Misschien kunnen jullie mij van nuttige tips voorzien.............. Wij wonen dicht bij het bos nu heeft dat zo zijn voordelen maar ook zijn nadelen, zeker na deze zachte winter zien wij dingen die we nog nooit gezien hebben al in deze periode van het jaar. Eigenlijk zitten er tegenwoordig al heel de dag muggen die steken en grote pijnlijke bulten veroorzaken bij de paarden, wat op zich natuurlijk al niet leuk is. Maar het ergste begint rond een uur of 5 dan ontstaan er zwermen met hele kleine knutjes/mugjes die erg pijnlijk steken (ja ook ons als mens, auw) , vooral erg vervelend voor de paarden, er zijn erbij die werkelijk op de run gaan voor die zwermen, en die door de wei blijven galopperen tot het echt donker is. Nu hebben we natuurlijk al enkele middelen geprobeerd om de mugjes van de paarden te houden, maar nog niks gevonden dat werkt. Oja Dekens zijn bij ons helaas geen optie
. we moeten dus proberen iets te vinden waar we de paarden mee in kunnen smeren /spuiten. we hebben het volgen al geprobeerd:Citronella
Hertshoornolie
Tea-tree
Azijn
Wie heeft er nog meer goede ideeen
Kan moeilijk met een olijfolie hoofd gaan lopen
sprays hebben bij mijn paard ook nog nooit gewerkt.
Sinds gisteren heef t ze er weer last van. Normaal is ze superrelaxt en bomproof maar met knutjes veranderd ze in een dolle mina
Ik heb mezelf al voorgenomen om in de zomer niet te starten want ze is buiten alleen maar aan het hoofdschudden.