Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Tenzij het dier ziek of heel oud is en zichzelf daarom niet warm kan houden doet die vacht precies wat hij moet doen, een deken verstoort dat alleen maar. julius_juut schreef:In principe kan een paard prima zonder deken. Het idee dat tien graden onder nul koud is is een mensending, een paard heeft een heel ander lijf dan wij.Tenzij het dier ziek of heel oud is en zichzelf daarom niet warm kan houden doet die vacht precies wat hij moet doen, een deken verstoort dat alleen maar.
Sure_lee schreef:Waarom wil je sowieso een deken opleggen dan? Belgie is volgens mij net zo 'koud' als Nederland en hier kunnen paarden prima zonder deken staan.
kitlover schreef:Sure_lee schreef:Waarom wil je sowieso een deken opleggen dan? Belgie is volgens mij net zo 'koud' als Nederland en hier kunnen paarden prima zonder deken staan.
Waar zie je België staan? Ts woont in Uruguay op het moment. ..
Hetigt ook een beetje aan het paard ts, de een maakt meer vacht dan de ander. En wat wil je nog doen? Als het paard vollop in training staat zal een deken tegen een dikke vacht handig zijn.
Sure_lee schreef:kitlover schreef:
Hetigt ook een beetje aan het paard ts, de een maakt meer vacht dan de ander. En wat wil je nog doen? Als het paard vollop in training staat zal een deken tegen een dikke vacht handig zijn.
Misschien de OP goed lezen?
kitlover schreef:Sure_lee schreef:Waarom wil je sowieso een deken opleggen dan? Belgie is volgens mij net zo 'koud' als Nederland en hier kunnen paarden prima zonder deken staan.

Als het niet eens onder de nul komt zou ik in jou situatie echt niet beginnen aan dekens, grootste onzin.Ibbel schreef:Paarden maken vacht aan op hoeveelheid daglicht. Hoe korter de dagen worden, hoe meer vacht een paard maakt. Daarom gaan paarden hier op het Noordelijk halfrond al in januari verharen, al is het -20, en beginnen ze in augustus al weer vacht te maken, al is het +30.
Een deken helpt daarom nauwelijks om te voorkomen dat een paard een vacht krijgt. 's Avonds op stal het licht aan helpt wel een beetje.
Verder hebben paarden het liefst temperaturen tussen de -5 en +15, dus voor de kou hoef je het ook niet te doen.