[INFO] Alle vragen over dekens #03.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 23:08

Gewoon fleece is niks inderdaad. Ik vind dat spul van Bucas wel ideaal, maar gewoon bij iedere deken, niet als overgang.

xHaithi

Berichten: 2080
Geregistreerd: 03-11-05
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 23:11

Ik heb een fleece gevoerd regendeken van Harry's Horse gehad en ik merkte wel degelijk verschil met een gewoon katoen gevoerd regendeken. Ik heb haar daar veel langer onder kunnen houden dan onder een gewone. Vandaar dus ook de overweging om dat nu opnieuw te 'creëren' door de fleece liner onder de Amigo te doen.

Edit: Met de Bucas geen enkele ervaring trouwens (behalve een vliegendeken en een liner geloof ik) dus geen idee wat voor spul dat precies is :=

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 23:19

Gewoon een hele stevige fleecesoort. Wel meer merken zullen iets in die richting gebruiken, neem aan dat in de rambo ook geen zooi zit. Maar fleece met grammen vergelijken is natte vingerwerk.

MoniekV

Berichten: 2162
Geregistreerd: 24-01-13
Woonplaats: Etten-Leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 23:23

De fleece stof van Bucas voelt idd heel stevig, al vind ik het geen echte fleece zoals bij fleecedekens. Of Bucas is gewoon steviger, is ook nog mogelijk :')

Spenk
Berichten: 21814
Geregistreerd: 30-08-05

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 08:06

De fleeceliner van rambo is best een fijn ding :) ! Gebruikte die op mijn pony vaak als ik in de winter terugkwam van concours ofzo liner met winter/regendeken op en dan was ze mooi droog en dan de liner er onder weg weer.

Heeft iemand hier een idee wat een fijner zweetdeken/cooler is? Wil die gebruiken voornamelijk na les en en wedstrijd als ik met de trailer ben. Vereiste is dat er buiksingels oid aanzitten én een hele hals.

MoniekV

Berichten: 2162
Geregistreerd: 24-01-13
Woonplaats: Etten-Leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 08:20

Yvank_ schreef:
De fleeceliner van rambo is best een fijn ding :) ! Gebruikte die op mijn pony vaak als ik in de winter terugkwam van concours ofzo liner met winter/regendeken op en dan was ze mooi droog en dan de liner er onder weg weer.

Heeft iemand hier een idee wat een fijner zweetdeken/cooler is? Wil die gebruiken voornamelijk na les en en wedstrijd als ik met de trailer ben. Vereiste is dat er buiksingels oid aanzitten én een hele hals.


Bucas power cooler vind ik een fijn ding, die is alleen niet zo dik. de Shamrock is wel dikker en ook met hals.

Janine1990

Berichten: 43845
Geregistreerd: 13-03-05

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 08:27

Fleece verschilt sowieso enorm. Vorig jaar kocht ik voor 20/25 euro zo'n fleecedeken van Baseline.
Begon in no-time te pillen. Geeft ook niet, is voor op stal 's nachts.

Won ik dit jaar een hele mooie luxe fleecedeken, is compleet andere stof. Veel dikker en sterker. Dus die is nu voor transport en die Baseline is een wissel voor 's nachts op stal.

Voor transport voor en na het rijden gebruik ik liever fleece. Een cooler vind ik wel wat voor in de zomer. Alleen als het aan de frisse kant is zeg maar.
Fleece trekt vocht heel snel door de deken heen.

Kasmir

Berichten: 5456
Geregistreerd: 11-09-05
Woonplaats: Noord Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 08:36

Enige nadeel aan fleece vind ik dat alles eraan blijft hangen. Toen m'n merrie koliek had en klam en koud was heeft ze ermee in het zaagsel gelegen. Heb dat deken uiteindelijk gewoon weggegooid.

Heb daarom wel eens naar die coolers gekregen maar zo te lezen toch te dun en anders wel erg duur voor iets dat voornamelijk na het rijden op gaat x).

carolina1278

Berichten: 4327
Geregistreerd: 09-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 09:16

kusvoorjou schreef:
Hebben jullie met deze temperaturen de paarden wel gewoon onder de dekens? (De paarden die niet geschoren zijn)

Aangezien het nog zulk mooi weer is.


Hier onder een 0 grams regendekenn met hals.. overdag is het soms wel lekker in de wei als het droog is en de zon doorkomt, maar 's nachts best fris op stal en soms heb je niet de keuze om 2x per dag bij je paard te komen om de deken 's morgens af te doen.. dus tja dan 's middags wat zweten eronder op stal, maar ook niet dat ik denk van ohhh hij heeft het super warm

xHaithi

Berichten: 2080
Geregistreerd: 03-11-05
Woonplaats: België

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 09:31

Bedankt voor alle antwoorden! Ik zie dat die fleece liner hier voornamelijk als semi-zweetdeken wordt gebruikt, niet als extraatje voor de warmte bij een outdoordeken. Toch nog even bekijken dan wat ik ermee doe.

Spenk
Berichten: 21814
Geregistreerd: 30-08-05

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 09:32

Dat komt omdat het verschil zo klein is... 100 naar 200 is al een kleine stap om daar nog een stap tussen te zetten heeft bijna geen zin.. Dan kan je beter als je de 100 te koud vindt de 200 opleggen en als het gaat vriezen daar een 100 grams liner onder.

simongek

Berichten: 5346
Geregistreerd: 18-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 09:42

Nibbit schreef:
De Highliner is een mooie deken, goede pasvorm, ik heb er eentje al wel 15 jaar en hij blijft goed.
Bij gebruik op stal ideaal.
Om er een regendeken over te doen is hij minder geschikt, door de hoge hals



Wou hem als staldeken gebruiken maar lag voor geen meter.

Paard heeft echt geen raar model maar zijkanten waren veel te kort.

Anne77

Berichten: 290
Geregistreerd: 12-12-05
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 09:43

Hoe vinden jullie deze dekens zitten?
Met lopen gaan de dekens bij de borst bij de sluitingen wat heen en weer, je hoort de deken dan zeg maar wat over elkaar heen gaan.
Dit komt denk ik doordat er geen loopslitten inzitten?

Deken 185:

http://www.mijnalbum.nl/index.php?m=fto ... y=LI6AHQ6H

http://www.mijnalbum.nl/index.php?m=fto ... y=HAGXNPIZ

http://www.mijnalbum.nl/index.php?m=fto ... y=EJUHBLBT

http://www.mijnalbum.nl/index.php?m=fto ... y=PPGTWFZY


Deken 175:
http://www.mijnalbum.nl/index.php?m=fto ... y=SITDYSFA

http://www.mijnalbum.nl/index.php?m=fto ... y=RHQJDCE6

http://www.mijnalbum.nl/index.php?m=fto ... y=QLBNMXPU

http://www.mijnalbum.nl/index.php?m=fto ... y=CHUHIEF4

http://www.mijnalbum.nl/index.php?m=fto ... y=RRLGJYRL
Hier vind ik het net lijken of hij wat te strak zit bij de borst. Nu houdt ze haar hals hier ook wel erg omhoog.
Laatst bijgewerkt door Anne77 op 25-09-15 09:53, in het totaal 2 keer bewerkt

MoniekV

Berichten: 2162
Geregistreerd: 24-01-13
Woonplaats: Etten-Leur

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 09:44

Je foto's zijn niet zichtbaar..

simongek

Berichten: 5346
Geregistreerd: 18-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 09:45

Kan ze niet omdat ik moet inloggen

Anne77

Berichten: 290
Geregistreerd: 12-12-05
Woonplaats: Zevenaar

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 09:52

Als het goed is doen ze het nu wel!

simongek

Berichten: 5346
Geregistreerd: 18-08-03

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 10:04

185 lijkt wat ruim in mijn ogen

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 10:12

Lijkt beide slecht te liggen.

Spenk
Berichten: 21814
Geregistreerd: 30-08-05

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 10:14

Ik vind ze beide niet mooi liggen :n

MoniekV

Berichten: 2162
Geregistreerd: 24-01-13
Woonplaats: Etten-Leur

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 11:05

Ik vind ze ook niet goed liggen

kusvoorjou
Berichten: 1937
Geregistreerd: 10-12-09
Woonplaats: drenthe

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 11:17

Oke dus sommige hebben toch al wel de 0 gram op nu.

Als ik een 0 gram op zou doen, kan ik daarna met een onderdeken onder de 0 gram gaan werken om de gram te verhogen? Naar 200 gr bijvoorbeeld ?

BertBaley

Berichten: 6824
Geregistreerd: 21-07-06
Woonplaats: 's-Gravenzande , Zuid-Holland.

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 11:32

Nies had jij nou de smartex medium ook? Heb zelf de extra en de rain maar aangezien mijn pony nu thuis staat en ik niet meer thuis woon en mijn moeder het niet ziet zitten op dekens te wisselen Smorgens was ik wel benieuwd naar jou ervaring ermee.

Zit er echt een duidelijk verschil in met de rain?

carolina1278

Berichten: 4327
Geregistreerd: 09-10-05

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 11:39

Ik vind ze ook niet super liggen, maar de 175 is echt te strak bij de boeg..

tiwi1969

Berichten: 7664
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 11:59

@Anne77 Ik zou de 185 kiezen als ik echt uit deze twee moest kiezen, maar ik zou eerder een ander merk/ model proberen.

Cherise gaat vandaag terug de eczeemdeken in zolang het mooi weer blijft, zodra er weer veel regen voorspeld wordt gaat de regendeken 0-grams weer op. \Buienradar is mijn beste vriend voorlopig

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 12:34

BertBaley schreef:
Nies had jij nou de smartex medium ook? Heb zelf de extra en de rain maar aangezien mijn pony nu thuis staat en ik niet meer thuis woon en mijn moeder het niet ziet zitten op dekens te wisselen Smorgens was ik wel benieuwd naar jou ervaring ermee.

Zit er echt een duidelijk verschil in met de rain?

Ik heb ze alle drie inderdaad. Hij is wel echt een stuk warmer, precies tussen die twee in, ik heb hem ook best vaak op liggen. Je zou ook nog voor de onderdekens kunnen kijken. Ik heb de multi onderdeken afgelopen week bij de paardendrogist gekocht voor 45 euro. Had hem eigenlijk niet nodig aangezien ik ook de select 150 grams onderdeken heb, maar sommige dingen kun je gewoon niet laten liggen.. :') O:) Die leg ik ook nog wel eens onder de rain als het echt veel regent zodat de medium wat kan drogen.