Al die vervelende modderpaden!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kirania

Al die vervelende modderpaden!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-14 21:55

Jaja, ik ben een fervente buitenruiter (en de haflinger heeft het absoluut nodig, nu het winter is moeten die kilo's er wat gemakkelijker afraken!) maar ik zit natuurlijk met het eeuwige winterdilemma... modder. Het is overal, niet naast te kijken, en van een beetje modder of gigantische plassen ben ik niet vies. Lana ook niet, want ik eindig even bruin als zij uit een modderplas, zelfs in de winter... :')
Het is een beetje "zot" aan het worden, echter. Paden waar je bijna niet doorkunt vanwege de modder waar je paard een halve meter in wegzakt, en het pad dat dan nog eens oneven ligt... leuk is anders. Ik weet dat Lana goed haar voeten weet te zetten, maar een ongeluk is maar één grote schuifpartij ver. Ik probeer dan nog andere paden te nemen, maar het is duidelijk dat de gemeentes collectief besloten hebben alle goede paden te verpesten met grof grind of door de gelijke asfalt die langs de kant misschien een beetje brokkelt weg te halen, waardoor je weer eindigt met één moeras. Het is echt geen leuke situatie, en ik beschik eveneens niet over een piste, dus dat is ook geen optie. Een weide is er, ja, maar die kapotrijden in de winter zie ik toch niet zo zitten.

Zucht... ik mis de zomer. En ik zou een moord doen voor een zandpad. Dat is ons weer niet gegeven, spijtig genoeg. :/

Meningen hierover? Wat doen jullie als alles onder het diepe glibberige slijk zit? Lana is dan nog eens stevig bang van vrachtwagens, bussen en tractors, dus zou het misschien een goed idee zijn om met haar aan de lange lijnen over wegen te gaan? Lana voelt zich een beetje veiliger als ze weet dat er iemand samen met haar op de grond staat.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 22:18

Ik rij meer over het asfalt. Ik heb mazzel met de harde hoeven van mijn pony.

Kirania

Re: Al die vervelende modderpaden!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-14 22:23

Da's inderdaad een optie! Lana is onbeslagen en heeft ook heel harde hoeven, dus dat is het probleem niet. Het ligt meer aan het feit dat we een drukke weg over moeten om in het dorp te raken :/ Dichtbij de stad wonen is zo simpel nog niet...

santos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 23:47

had vandaag nieuw record: 2 ijzers kwijt op een bosritje :( (deze zaten 3 weken onder). Maar volgende week ga ik weer. Het is een beetje afzien, maar hier en daar zijn bij ons nog redelijke paden..

Lightmare

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 19:52

Misschien eerst een ander paard mee laten rijden? Gezellig met zijn 2e en heeft je paardje ook steun. Wls je dsn de weg opzoekt leert hij dat het niet eng, aan lange lijnen als je paard dat is gewend kan ook, maar als hij het echt eng vind kan je ook op het terein waar hij staat langs de auto's enz. Lopen. Miss staat er ergens een vrachtwagen?

Kirania

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-14 20:27

Oh, maar ze is erg rustig hoor, en gemakkelijk te houden als ze verschiet, het is een beetje gewenning geloof ik :) Ik ga morgen voor de zekerheid gewoon een "wingman" meenemen, een beetje voor de gezelligheid ook. Er kan altijd iets misgaan, hoe doodbraaf ze ook is. Ik ben vandaag afgestapt op de drukke wegen, aangezien ze zich meteen een stuk zekerder voelt als er iemand bij haar op de grond staat. Na een tijdje niks van reactie meer, dus daar gaan we mee verder!

De lange lijnen is ze al gewend, en van touw over, onder, en naast haar schrikt ze niet. Het is ook een beetje om het koetsen terug op te pakken - zodra ze terug in haar koets past (een beetje bijgekomen van het jaar stilstaan, laten we zeggen :=) zijn we van plan daar ook mee verder te gaan.

Het is inderdaad beter om je er gewoon in te smijten, laten we zeggen. Als ze het niet tegenkomt zal ze er altijd schrik van hebben, en nu er zoveel modder is des te meer reden om haar 100% bombproof te maken. :p

Ik moet wel zeggen dat zij het eerste paard is dat zo onafhankelijk is van andere paarden. Het paard van mijn nicht was vandaag mee op buitenrit, en terwijl Lana een rustig, "take-it-easy" stapje heeft, gaat het paard van mijn nicht er de volle 200% voor. :') Daar werd Lana zelfs (als het nóg meer kon) nog rustiger van. Geen idee, het is een raar paard, dat wel :')