welk vliegenmasker?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

woeliej

welk vliegenmasker?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-15 15:01

Mijn paard gaat in de zomer 24/7 naar buiten en zonder masker krijgt hij last van z'n ogen en gaat van ongenoegen met z'n kop gooien, dus.. Meneer moet een masker hebben.

Maar nou wil het probleem dat met de meeste maskers niet goed gaat. Of ze gaan snel kapot of hij schuurt ze met rollen van z'n kop, zitten hem gewoon voor geen meter, (te dicht bij ogen, hij heeft kort hoofd maar niet al te fijn dus lastig kwa maat)of zijn niet zacht genoeg voor meneer zijn gevoelige vossenhuidje.

Wat geprobeerd is en afgekeurd :

* die van HH (met 2 dagen kapot)
* die van bucas (met 2 min op de grond)
* sweet-itch van horseware (MOET af aldus meneer)

Hij heeft wel een hele tijd gedaan met dat Amerikaanse "funny masker" maar die lubberde uit na hele tijd (geen schuld dus) en kocht de zelfde terug en was de maat verandert.. Paste niet meer, was te krap geworden.

Die nieuwe van Rambo leek me wel wat, die met ring bij de ogen. Hoe is jullie ervaring met dit masker?
En die ene ook wat duurdere (even de naam kwijt..) met die groene bontrand en geruite masker.

haan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 15:16

woeliej

Re: welk vliegenmasker?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-15 16:00

Hoe is de "rek" van het elastiek van dat masker? Heb namelijk voor mijn pony destijds een masker met elastiek gehad en dat zat zo strak dat hij zijn neus open had liggen... Dus beetje bang geworden van elastiek..

Dieselpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 16:04

Ik heb zo'n masker maar ook zo'n draadjes frontriem (weet even niet hoe ik het moet omschrijven). Van de eerste krijgt mijn paard last en gaat flink krabben. Ik gebruik dus die frontriem...ik heb alleen nog geen goede manier om hem echt goed vast te zetten want een klittenbandje stelt niet zoveel voor.

woeliej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-15 16:09

Dieselpaard schreef:
Ik heb zo'n masker maar ook zo'n draadjes frontriem (weet even niet hoe ik het moet omschrijven). Van de eerste krijgt mijn paard last en gaat flink krabben. Ik gebruik dus die frontriem...ik heb alleen nog geen goede manier om hem echt goed vast te zetten want een klittenbandje stelt niet zoveel voor.

Touwtje over het "kopstuk" van halster en aan frontdeel vastmaken en touwtje op halster omwikkelen met ander touw. Zoiets? Kan die niet meer naar beneden zakken

Suprice_Iris

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 16:22

Ik heb sinds gisteren het Rambo vliegenmasker.
Ik moet toegeven, het ziet er niet uit maar past geweldig! Ze vallen wel groot uit dus een maatje kleiner is aan te raden.

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 16:31

Onze paarden hebben de hele zomer zo'n frontriem met draadjes aan. Werkt prima en is voor het paard veel fijner dan zo'n masker, uit mijn ervaring dan toch want hier heb ik ook zo'n meneertje waarbij een masker geen 5 minuten op bleef zitten ;)

MindyFinesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 18:46

Ja dat is idd ook mijn probleem. ik ken bijna geen masker die geheel blijft of gewoon blijft zitten :/:D

haan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 11:03

woeliej schreef:
Hoe is de "rek" van het elastiek van dat masker? Heb namelijk voor mijn pony destijds een masker met elastiek gehad en dat zat zo strak dat hij zijn neus open had liggen... Dus beetje bang geworden van elastiek..

het is boven en onder geheel af te stellen met klittenband, het is geen elastiek.
een trouwtjes-net voor de ogen werkt bij ons niet, ik wil onze paarden niet met halsters om in de wei hebben.

woeliej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-15 11:24

Heb een farnam supermask 2 gekocht, ben benieuwd. Moet het helaas wel omruilen voor een extra full. Het masker sluit op de kaak en als je paard iets meer voorzien is van kaak.. Sluit het dus amper meer. En heb een doodgewone kwpn ruin.

Heb trouwens voor dit masker gekozen in over staan van de field relief omdat ik bij die bang was dat het deel "zacht gaas" mijn lompe roller van een paard niet zou overleven. Of zou dit wél goed (kunnen) zijn gegaan?

haan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 11:32

ik heb geen idee, mijn paard rolt er ook mee (en het liefst op een natte plek). Soms moet ik de modder uit het gaas borstelen maar het gaas is redelijk stug en sterk en is nog (steeds) niet kapot.
Heb het masker nu 3 jaar. Prijs-kwaliteit is dus prima

Heb even op jouw masker gegoogeld, dat soort maskers (van harrys horse) heb ik ook, maar die kan je niet afstellen bij de oren en dat kan bij 'mijn' masker juist wel

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 11:46

Ik heb een masker van het merk Waldhausen met oren.Verkopen ze bij de Boerenbond.Bij de neus en voorhoofd een bontje en klittenband met een stuk elastiek.Zit altijd goed.Ik heb de regen,vliegen en zweetdeken van dit merk en ben heel erg tevreden.Masker kost 8 euro.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 11:51

mijn merrie staat al jaren met het vliegenmasker van cashel. Maar dat is omdat haar neus anders verbrand. Ze heeft er zelfs 5 zomers dag en nacht mee gestaan. Wel moet ik dan ongeveer 1 keer per 1,5 jaar een nieuwe omdat hij altijd wel ergens langs schuurt maar dat valt me alles mee.

xElmoni

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 11:56

Ik heb van alles geprobeerd bij mijn paard. Vliegenmasker, vliegenfront, nou noem maar op.
Na een aantal dagen krijg ik hem kapot terug... als ik hem uberhaubt terug kan vinden!

Ik ben er klaar mee, blijkbaar wilt ze geen vliegenmasker om, dat is haar eigen keuze.

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 10:36

Heeft iemand van jullie ervaring hiermee?
http://www.divoza.com/collectie/paard/d ... asker.html
Ik vermoed dat de merrie die ik rijd ook niet zo te spreken zal zijn over een masker, maar willen haar eigenlijk geen halster om doen in de wei. Zal dit blijven zitten zonder halster?

Ik heb het idee dat ze tijdens het rijden ook last heeft van vliegen. Gebruiken jullie ook iets tijdens het rijden om de ogen wat te beschermen? Of zaal dat wel meevallen zolang ze in beweging zijn?

nien81

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 13:36

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 21:47

Die amigo heb ik ook. Erg prettig!

criollo_yess

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 20:45

Suprice_Iris schreef:
Ik moet toegeven, het ziet er niet uit maar past geweldig! Ze vallen wel groot uit dus een maatje kleiner is aan te raden.

En? Nog steeds tevreden?

Ik gebruik nu een masker van Sectolin met oren, maar wel een gat voor de voorpluk. Nu ""krabt"" hij deze steeds af, omdat hij jeuk heeft in zijn voorpluk. Dus ik zoek er een met oren en dicht van boven. De Rambo lijkt mij een goede. Dus hoor graag hoe je ervaringen zijn Suprice_Iris. Of suggesties voor eventuele andere merken die aan bovengestelde eisen voldoen.......

Galexy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 22:28

Ik heb de nieuwe van Rambo gehad maar daar kreeg mijn paard flinke schuurplekken van. Een simpele van Amigo werkt voor ons nog het beste.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 22:32

Ik heb de Bucas Fly Off. Fijn ding, peerd krijgt m niet af! Ook al ging die bij jou wel af,hier dik tevreden.

Voor pony een van EJ, met oogjes. Ook die krijgt ze niet af/kapot

Suprice_Iris

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 06:35

criollo_yess schreef:
Suprice_Iris schreef:

En? Nog steeds tevreden?

Ik gebruik nu een masker van Sectolin met oren, maar wel een gat voor de voorpluk. Nu ""krabt"" hij deze steeds af, omdat hij jeuk heeft in zijn voorpluk. Dus ik zoek er een met oren en dicht van boven. De Rambo lijkt mij een goede. Dus hoor graag hoe je ervaringen zijn Suprice_Iris. Of suggesties voor eventuele andere merken die aan bovengestelde eisen voldoen.......

Nog steeds hartstikke tevreden! Fijn ding en geen irritaties bij het paard! Ik vind het een aanrader :j

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 06:48

Absorbine maskers zijn absoluut aan te raden! Komen wel uit amerika. Maar ze zitten als een huis. Mijn paard kreeg alle maskers kapot, deze draagt ie al 3 jaar. Ook hijn mijn paard een gevoelig huidje, maar met dit masker helemaal geen last van.

criollo_yess

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 09:56

Inmiddels de Rambo maat M besteld en ontvangen. Past perfect. Hij draagt 'm nu een week en heeft 'm 1x afgekregen. Gelukkig was het masker niet beschadigd, weer op gedaan en nu loopt hij er alweer 3 dagen mee. Nog maar even afwachten of hij 'm niet weer afkrijgt.

Beau_Myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 22:04

haan schreef:
ik ben zeer tevreden over deze : http://www.paardendrogist.nl/data/produ ... 0-V-01.jpg hij is niet goedkoop maar prima pasvorm en blijft goed zitten

Erg fijn masker dit! Deze heb ik ook en blijft als enige normaal zitten. Ook de rambo gehad en nog wel in mijn kast hangen maar mijn clown heeft hem snel af.... Dun gaas zou ik me geen zorgen om maken van elastiek heb ik nog geen nadelen ondervonden!