[INFO] Alle vragen over dekens #03.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 16:44

http://www.divoza.com/nl/amigo-hero-6-plus-medium-600d

Ik ga deze aanschaffen, heb (of probeer) mijn order bij nika te cancelen.. Doet nu al moeilijk met afspreken, geen zin in.

Deze is bij agradi nog steeds duurder als ik het zo zie dus dan maar deze :)

Verder zie ik geen leuke dekentjes.

Ik had die roze van EJ, die was ook erg fijn. Verder heb ik meer HH liners, die zijn indd super.

tiwi1969

Berichten: 7665
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 17:08

Tot nu toe ben ik erg tevreden over Amigo, dat zie ik als een middeldure deken van prima kwaliteit.
Mijn paard staat in pension en ik heb geen tijd om meer keren per dag dekens te controleren of te wisselen en de pensionhouder wil ik daar ook niet mee opzadelen.
Voor mij is het fijn om dekens te hebben waar ik me geen zorgen om hoef te maken.
Met paarden aan huis en/of veel tijd voor controle en wisselen kan ik mij voorstellen dat iemand de prijs van de dekens anders mee weegt en dat is dan niet per definitie een slechte keuze.
Ieder paard is anders en ieders omstandigheden zijn anders wat ieders keuze ook anders maakt.

Veulen84

Berichten: 10882
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 17:13

Wat hebben we hier toch weer een sterke overdrijvingskracht. Waarom moet je mega veel geld uitgeven voor een deken? Hoeft echt niet. Dat is dan weer zo'n vooroordeel. Bij de zeeman koop je ook goede kleding.

Nika heeft prima dekens. Ze ademen gewoon. Het is alleen een andere buitenstof. Ik heb mijn Nika jaren gehad en er nooit een probleem mee gehad. Een prima deken.

HH Highliner heb ik hier ook liggen. 500 gram meen ik. Hij past prima op mijn merrie met hoge schoft en schouder. Maar voor mijn jonkie met speknek en brede schouders past ie niet. Dan heeft ie te weinig halsruimte.

Anoniem

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 17:18

Ik neem nu alleen geen nika ivm dat ik het wil ophalen en dat niet meer zie zitten :l

Deze vind ik ook leuk, en mocht ik nog wat anders tegenkomen wordt het die :p

Beau_Myrthe

Berichten: 2675
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: Drenthe

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 17:20

Ik heb eindelijke de knoop doorgehakt en een Rambo original lite besteld, mijn Amigo is qua pasvorm toch niet helemaal super voor mijn paardje. Ondanks dat ik de Amigo echt een hele fijne deken vind ben ik zeer benieuwd naar de rambo, met name hoe de sluiting bij de borst zit! :)

fleur_yen

Berichten: 1524
Geregistreerd: 30-09-08
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 17:38

Hier vandaag de 100 gr bravo op gedaan, ze was zeeeer hieperdepiep tijden longeren en voelde koud aan neus en oren, dus wellicht toch wat fris gehad. Morgen maar even kijken hoe ze eronder voelt of ik dan weer d'r 0 gr opdoe. Foto's maken van de liner wil ik best een keer doen bij interesse komende week ergens :)

Overigens combineer ik de liner ook met m'n bucas freedom 0 gr en m'n Imperial Riding tornado 200 gr, blijft ook prima liggen altijd.
Geld voor rambo's heb ik momenteel ook niet, paard is inmiddels al wel gepromoveerd van simpele 2e handsjes naar de goedkopere lijnen bucas en horseware, waarvan ik ook wel verschil in kwaliteit kan merken, en ook zeker geloof dat rhino/Rambo nog fijner zullen zijn. Helaas moet m'n paard toch nog echt even wachten tot mijn inkomen ook dat soort dekens kan permitteren ;) En mijn IR tornado die ik ook 2e hands heb gekocht voor 25,- gaat hier ook al 4 jaar mee, vind ik ook een superfijne deken, soms moet je net wat geluk hebben :j

Nouvel

Berichten: 28566
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 17:54

Ik heb ze onder de ongevoerde Amigo hero's staan nu, die vind ik ideaal voor dit soort twijfelweer, lekker dun en toch waterdicht.

Na jarenlang getobd te hebben met kale schouders etc ben ik overgestapt naar Dominick dekens, de enige dekens die mijn toenmalige paard echt perfect pasten en 0 schuurplekken veroorzaakten!
Op de paarden erna ook eerst Dominick gehad maar eentje die ook daar soort tussen de maten in viel en dan of met te groot liep of met blote billen...
Rambo geprobeerd en ook best heel tevreden over.
Mijn huidige Lusitano staat met tevredenheid hoofdzakelijk onder Rambo, maar ik heb ook Amigo en Rhino voor hem en Dominick zweetdekens.
Ik twijfel nog wel om toch weer opnieuw Dominick te gaan proberen ook voor hem, omdat bij Rambo altijd een pluk manen weg geschuurd is na de winter en daar had ik met Dominick bij mijn vorige paarden weer geen last van...
dilemma's... :D

felicity

Berichten: 11280
Geregistreerd: 13-06-03
Woonplaats: oudenbosch

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 18:34

Mag ik vragen waar jij jou dominick dekens koopt / besteld?
Ik heb hier een hele oude liggen ooit eens gevonden en laten wassen.
Pasvorm is super en hij is ook mega sterk. Twijfel alleen of het geen staldeken is en durf hem nu niet meer op te doen nu ze hele dagen buiten lopen.

Nouvel

Berichten: 28566
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 18:39


Banyu
Berichten: 12473
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 19:15

Citaat:
Want de enige goeie dekens zijn van rambo en amigo ofzo? Yeah right :')


_/-\o_ :')

Susanne

Berichten: 11613
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 19:25

MelissaV schreef:
Iemand ervaring met Nika dekens?


Ik kreeg er een bij mijn nieuwe pony vorig jaar, hij was geschoren en droeg hem daar ook. Ik ben altijd Bucas en Horseware gewend voor mijn pony's, maar opzich vond ik die Nika niet onwijs slecht. Hij bleef waterdicht en pony bleef er warm onder, was een halsdeken. De hals was aan de kleine kant terwijl de maat vd deken prima was en mijn pony heeft een normale hals.. Wel zaten er gauw scheurtjes in, geen sterk ding! Dus voor deze winter een Rhino halsdeken besteld voor hem.

Lindor92
Berichten: 7006
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 19:32

Ik heb nu de 100 grams horseware liner onder mijn bucas Irish liggen. Wil prima. achteraan vastgezet aan de ringen van de bilriemen. Wel valt horseware wat groter en het de onderdeken misschien ook wel een maatje kleiner gekund. Maar dit wil nog wel net. Vooraan bij de borst komt onderdeken er iets onder uit. Maar ik doe straks hals erbij aan dus dan wil dat wel denk ik :)

kusvoorjou
Berichten: 1937
Geregistreerd: 10-12-09
Woonplaats: drenthe

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 21:32

Hebben jullie met deze temperaturen de paarden wel gewoon onder de dekens? (De paarden die niet geschoren zijn)

Aangezien het nog zulk mooi weer is.

Kasmir

Berichten: 5456
Geregistreerd: 11-09-05
Woonplaats: Noord Zweden

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 21:34

Gisteren en vandaag onder een 0grams regendeken, morgen gaat het dek weer af.

MoniekV

Berichten: 2162
Geregistreerd: 24-01-13
Woonplaats: Etten-Leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 21:34

kusvoorjou schreef:
Hebben jullie met deze temperaturen de paarden wel gewoon onder de dekens? (De paarden die niet geschoren zijn)

Aangezien het nog zulk mooi weer is.


Zulk mooi weer was het de afgelopen dagen niet... Mijn ongeschoren merrie heeft nu 100 grams met hals op

Beau_Myrthe

Berichten: 2675
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: Drenthe

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 21:37

Ik ga vanaf morgen kijken of die idd weer af kan met die 17 graden maar afgelopen dagen en vooral met die regen mooi op!

kusvoorjou
Berichten: 1937
Geregistreerd: 10-12-09
Woonplaats: drenthe

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 21:45

Oh hier (drenthe) eigenlijk vanaf maandag temperatuur van 16 a 17 graden en zon..

felicity

Berichten: 11280
Geregistreerd: 13-06-03
Woonplaats: oudenbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 21:47


Nouvel

Berichten: 28566
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 21:51

een deken huren is een optie als je een paard tijdelijk in training hebt, of als je paard nog in de groei is denk...
of als je een model wilt proberen maar nog niet aan wilt schaffen...

Newallure

Berichten: 568
Geregistreerd: 07-01-14
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 21:54

kusvoorjou schreef:
Hebben jullie met deze temperaturen de paarden wel gewoon onder de dekens? (De paarden die niet geschoren zijn)

Aangezien het nog zulk mooi weer is.


Ik zit ook met verbazing te lezen......Mijn paard heeft nog niks op. Gaat onder een regendeken al zweten en heeft nauwelijks winter haar :x

Amigo bravo deken by the way :o
Laatst bijgewerkt door Newallure op 24-09-15 22:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 21:54

Vind het wel slim eigenlijk. Je merkt toch pas echt of het lekker ligt als ze er een paar dagen mee staan.

Is de vliegendeken wat? Ik vind de Bucas hals eigenlijk te kort, maar mijn merrie past de Rambo dekens niet zo geweldig.

Beau_Myrthe

Berichten: 2675
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 22:00

kusvoorjou schreef:
Oh hier (drenthe) eigenlijk vanaf maandag temperatuur van 16 a 17 graden en zon..


Alleen gister vond ik het wat warm maar toen helaas geen optie om hem af te doen. Maar vandaag brr koud, helemaal op de openvakte!

Nouvel

Berichten: 28566
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 22:07

Nies_ schreef:
Vind het wel slim eigenlijk. Je merkt toch pas echt of het lekker ligt als ze er een paar dagen mee staan.

Is de vliegendeken wat? Ik vind de Bucas hals eigenlijk te kort, maar mijn merrie past de Rambo dekens niet zo geweldig.



Ik heb voor mijn lusitano merrie de vliegendeken gehad, die beviel toen goed, zat heel mooi, inmiddels is er wel een nieuwer model, dus ik durf niet te zeggen hoe die valt...

xHaithi

Berichten: 2080
Geregistreerd: 03-11-05
Woonplaats: Belgiƫ

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 23:03

Mijn merrie staat momenteel onder haar 0 grams Amigo Mio en die lijkt het op zich wel te trekken. Alleen is dat deken erg licht en lijkt paard vooral 's avonds en 's nachts (paarden staan nog 24/7 buiten momenteel) toch frisjes te hebben. Vandaar dat wij dan ook een Amigo Bravo 100 gram besteld hebben om er momenteel op te gooien. Zodra de echte winter dan aanbreekt kunnen we weer aan de slag met haar Amigo wug met Harry's Horse highliners onder. Daar deed ze het vorige winter erg goed mee.

Ik heb wel een vraagje. Ik denk erover een Horseware fleece liner aan te schaffen om de overgangsperiode tussen 100 gram tijdens regenweer en 200 gram met semi-hals tijdens vriesweer wat aangenamer te maken. Dan kan ik haar wat langer onder minder grammen houden. Alleen staat op de site van paardendrogist dat die fleece liner vergelijkbaar zou zijn met een 200 gram deken, wat ik toch veel vind in combo met een 100 grams. Heeft iemand hier ervaring mee? Hoeveel extra warmte geeft zo'n fleece liner echt?

Marjo89

Berichten: 3962
Geregistreerd: 01-01-07

Re: [Centraal] Alle vragen over dekens #03.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 23:05

Zou gaan voor de gewone liners. Die fleece liner bied niks extra's. Behalve de stof.
Een normale fleece trekt ook naar achteren.