Ik weet welke je bedoelt en het lijkt ook op dit plaatje alleen dat ze hun vleugels verliezen heb ik nog nooit gezien.
Het zijn inderdaad ergens beesten want ze gaan in de liezen van het paard zitten of onder de staart bij de anus.
Wil je ze dood maken dan lukt dit alleen indien je ze tussen je vingers fijn pulvert echt ranzig om te doen maar ze hebben een of ander schild waardoor ze moeilijk dood gaan, je kan slaan wat je wilt maar dat helpt echt niet, paarden kunnen van deze vliegen echt flippen en in de zomer als het warm is zijn er heel veel op de veluwe net als dazen/horzels.
Ik heb er nu alweer een paar gehad maar heb nog geen middeltje tegen ze kunnen vinden, ik rij mijn paard met een vliegendeken en kap van top tot teen en zelfs een vliegendeken deel onder zijn buik,maar in de liezen kan je niks doen.
Of ze er ziek van kunnen worden heb ik nog niet gezien maar dat kan altijd als je allergisch bent.
In ieder geval akelige beesten .
Zit te denken om verse knoflook te persen en dan met de hand de knoflook tussen de achterbenen te smeren en ze zo op een afstand te houden maar dit heb ik nog niet geprobeerd, weet niet of knoflook bijv. Zou bijten op huid ?? Iemand idee, want die speciale hertsenvliegenolie helpt namelijk ook niet