Scheren en welke deken?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Gydja

Scheren en welke deken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-14 11:22

Mijn shetlander heeft zomer eczeem. De laatste tijd als het regent heeft ze het heel koud. Ze staat dan te trillen. Dit is volgens mij omdat het vacht het water niet af stoot. Denk dat dat komt door de kale plekken die ze op haar vacht heeft door de zomer eczeem. Inmiddels zit er wel haar op maar heb het idee dat haar ondervacht er deels wel op zit en deels niet. In elk geval ze is meestal tot de huid nat inplaats van dat het water er af stroomt zo als bij mijn IJslander. Nu hebben we een paar dagen geleden een 0 grams regendeken gekocht. Heeft ze nog niet over hoeven hebben. Ben er vrijwel zeker van dat ze hier plezier van gaat hebben. Maar we zien ook vaak dingen op Facebook voorbij komen dat er aangeboden word om paarden te scheren. Mijn moeder en mijn oma ( eigenaar van de pony ) hebben het niet zo op scheren. Zou de vacht beter en egaal terug groeien als we de pony scheren? Wat zijn in het opzicht van mijn pony de voordelen van scheren? en een hoeveel grams deken raden jullie aan? De pony staat 24/7 buiten.

Mijn vader lijkt het wel een goed plan om te scheren en mijn moeder wil gewoon wat het beste is voor de pony maar ze houd zelf van hele wollige pony's. Mijn oma wil niet scheren omdat het iets is wat we nog nooit gedaan bij de pony (vind alles eng wat nieuw is voor het paard) hebben en ze denkt dat het niet nodig is.

CharlottevdH

Re: Scheren en welke deken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 21:48

Voor mij is het voordeel, dat mij shetlander voor de wagen loopt en het met zijn wollige vacht snel warm heeft. Heb overigens alleen zijn borst geschoren, omdat ik hem het liefst zonder deken buiten heb staan. Mocht het bij jou niet het geval zijn zou ik haar niet scheren en kun haar gewoon een deken op doen omdat ze het koud heeft.

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-14 21:57

Mijn shetlander loopt voor een sulky, elke woensdag word ze bereden door mijn buurmeisje en meestal ook nog een andere dag maar dat is verschillend en als ik geen tijd heb om met de sulky te rijden neem ik haar mee aan de hand met mijn andere paard. Ik merk niet dat ze veel last heeft van haar dikke vacht. Ze zweet wel maar alleen bij haar borst. Maar om de reden om te scheren voor het rijden is voor mij niet van toepassing. Ik zou graag willen weten of het helpt haar vacht weer egaal te krijgen en of ze op deze manier weer een betere vacht er voor terug krijgt. En wat voor deken ik het beste over een geschoren paard kan doen die ik 24/7 buiten staat.

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-14 09:30

verder niemand?

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 10:52

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 21:27