Wat voor deken?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

mygoldeneye

Wat voor deken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-14 22:48

Hoi,
Ik weet niet meer wat voor deken ik moet kopen..
Mijn pony heeft inprincipe nooit een deken op maar hij staat van s'ochtends tot s'avonds buiten zonder schuilstal. Nu lijkt het mij voor hem wel fijn om een deken op te hebben als het erg slecht weer is. Alleen een 0 grams deken drukt zijn haren plat waardoor hij zijn haren niet overeind kan zetten voor warmte. Dit heb ik van veel mensen gehoord maar klopt dit ook echt?? Nu dacht ik zelf aan een 100 gr deken en dan echt alleen voor slecht weer.
Wat is jouw mening hierover?
Graag een onderbouwde mening :) :)
Alvast heel erg bedankt!

LiannePuthzy

Re: Wat voor deken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 22:52

Ik zou zeggen laat lkkr zonder deken staan, onder 100 Gr. Kan ke t warm krijgen vanwege zijn vacht 0gr zou kunnen

silmitan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 23:09

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 23:16

En de mensen die niet willen dat de vacht dik word

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 00:03

Mijn paard heeft vorig jaar vanaf oktober onder alleen een regendeken gestaan, dat ging gewoon goed. Paard was al twee keer geschoren, maar had gewoon een dikke vacht terug, dikker dan de andere paarden op stal. Misschien ligt het er ook aan wat voor deken je er op legt, ik had de Bucas Smartex Rain er op liggen.

matijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 20:19

Mijn verorgpony heeft het eerste jaar dat ze er was gewoon zonder gestaan(waarschijnlijk daarvoor ook altijd)
Vorig jaar heeft ze een 0gr regendeken gehad en nu weer en krijgt ze waarschijnlijk met vorst of daar tegenaan een 100gr
Ik zou niet meteen een dike deken erop gooien.

Voor mij is de deken alleen in mijn belang, met een lange vacht krijg ik der bijna niet droog in de winter na het rijden