Mijn paard kampt al drie maand met een blessure. Net nadat ze kreupel was geworden heb ik haar laten scheren onder het motto: volgende week wel weer over. Uiteindelijk bleek dit niet het geval en heeft ze drie maanden op stal gestaan. Nadat we gisteren naar de kliniek zijn geweest, mogen wij van de dierenarts weer lange rechte stukken rijden. Nu had ik haar vandaag gezadeld, en toen ik met haar naar de bak wilde lopen bleef ze stokstijf staan. Ze zette echt geen stap. Wanneer ze een stap zette begon ze met haar voorbenen te zwaaien. Dit doet ze anders nooit! Zadel weer afgedaan en toen was er niks meer aan de hand
. Ik stond echt perplex
. Nu heb ik nog nooit gereden sinds ze geschoren is en ze is ook nog niet eerder geschoren geweest. Ze heeft een hele gevoelige huid. Nu werd mij verteld(ook mijn vermoeden) dat ze wel eens heel gevoelig kan zijn nu ze geschoren is. Ik weet alleen niet zo goed wat ik hier mee aan moet... Iemand die dit gedrag herkent? Tips?
Herkenbaar whahaha
. Uit stal halen; niks aan de hand. Opgezadeld; niet willen lopen en slaan met de voorbenen. Ben bij de bak gekomen en toch voorzichtig opgestapt. Ging voor geen meter, wou vrijwel niet lopen. Paard weer afgezadeld; wou weer niet lopen en slaan met de voorbenen. Na een half rondje liep ze wel.