Is het veilig rijden met onweer??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

CastaMickey

Is het veilig rijden met onweer??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-14 15:28

Ik kom net op stal aan hoor ik gerommel..
Is het gevaarlijk om met onweer te rijden? In de bak en niet in he bos natuurlijk.

djuulsie

Re: Is het veilig rijden met onweer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 15:29

Ik zou het persoonlijk niet doen

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 15:30

Nee, zou er niet aan beginnen. Als je een buitenbak bedoelt.
Laatst bijgewerkt door xPabloBokt op 21-10-14 15:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Maurice_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 15:30

Ik zou het ook niet doen hoor. Meestal duurt onweer ook niet zolang, dus ik zou rustig wat poetsen enzo en kijken of het snel voorbij gaat

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-14 15:31

Het is een kleine rommel en anders moet ik op mijn fietsje weer een halfuur naar huis..
Maar veiligheid boven alles natuurlijk..
Het is een buiten bak ja. Ik ga haar even uit de wei halen en poetsen en zadelen en dan hopen dat het over is..

YvonRondo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 15:32

Ik doe het niet, of ik nu binnen of buiten rijd.

sistar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 15:33

ik doe het ook niet. mijn paard schrikt er absoluut niet van, maar ik neem het risico niet dat er net toevallig bij mij iets mis gaat.

romyloverrr

Niet doen, kan zomaar op een boom inslaan.
EN dan is het zo'n grote klap dat hij echt de klote op is.

xPabloBokt
Fotograaf

Ik weet niet of er bij jou ook code geel voor wind af is gegeven want hier ging het net behoorlijk tekeer. Ik zou oppassen als ik jou was als je buiten gaat rijden, voor je het weet ligt er een tak op je hoofd.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 15:34

Wat denk jezelf :+ Wil je het risico nemen?
Uiteraard gewoon niet doen.

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 15:35

met een beetje gerommel in de verte, kan je prima rijden maar als het serieuzer wordt dan maken dat je wegkomt

HeartOfHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 15:36

Als het nog ver weg is kan het prima, pas als het dichtbij komt of gaat bliksemen zou ik maken dat ik weg kom.

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 15:37

Ik heb het trouwens 1 keer meegemaakt.
Toen was ik net boven op een berg met prachtig uitzicht.
Toen was het onweer nog een eind weg, zooo mooi.
Maar toen het onweer bij mij was was het wat minder mooi.

Mijn pony heeft toen een nacht tussen koeien moeten slapen omdat het te onveilig was om naar huis te rijden :+

_Natasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 15:39

In een degelijk gebouwde binnenrijbaan kun je zonder problemen rijden indien je paard er niet van over de rooie gaat.

In een buitenbaan zou ik zeker niet adviseren op een dag als vandaag.

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 15:41

Als het in de verte wat gerommel is, zou ik gewoon in de rijbak gaan rijden.
Ik doe dit regelmatig, het gebeurd hier vaak (voornamelijk na een extreem benauwde zomerdag) dat het op zee wat rommelt en dan ga ik gewoon in de bak rijden hoor. Buitenritten doe ik dan absoluut niet. Mocht het dan toch doorzetten ben je toch zo vanuit de rijbak in de stal?

MariskaFally

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 15:43

Kan prima volgens een wedstrijdorganisatie een jaar geleden. Ik moest selectie rijden en er hing echt een onweersbui recht boven onze hoofden, met hagel en zelf een inslag op 200 meter afstand, maar de wedstrijd werd niet afgelast. Ik ben wel gestopt en heb mij afgemeld en ben naar huis gegaan, vond het zeer onverantwoord. Toen wij achteraf contact opnamen met de organisatie om dit aan te klagen (was inmiddels een selectiewedstrijd die ik dus had moeten afzeggen) vonden zei dat er in geen enkel geval sprake was van een gevaarlijke situatie. Terwijl toen wij daar van het terrein afreden de brandweer naar een naastgelegen loods reed omdat de bliksem daar was ingeslagen. Is toch van den zotte?

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 15:43

In de verte zou het me niet tegenhouden om in de buitenbak te rijden, maar wel opletten als het dichterbij komt en naar binnen als het dichtbij komt.

Nini1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 15:46

Ik zou het doen als je paard niet te angstig is aangelegd en als het harder gaat kun je altijd nog stoppen :j

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-14 15:48

Ik heb inmiddels niks meer gehoord. Heb best wel een coole kikker dus van een rommeltje zal ze niet schrikken. De bak ligt echt naast de stal dus mocht ik ook maar iets horen dan staan we binnen 10 seconden veilig binnen :)
Het regent ook wat zachter nu. MariskaFally dat is inderdaad echt belachelijk!!

littletash

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 16:06

Ik rij zelf nooit met onweer. Onze bak is omringd door weilanden en heb niet echt zin om het hoogste punt te zijn :p

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 16:07

Zolang het bij rommelen blijft ga ik altijd wel rijden. Maar ook ik heb de rijbak naast huis en sta binnen 10 seconden binnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 16:13

Als het alleen bij een beetje rommelen blijft, zou ik het proberen, aangezien je ook best snel binnen bent. Maar met echt onweer rijden? Nee, paarden zijn dan niet te handelen + dat het wel eens gevaarlijk kan zijn.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 16:14

Kleine toevoeging over wat er kan gebeuren, je zit niet alleen met het gerommel van het onweer zelf: ik heb zelf eens meegemaakt dat de bliksem in sloeg juist in de binnenbak, waarschijnlijk omdat dat gebouw een van de hogere gebouwen was in de omgeving (ga ik van uit)

Da's niet grappig, als je aan het rijden bent en er komen vonken van het plafond, en dat daarna de boel helemaal donker is omdat de stroom uitgevallen is. De dieren die op dat moment in de bak waren, zielig genoeg een manegeles met kinderen, liep compleet uit de hand, ponies op hol, kinderen vielen er af, en ga maar door.

Dus eigenlijk dat wat de rest al zegt: is het in de verte en komt het niet in de buurt of niet dichterbij: so what! lekker rijden :D maar bij twijfel zou ik het zelf niet erop wagen. Al helemaal niet als je de enige aanwezige zou zijn op stal, wat niet heel gek zou zijn met dit weer.

xSBSx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 09:39

je kan gewoon rijden als het gerommel ver is, maar vaak is het als het ook begint te regenen een waarschuwing dat het dichterbij komt... niet altijd maar wel vaak.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 18:52

Als het alleen een beetje gerommel in de verte is, dan is het geen probleem. Zodra onweer dichterbij komt, dan is mijn advies om niet te rijden. Wij stoppen ook altijd met het werk als het onweer te dichtbij is, puur uit veiligheid.