Bucas Power Turnout Extra Classic Silver

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Dustyenmax18

Bucas Power Turnout Extra Classic Silver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-14 21:43

Hallo

Ik heb voor mijn pony die 3 weken terug is geschoren een bucas power turnout light silver gekocht.
Deze deken gaat van +18 tot -10.
nu ben ik over deze deken absoluut niet tevreden, pony staat er savonds (nu al!)koud onder, de vacht is ondertussen zo erg aangegroeid dat ik hem eigenlijk alweer kan gaan scheren. Kortom echt niet tevreden.

Nu heb ik 2 weken terug voor mijn paard een Bucas Power Turnout Extra Classic Silver gekocht, heeft nog niet opgelegen alleen gepast dus kan hem nog terug sturen. Alleen was ik zo blij dat ik eindelijk een deken had die ik gewoon op kon laten liggen zonder de heletijd dat gewissel.
Maarja nu is de vraag ik dit net zoon miskoop als de turnout light van mijn pony?
Paard wordt dadelijk geschoren en staat 24/7 buiten en is een ontzettende kou kleum.

Nu dus mijn vraag, wie heeft ervaring met de power turnout extra? En ook met een geschoren paard? Deken is mij te duur om er nog onderdekens enzo onder te gaan leggen, dan kan ik net zogoed met de dekens die ik al hier had voor hem weer mee gaan werken? Wie o wie kan mij helpen?

Thea_Ste

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 21:48

ik heb al jaren de light voor mijn paard, nu onlangs het 2e gekocht (mijn eerste light was versleten)

ik ben er juist enorm tevreden over! wil geen ander deken meer! mijn merrie wordt wel niet geschoren, en ik denk dat daar hetverschil zit.

persoonlijk zou ik in geval van scheren toch een deken met meer vulling zoeken..

de extra heb ik geen ervaring mee, maar ik volg wel!

kaatje77

Re: Bucas Power Turnout Extra Classic Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 11:32

Waarom koop je voor die deken die je nu in gebruik hebt geen extra onderdeken? Dan ben je klaar.

En bij het ene paard groeit de vacht sneller dan een ander. Hoe warmer het paard het heeft onder de deken des te minder snel komt het haar terug.

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 11:38

Vacht groeit aan, of je nou dekens op doet of niet. Dit wordt gewoon door het licht geregeld.

Onder Bucas dekens voelen mijn paarden ook niet extreem warm aan (veel minder als met "gewone" dekens), maar koud hebben ze het ook niet.

Heb je een hals op je deken zitten?

faunty

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 11:43

De vachtgroei heeft niet alleen met dekens te maken , maar Ook met het aantal lichturen , hier ook de bucas turnout zilver , werkt goed en na 1 winter 24:7 buiten even laten wassen en weer als nieuw

Dustyenmax18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-14 14:02

kaatje77 schreef:
Waarom koop je voor die deken die je nu in gebruik hebt geen extra onderdeken? Dan ben je klaar.

En bij het ene paard groeit de vacht sneller dan een ander. Hoe warmer het paard het heeft onder de deken des te minder snel komt het haar terug.

Omdat ik heb juist gekocht heb om niet te blijven wisselen. En ook niet om nog een extra deken te moeten gaan kopen..

Princesj schreef:
Vacht groeit aan, of je nou dekens op doet of niet. Dit wordt gewoon door het licht geregeld.

Onder Bucas dekens voelen mijn paarden ook niet extreem warm aan (veel minder als met "gewone" dekens), maar koud hebben ze het ook niet.

Heb je een hals op je deken zitten?

Vacht groeit indd aan maar niet zo erg dat hij binnen 3 weken bijna zijn eigen vachtlengte weer heeft.
Pony staat er echt gewoon koud onder, vindt dit echt niet normaal.
Nee zit geen hals bij want pony heeft ontzettend lange manen die ik graag nog langer als vandaag wil behouden :p

Maargoed het gaat hier niet om de light deken naar om de extra deken als deze hetzelfde is stuur ik hem maar gewoon terug.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 14:13

Ik heb een turnout light die op gaat als het overdag onder de 15 is en weer af als het een half jaar later weer boven die 15 komt. Als het extreem koud of nat is gaat de hals erop. Deze winter wordt denk ik het vierde jaar en ik ben heel tevreden, maar daar moet ik wel bij melden dat m'n paard redelijk wat vacht krijgt en ik niet scheer. Ik kan me voorstellen dat een paard met weinig vacht het koud krijgt met deze deken - maar niet zoals nu met temperaturen tussen de 8 en 15 graden, dat moet een gezond paard zelfs zonder deken prima redden.

Met de extra hier ook geen ervaring, maar die is wel flink dikker toch? Tot +10 tot -20 dacht ik?

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 14:16

Ik lees even mee. Ik werk op deze moment niet met dekens maar als ik er ooit eentje zou aanschaffen zou het ook de bucas zijn zodat je niet met wisselen zit.

Dustyenmax18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-14 23:24

Yessy schreef:
Ik heb een turnout light die op gaat als het overdag onder de 15 is en weer af als het een half jaar later weer boven die 15 komt. Als het extreem koud of nat is gaat de hals erop. Deze winter wordt denk ik het vierde jaar en ik ben heel tevreden, maar daar moet ik wel bij melden dat m'n paard redelijk wat vacht krijgt en ik niet scheer. Ik kan me voorstellen dat een paard met weinig vacht het koud krijgt met deze deken - maar niet zoals nu met temperaturen tussen de 8 en 15 graden, dat moet een gezond paard zelfs zonder deken prima redden.

Met de extra hier ook geen ervaring, maar die is wel flink dikker toch? Tot +10 tot -20 dacht ik?

Ja is wel wat zwaarder maar in de echte winter had ik mijn paars altijd onder 400/500 gram staan omdat hij het dus zo snel koud krijgt.

De pony die dus nu geschoren is en die turnout light op heeft lighen staat echt koud, kom net van de paarden af en hij stond gewoon echt koud. Heb hem maar een 200 grams deken erbij opgelegd..

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 21:54

Als je goed kijkt zie je achter die temperatuurdingetjes een sterretje staan met de vermelding dat het verschilt per weertype, geschoren of ongeschoren en ook per paard. Lijkt me ook best wel heel logisch. Ik heb de Smartex dekens omdat dat zilvere bij mijn paard toch zo zwart is en dan heeft het geen nut meer. Ik ben er ook heel erg tevreden over, natuurlijk heb je nog steeds verschillende dekens nodig, maar met deze kun je wel veel langer. Als anderen steeds moeten wisselen tussen 50 en 360 grams heb ik gewoon nog steeds de 150 grams op liggen.

Whild

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 08:53

Ik was ook niet zo heel tevreden over de turnout light, het pasmodel was helemaal niet fijn (ik dacht dat mijn superbrede Tinker een Big Neck moest, maar niet dus) en de deken (b)leek niks warmer te zijn dan mijn gewone QHP fleece gevoerde regendeken.
Ik had intussen ook al een andere dikkere Bucas nieuw in de verpakking liggen (de Smartex Extra) en had ook even een Uh-Oh moment. :')
Uiteindelijk heb ik de Light verkocht, red ik het nu met die gewone regendeken plus 100gr onderdeken en gebruik ik in de winter met plezier de dikkere Bucas, die het wel gewoon goed doet. :)
Hier staan ze ook 24/7 buiten en staan ze geschoren, twee andere paarden met de Turnout Classic die jij ook hebt; komen er goed mee weg.
Ik zou de Light van de hand doen, vervangen door wat gewone dekens en uitkijken naar de winter. :P

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 15:46

De smartex is de dikste, die hebben onze pony's,ze zijn net geschoren en hebben deze nu aan, tot April hoef ik nooit te wisselen.
De turnout is te licht, dat is niets voor swinters, met geschoren pony;s, lijkt mij..