2 weken geleden heb een nieuwe rambo original 100 gram gekocht. Nu regende het zondag 1,5 uur (de eerste keer de deken in de regen) Savonds op stal aangekomen was de deken helemaal droog, zelfs niet ingeregend bij de hals.
Alleen bij de naad naar de staatflap toe, daar was het helemaal doorweekt, inclusief de liner er onder. Ook de onderste rand (waar de reflectiestrepen zitten) waren aan de binnenkant helemaal nat. Is dit normaal? Mag dit zomaar? Na een hele dag regen snap ik het wel dat het ietsjes gaat lekken. Maar niet na 1,5 uur motregen helemaal doorweekt.
Wat denken jullie?
Anoniem
Geplaatst: 09-12-14 20:15
Neee, dat kan niet de bedoeling zijn natuurlijk. Mijn paard staat/stond afgelopen 2 jaar met herfst en winter onder een rhino (ook van horseware ireland), 24/7 buiten, en het moest wel een hééle hevige regenweek zijn geweest als die nat was onder de deken. Dus zeker een Rambo, nog een klasse hoger, moet eigenlijk wel flink wat kunnen houden Ik zou even contact opnemen met de winkel of fabrikant oid.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 09-12-14 20:16, in het totaal 1 keer bewerkt
Bij de paardendrogist, en na mijn ervaring hele goede service, dus dat moet wel goedkomen. Morgen mailen dan maar
shetties
Geplaatst: 09-12-14 20:53
Dat klopt niet nee.
Maar wat ik bij mijn pony's wel eens zie is dat wanneer ze met hun kont in de wind gaan staan, de staartflap omhoog komt waardoor hij aan de binnenkant nat wordt en de deken ook (aan de achterkant). Ook de onderkanten kunnen ophoog/opzij gaan waaien en daardoor nat worden. Kan dat niet gebeurt zijn?
Nee dat kan niet. De rambo is zo gemaakt dat die niet kan opwaaien. En daarbij zit een extra lus waar de staart doorheen kan, en die zit er ook doorheen, dus opwaaien gaat echt niet.
Het zit hem echt op de naad. Maar bedankt voor het meedenken
Dat gaat vast goed komen, zowel de Paardendrogist als Horseware hebben een goede garantie afwikkeling.
Mijn Rambo Optimo (1 seizoen gedragen) was na de 1e keer reinigen zo lek als een mandje. Foto's gemaakt van een kleddernat paard incl de deken. Zij hebben een lektest gedaan, klacht bleek gegrond, en kreeg een gloednieuwe terug met als extra toegift een halsdeel erbij.
Ik heb zojuist gebeld, krijg een leendeken opgestuurd en dan gaan ze deze testen. Dus dat vind ik al heel netjes. Hoop dat de deken snel getest wordt met dezelfde resultaten als deze vanmorgen:
is het wel een regen deken? is het niet een stal deken.... omdat er naden over de hele deken lopen.
Anoniem
Geplaatst: 10-12-14 11:15
Dit is volgens mij inderdaad geen regendeken?
Ik had al mijn twijfels toen je het over een naad had.
Mette
Geplaatst: 10-12-14 11:17
Op de foto zie je de liners manumol. De regendeken ligt eroverheen (zie je rechts ook omgevouwen liggen) en die liners zouden dus echt niet nat moeten zijn.
Flowq
Geplaatst door de TopicStarter: 10-12-14 11:18
Haha, dit zijn de liners die nat zijn omdat het doorlekt.
Dit is de regendeken, die daar overheen zit uiteraard.
Ik begrijp je nu. en nee dit zou niet mogen natuurlijk! deze foto's ook laten zien als je de deken terug stuurt. Ik volg even
Casarell
Geplaatst: 10-12-14 11:27
Flowq schreef:
Bij de paardendrogist, en na mijn ervaring hele goede service, dus dat moet wel goedkomen. Morgen mailen dan maar
Heb ooit een Rhino deken gekocht die ook niet waterdicht bleek na een fikse regenbui. Heb duidelijke foto's opgestuurd van de binnenkant van de outdoordeken. Ze hebben me toen een nieuwe deken toegestuurd en deze moest ik terug sturen.. Echt een superservice hebben ze daar!!
Ja en dat voor een deken van 200 euro, wordt ik toch wel droevig van. Maar gelukkig hoor ik goede verhalen over de paardendrogist dus neem aan dat het goed komt.
Heel netjes dat zij een leendeken beschikbaar stellen! Typisch Paardendrogist
De mijne kwam niet bij de Paardendrogist vandaan, mijn tweede Rambo wel. Zij staan goed te boek qua service e.d. Beetje flauw van de zaak waar ik mijn Optimo kocht dat ik geen mogelijkheid had/kreeg voor een leendeken. Ik heb toen een tweede aangeschaft, dat zat zo wie zo al in de planning, dus opzich geen man overboord. Juist voor mijn tweede Rambo wel voor de PD gekozen vanwege de goede en lovende kritieken en uitstekende service.
Het lukt mij niet om een foto te plaatsen van mijn lekke deken, maar daar is jouw lekkage nog heilig bij :-D