Ik zit met een vraagje:
Mijn shetlander staat samen met 2 andere paardjes op een schraal weitje.
Ze krijgen 's ochtends een portie hooi, 's middags gaan ze voor 3/4 uurtjes op het weiland, en 's avonds krijgen ze weer een portie hooi.
In de middag gaan ze dus op het weiland, gras is lekker gegroeid, en de paardjes zijn er erg dik van geworden (al die suikers in het jonge gras etc.)
Nu heb ik een graas masker aangeschaft, die ik om doe als ze het land op gaan, om zo de hoeveelheid gras wat hij naar binnen werkt, te beperken.
Ik heb hem vanmiddag voor het eerst om gehad, hij moest vreselijk wennen, zat te hinniken, probeerde het graas masker af te krijgen en wilde niet gaan eten.
Nu vraag ik me af, is dat altijd zo als paarden een graas masker krijgen? En hoe moet ik het nu verder opbouwen? Is het wel diervriendelijk om zo'n graas masker om te doen?
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen, en eventueel wat tips te geven.
Groetjes, Klarinda

) hij staat overdag met de rest in de wei. En snachts gaat hij in een paddock (zijn strafkamp) met wat hooi. En als hij te dik word (heeft al meerdere keren hoefbevangenheid en spierbevangenheid gehad dus extra voorzichtig) gaat hij paar dagen op zand.