mijn fjord alle bucas dekens ongeveer die er zijn en hij staat sinds een 2 jaar deken loos (met pensioen) maar geen haar op mijn hoofd die bedenkt ze weg te doen. Je weet nooit als hij ooit is ziek wordt oid! Maar helaas heeft de fjord big neck en de new forest totaaaaaal niet dus kan ook niet die van de fjord op de new forest gebruiken grrrrr!

Ah ja zo blijf je lekker bezig!

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 14:17

Nou ik heb dus precies hetzelfde. :') Ik heb me nu voorgenomen dat ik het bij mijn volgende paard bij minder dekens hou, maar ik weet ook wel dat dat toch niet zo is en eerlijk is eerlijk, ik gebruik ze ook allemaal wel dus echt zonde is het ook niet.

MoniekV

Berichten: 2162
Geregistreerd: 24-01-13
Woonplaats: Etten-Leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 15:37

Tineke90 schreef:
Ik ben opzoek naar een wollen/cooler deken die ik in de winter kan gebruiken. Die ik op kan leggen na de wedstrijden in de trailer? Heb voor nu een wollendeken op. Maar straks als ze onder de 400grams staat dan vind ik die wollen deken zo dun.
Hebben jullie advies en tips? Mag ook een hals aan zitten aangezien ze die in de winter ook op heeft.


Rambo heeft een nieuwe fleecedeken in de collectie: http://www.dochorse.nl/rambo-cosy-fleece.html

En anders Bucas shamrock power of de multi stable?

MoniekV

Berichten: 2162
Geregistreerd: 24-01-13
Woonplaats: Etten-Leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 15:37

Nies_ schreef:
Nou ik heb dus precies hetzelfde. :') Ik heb me nu voorgenomen dat ik het bij mijn volgende paard bij minder dekens hou, maar ik weet ook wel dat dat toch niet zo is en eerlijk is eerlijk, ik gebruik ze ook allemaal wel dus echt zonde is het ook niet.


Je weet maar nooit waar het handig voor kan zijn :+

Veulen84

Berichten: 10882
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 15:38

Tineke90 schreef:
Ik ben opzoek naar een wollen/cooler deken die ik in de winter kan gebruiken. Die ik op kan leggen na de wedstrijden in de trailer? Heb voor nu een wollendeken op. Maar straks als ze onder de 400grams staat dan vind ik die wollen deken zo dun.
Hebben jullie advies en tips? Mag ook een hals aan zitten aangezien ze die in de winter ook op heeft.


Voor in de trailer zou ik opzoek naar een transportdeken. Die zijn vaak net wat dikker of warmer. Of anders een deken van teddy of polarfleece.
Ik deed zelf in het verleden een fleecedeken met een hals en daarover een katoenen (transport)deken.


Overigens zijn er veel verschillende soorten fleece. De kwaliteit van vocht afvoeren, en warmte hangen af van de oorspronkelijke stof. Die stof wordt je alleen meestal niet verteld.

Nouvel

Berichten: 28566
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 15:47

Ik heb de fleece van back on track, die is van stevig materiaal, ze blijven er goed warm onder en ze drogen snel op!

Angela

Berichten: 25692
Geregistreerd: 21-03-05
Woonplaats: Beuningen

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 16:02

Paardlief heeft een drukplek opgelopen van de vliegendeken die hij al vanaf april op had (fijn, geen idee hoe dat kan).. Nu ben ik me voor volgend jaar aan het oriënteren op een andere vliegendeken erbij zodat ik kan wisselen. Zijn amigo regendeken past hem super, maar heeft amigo ook vliegendekens zonder hals? Als het even kan met buikflap?

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 16:26

Heb nog geen week de Amigo XL er op, maar die lekt gewoon door :(

Kasmir

Berichten: 5456
Geregistreerd: 11-09-05
Woonplaats: Noord Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 16:40

Ik heb zelf een goedkope fleece voor na het werken en een HH teddyfleece voor transport/als ik d'r nog klam buiten zet. Dus na de dunne fleece en voor het Winterdeken x).

carolina1278

Berichten: 4327
Geregistreerd: 09-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 16:56

Angela schreef:
Paardlief heeft een drukplek opgelopen van de vliegendeken die hij al vanaf april op had (fijn, geen idee hoe dat kan).. Nu ben ik me voor volgend jaar aan het oriënteren op een andere vliegendeken erbij zodat ik kan wisselen. Zijn amigo regendeken past hem super, maar heeft amigo ook vliegendekens zonder hals? Als het even kan met buikflap?

hals is los, dus die kun je dan toch verwijderen?

edit amigo bug buster heeft volgens mij een buikflap

Starbreeze

Berichten: 4581
Geregistreerd: 16-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 18:18

Kasmir schreef:
Enige nadeel aan fleece vind ik dat alles eraan blijft hangen. Toen m'n merrie koliek had en klam en koud was heeft ze ermee in het zaagsel gelegen. Heb dat deken uiteindelijk gewoon weggegooid.

Heb daarom wel eens naar die coolers gekregen maar zo te lezen toch te dun en anders wel erg duur voor iets dat voornamelijk na het rijden op gaat x).

De Shamrock power is wel dikker én heeft een gladde buitenstof.

@yvank, deze zijn er met en zonder hals. En de buiksingels zijn afneembaar.

Ik vind het een ideale deken.

marengolike
Berichten: 592
Geregistreerd: 20-04-12

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 18:28

Hij hou vanavond 4 graden hier.
Ik heb nu 100 gr op voor de nacht, ze staan nog buiten.. zal ik ze meer op geven voor deze nacht?

JenniferU
Berichten: 2215
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 18:44

Nies_ schreef:
BertBaley schreef:
Nies had jij nou de smartex medium ook? Heb zelf de extra en de rain maar aangezien mijn pony nu thuis staat en ik niet meer thuis woon en mijn moeder het niet ziet zitten op dekens te wisselen Smorgens was ik wel benieuwd naar jou ervaring ermee.

Zit er echt een duidelijk verschil in met de rain?

Ik heb ze alle drie inderdaad. Hij is wel echt een stuk warmer, precies tussen die twee in, ik heb hem ook best vaak op liggen. Je zou ook nog voor de onderdekens kunnen kijken. Ik heb de multi onderdeken afgelopen week bij de paardendrogist gekocht voor 45 euro. Had hem eigenlijk niet nodig aangezien ik ook de select 150 grams onderdeken heb, maar sommige dingen kun je gewoon niet laten liggen.. :') O:) Die leg ik ook nog wel eens onder de rain als het echt veel regent zodat de medium wat kan drogen.


Ik was net te laat met bestellen vd multi :( had hem in me winkelwagentje staan wou hem volgende dag bestellen maar toen gaf de winkelwagen al aan geen voorraad meer

Starbreeze

Berichten: 4581
Geregistreerd: 16-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 19:44

marengolike schreef:
Hij hou vanavond 4 graden hier.
Ik heb nu 100 gr op voor de nacht, ze staan nog buiten.. zal ik ze meer op geven voor deze nacht?

Ik zou idd wat meer doen, 200 bijvoorbeeld indien ze niet geschoren zijn.

Banyu
Berichten: 12473
Geregistreerd: 28-07-10

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 19:46

Ponylief staat hier met 100 grams dag en nacht buiten voorlopig nog. Over 2 weken gaat ze snachts naar binnen. Echter maakt ze al een goed wintervacht aan, en word ze over 2 a 3 weken geschoren.

Wat zouden jullie doen?
Heb rambo duo deken met 100, 200 en 300 grams liner. Deken zelf is al 100. Zal ik de 100 liner er onder gooien? En wat zouden jullie doen als ze geschoren is? Vorig jaar hd ze 300 op.

marengolike
Berichten: 592
Geregistreerd: 20-04-12

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 20:40

Heb ze nu 200 voor de nacht opgedaan.

Hier gaan ze ook ong over 2a3 weken naar binnen, dan word mijn shet ook geschoren

Marjo89

Berichten: 3962
Geregistreerd: 01-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 20:42

marengolike schreef:
Heb ze nu 200 voor de nacht opgedaan.

Hier gaan ze ook ong over 2a3 weken naar binnen, dan word mijn shet ook geschoren


Naar binnen ? s nachts of helemaal ??

Ik ben voor mij doen redelijk laat met de dekens.
De oudste heeft 50 gram bucas op. En de andere wil ik voorlopig nog niet scheren.
Ik rij amper, en mijn zadel gaat nog 7 weken duren voor hij klaar is.

Nouvel

Berichten: 28566
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 20:56

hier de ongevoerde regendekens op (amigo 600, zijn lekker dun) en overdags als het echt warm wordt eraf, ze staan 's nachts wel binnen (met buitenluikjes)

Starbreeze

Berichten: 4581
Geregistreerd: 16-08-03

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 21:04

Mijne staat snachts ook binnen. Nu het droog is heeft hij zijn Bucas Irish stable van 50gr op. Bevalt super trouwens, deze deken.