Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
kaatje77 schreef:Waarom koop je voor die deken die je nu in gebruik hebt geen extra onderdeken? Dan ben je klaar.
En bij het ene paard groeit de vacht sneller dan een ander. Hoe warmer het paard het heeft onder de deken des te minder snel komt het haar terug.
Princesj schreef:Vacht groeit aan, of je nou dekens op doet of niet. Dit wordt gewoon door het licht geregeld.
Onder Bucas dekens voelen mijn paarden ook niet extreem warm aan (veel minder als met "gewone" dekens), maar koud hebben ze het ook niet.
Heb je een hals op je deken zitten?
Yessy schreef:Ik heb een turnout light die op gaat als het overdag onder de 15 is en weer af als het een half jaar later weer boven die 15 komt. Als het extreem koud of nat is gaat de hals erop. Deze winter wordt denk ik het vierde jaar en ik ben heel tevreden, maar daar moet ik wel bij melden dat m'n paard redelijk wat vacht krijgt en ik niet scheer. Ik kan me voorstellen dat een paard met weinig vacht het koud krijgt met deze deken - maar niet zoals nu met temperaturen tussen de 8 en 15 graden, dat moet een gezond paard zelfs zonder deken prima redden.
Met de extra hier ook geen ervaring, maar die is wel flink dikker toch? Tot +10 tot -20 dacht ik?