weet iemand of ik een van deze dagen kan gaan buitenrijden. Het heeft gesneeuwd en heeft dan hard gevroren. Zij is niet bekapt. Gaat dit of is het toch niet zo verstandig.
Het is sowieso niet verstandig om te rijden in de sneeuw als een paard beslaan is omdat ze dan kunnen uitschuiven, zonder ijzers hebben ze wat meer grip, maar ik zou het toch niet aanraden om te gaan rijden met dit weer. Als je toch zou rijden zou ik het houden bij enkel stappen.
Gisteren was het mogelijk geweest om te rijden, maar vandaag is alles zo hard opgevroren dat het me niet verstandig lijkt. Maar ik weet natuurlijk niet wat je uitrijmogelijkheden zijn? Misschien ligt er bijna geen sneeuw en is het bos wel te doen? Of even op verkenning gaan met de fiets.
Ik heb vandaag buiten gereden en dat was redelijk goed te doen. Sommige stukken waren wel te glad en kon je alleen maar stappen, maar meeste stukken waren wel oke (wel goed opletten waar je rijdt).
xApple
Geplaatst: 29-12-14 19:24
Mijn pony wordt ook buiten gereden maar zij is het wel gewend Als alles echt keihard bevroren is dan gaat het even niet.
Morgen mag mijn bijrijdster nog een buitenrit maken maar woensdag niet, maar dat is meer om vuurwerk.
is per plaats ook zeer verschillend, moeilijk te zeggen vanachter t beeldscherm. Misschien idd even de weg verkennen per fiets of wandelend als je twijfelt.
Johanna_S
Geplaatst: 28-01-15 12:48
Sneeuw is nooit zo erg, maar als het erg heeft gevroren adviseer ik je om niet te gaan rijden.
Ik zie ook niet echt een probleem met sneeuw (als het niet gevroren heeft). Natuurlijk moet je wel zeker zijn dat er geen gladde plekken onder ligt. Moest ik gaan rijden in de sneeuw zou ik uit voorzorg waarschijnlijk enkel stappen en misschien wel voorzichtig draven, zou ik op het moment zelf zien.
Als het ook gevroren heeft zou ik het niet doen. Dan is het meestal spekglad. Maar als het niet gevroren heeft dan kan het best, als je maar voorzichtig bent.