Deken verstevigen - hoe?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sheran

Deken verstevigen - hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-14 17:32

Mijn paard staat bij een boer waar ze regelmatig van landje wordt gewisseld. De landjes zijn afgezet met deels schrikdraad en deels prikkeldraad. Aan het prikkeldraad is helaas niets te doen (er loopt wel een schrikdraadje omheen voor de zichtbaarheid), dat is al gevraagd, en verder ben ik om meerdere redenen nog even afhankelijk van deze stal.
In ieder geval, mijn paard heeft de neiging om met haar deken tegen het prikkeldraad aan te gaan hangen omdat het gras aan de andere kant groener is :D. Het gevolg is dat ik elke winter meerdere nieuwe dekens kan kopen omdat ze van voren volledig uit elkaar vallen. Ik vind dit bijzonder irritant, ik blijf zo maar nieuwe dekens kopen. Heeft iemand een idee om de deken te verstevigen? Ik heb een naaimachine thuis, maar kan niets bedenken wat ik erop zou kunnen naaien zodat ze haar deken heel houd. Behalve dan een grote metalen slab :')
Heeft iemand ideeen?

Marjo89

Re: Deken verstevigen - hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-14 17:35

Ik denk dat hier geen deken tegen de verstevigen is.
extra draad die verder naar binnen staat misschien verder van het prikkeldraad af ?

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-14 17:42

Misschien een stukje stroomdraad aan de deken vast maken zodat als ze tegen het draadje komt de stroom voelt en het de volgende keer het wel uit d'r hoofd laat om tegen het draad aan te hangen.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-14 20:49

Aan de afrastering mag ik helaas niet komen, anders was het wel een goed idee geweest :j
En er staat niet altijd stroom op het draad, in sommige weides nooit. Er hangt alleen wit lint langs :')