[INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kaatastrof

Berichten: 6272
Geregistreerd: 04-09-11
Woonplaats: Pajottenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 17:22

EllyC schreef:
Ik krijg mijn machine ook niet goed. Tweedehands gekocht, Sectolin maakt te veel herrie en komt niet door vacht heen. Buren hebben er ook 1 en die moet je heel langszaam laten gaan door de vacht anders loopt ie ook vast.

Wil nu weer een hauptner kopen maar als je die in Duitsland koopt kost ie 279,00 (laatst een aanbieding incl 2 messensets). En in NL. kost ie 350 + 60 euro voor extra messen. Stuit me zo tegen de borst dat dat prijsverschil zo groot is.
Maar Hauptner levert niet rechtstreeks aan NL.

Komt omdat je in DL 19% btw betaald en in BE bv 21% (geen idee hoe dat in NL zit)

ambre

Berichten: 7148
Geregistreerd: 19-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 09:43

Jackytje schreef:
EllyC schreef:
Ik krijg mijn machine ook niet goed. Tweedehands gekocht, Sectolin maakt te veel herrie en komt niet door vacht heen. Buren hebben er ook 1 en die moet je heel langszaam laten gaan door de vacht anders loopt ie ook vast.

Wil nu weer een hauptner kopen maar als je die in Duitsland koopt kost ie 279,00 (laatst een aanbieding incl 2 messensets). En in NL. kost ie 350 + 60 euro voor extra messen. Stuit me zo tegen de borst dat dat prijsverschil zo groot is.
Maar Hauptner levert niet rechtstreeks aan NL.

Komt omdat je in DL 19% btw betaald en in BE bv 21% (geen idee hoe dat in NL zit)


Op bepaalde producten dan?Want ik koop vaak zat bij Duitse webshops.

EllyC

Berichten: 8149
Geregistreerd: 18-12-07

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 10:42

die 2 procent btw verklaart niet het verschil. Jammer dat ik geen gebruik kan maken van de aanbieding dubbele messenset, maar scheelt nu toch nog aanzienlijk (als ie goed aankomt ...... :D )

Ketly

Berichten: 5936
Geregistreerd: 27-02-10

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 14:08


pluisje88

Berichten: 8111
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 14:25

Ik denk dat het gewoon dezelfde is hoor!

Vorige week mijn kwpn merrie weer geschoren. Ze wordt niet heel intensief gereden dus ik heb gekozen voor een patroon dit keer. Borst, buik, deel van hals. Oh wat ben ik blij met die moser!

Ketly

Berichten: 5936
Geregistreerd: 27-02-10

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 14:33

Iedereen is er zó enthousiast over! En ik wilde graag een klein en niet te luid apparaat dus kan echt niet wachten om te scheren.

pluisje88

Berichten: 8111
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 14:35

Ketly schreef:
Iedereen is er zó enthousiast over! En ik wilde graag een klein en niet te luid apparaat dus kan echt niet wachten om te scheren.


Mijn super sensitieve en prikkel gevoelige merrie heeft een uur op rust gestaan terwijl ik op een krukje naast haar zat, op kop onder haar buik om haar buik te scheren. Dus ja: ben er blij mee is een soort van understatement :o

Ketly

Berichten: 5936
Geregistreerd: 27-02-10

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 14:37

Mijn merrie houdt er ook van om alle hoeken van de stal, inclusief de bovenkant, te laten zien, dus ik ben zeer benieuwd :D Ook mijn eerst keer scheren, maar dan kan in ieder geval lekker de tijd nemen voor mijn gekke merrie. :+

pluisje88

Berichten: 8111
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 14:41

Mijn merrie was vorig jaar eigenlijk al heel veel rustiger dan met een grote machine. Maar toch nog niet top relaxt. Het was alsof ze de hele tijd naar het snoer zat te loeren. Mijn draadloze sectolin tondeuze kijkt ze totaal niet naar om namelijk. Mag ik ook haar oren mee doen zonder dat ze zelfs een halster om heeft. Zat haar niet lekker al die beweging in haar ooghoek. Dit jaar heb ik de kabel zo vastgemaakt dat het stopcontact van het verlengsnoer recht boven ons hing. Kon ik de stekker zo boven m’n hoofd inpluggen en paardlief vond het helemaal prima zo! Check! Opgelost :D

Kaatastrof

Berichten: 6272
Geregistreerd: 04-09-11
Woonplaats: Pajottenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 17:10

Ik ben ook om! Vandaag de sokken van mijn Tinkers weer geschoren. Eerste keer met de Moser Max. Top ding!! Ging overal vlotjes door, best stil, werd niet heet etc. Wat een verschil tov mijn Sectolin 210 (die goedkope tondeuse). Ook erg blij met het scheerresultaat.

Afbeelding
Afbeelding
Bekapper komt volgende week. Wegens omstandigheden kon dit niet eerder.

Normaal kan je op je factuur trouwens zien welke btw gehanteerd werd. Maar in bijna alle gevallen als je uit het buitenland besteld, is het de btw van het land. Kan uiteraard goedkoper/duurder zijn om andere redenen. Maar de Moser is dus ook iets goedkoper bij Duitse zooplus (zelf incl verzendkosten) tov NL zooplus en ik gok dus daarom.

pluisje88

Berichten: 8111
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 17:32

Strak hoor! Kwam hij er goed door? 1 mm geschoren? Had het zelf waarschijnlijk met een wat langer mes geschoren maar dat is persoonlijk. Ivm mok ed scheer ik altijd zo min mogelijk aan de benen in de winter. Ik heb een kwpn-er dus behalve de sokjes eigenlijk verder niet nodig. Als ik een paard met behang had gehad zou het er bij mij ook af gaan ;) alleen dan wel iets langer Haha.

Ik heb de sectolin ook. Best fijn ding hoor! Maar niet geschikt voor benen. Zelfs de benen van m’n kwpner trekt ie niet Haha. Voor kin en oren vind ik het wel oprecht een super ding

Kaatastrof

Berichten: 6272
Geregistreerd: 04-09-11
Woonplaats: Pajottenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 17:48

De Sectolin is heel erg snel bot hier bij de sokken helaas. Kan me wel voorstellen dat het voor andere delen van het lichaam wel een fijn apparaat is.

Dit is geschoren op 3mm. Is fluffier dan het eruit ziet op foto. Moet best kort ivm de mijten. Lucht moet er goed aankunnen omdat ze juist van warme, vochtige plekjes houden. Vorige jaren ook zo kort geschoren en nooit problemen gehad met mok eerlijk gezegd. Ik smeer de benen soms wel in met olie zodat de modder er minder snel aanplakt.

Overigens heb ik zo beter overzicht over korstvorming en de CPL die mijn beide paarden helaas hebben in lichte mate. Dus ik doe het 1x meestal echt kort en dan de volgende keren wat langer.

pluisje88

Berichten: 8111
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 18:02

Is het 3 mm?! Het lijkt echt veel korter :) komt denk ik omdat een tinker natuurlijk op de rest van z’n lijf al veel meer haar heeft. Broeiend haar is inderdaad verre van handig..

EllyC

Berichten: 8149
Geregistreerd: 18-12-07

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 18:09

Ze hebben hier in de buurt een stal met een benenbad, speciaal voor paarden met sokken icm mijten etc.
https://www.staloudheinenoord.nl/paardenbad/
Hier wordt echt wel regelmatig gebruik van gemaakt, ook door mensen van buitenaf.

Kaatastrof

Berichten: 6272
Geregistreerd: 04-09-11
Woonplaats: Pajottenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 18:14

EllyC schreef:
Ze hebben hier in de buurt een stal met een benenbad, speciaal voor paarden met sokken icm mijten etc.
https://www.staloudheinenoord.nl/paardenbad/
Hier wordt echt wel regelmatig gebruik van gemaakt, ook door mensen van buitenaf.

Als ze zoiets in België zouden maken. Graag. Maar is een pokke eind rijden en kost ook best veel..

Ik heb jarenlang behandeld met sokken eraan maar zo weinig goede resultaten. Twee jaar geleden erge schurft gehad, benen lagen helemaal open van de wonden.. Toen moest ik scheren om alles goed te verzorgen. Dat beviel zo goed, dat ik het nu preventief doe. Kan ik direct alle wondjes verzorgen. Alle korsten zijn er dan ook uit, wat de voedingsbodem is voor die rotmijten.

Heb er best wat research over gedaan destijds. Bij koeien ed scheren ze ook standaard bij schurft. Beter behandelen, doorluchten, beter overzicht, voedingsbodem mijten weg etc.

Ik wil na deze 2 geen sokkenpaarden meer :o Het is zo veel ellende. Kruising met kleine sokjes mag zeker wel, maar hoe ze tegenwoordig gefokt worden is het niet leuk meer. Zo veel CPL gevallen..

ambre

Berichten: 7148
Geregistreerd: 19-04-09

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 19:00

Zooplus.de levert toch ook niet meer aan NL?Want die was echt met alles veeeel goedkoper.

Kaatastrof

Berichten: 6272
Geregistreerd: 04-09-11
Woonplaats: Pajottenland

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 19:16

Ik had gekeken om het via duitsland te kopen en kon nochtans als bestemming België kiezen. Verzendingskosten kwamen er dan ook bij. Uiteindelijk wel via NL gekocht ivm ik het snel nodig had.

Lindor92
Berichten: 7007
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 19:53

Ik wil mijn paard ook gaan scheren. Kan een draadloos heiniger apparaat van mijn vader gebruiken. Hebben jullie nog tips voor het scheren? Waar kan ik het beste beginnen?

Jester_

Berichten: 12288
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 20:19

Maar soms is bij een onrustig banf paard fijner om sneller klaar te zijn dan uren te moeten teuten met een kleine tondeuse, mijn idee zegmaar. Vaak zijn ze na een uur 1,5 uur het wachten wel zat :+

pluisje88

Berichten: 8111
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 22:31

Jester_ schreef:
Maar soms is bij een onrustig banf paard fijner om sneller klaar te zijn dan uren te moeten teuten met een kleine tondeuse, mijn idee zegmaar. Vaak zijn ze na een uur 1,5 uur het wachten wel zat :+


Soms wel inderdaad. Ligt een beetje aan het paard. Mijn vorige werd na een uur ongeduldig dus bij hem was snelheid best belangrijk. Mijn nieuwe merrie gaat heel slecht op spanning en overprikkeling. Als ze het qua prikkels kan handelen staat ze zonder probleem net zo lang stil als je bezig bent, Ookal duurt het 3 uur. Maar bij overprikkeling is ze echt naar. Dus dan moet je een keuze maken. Bij mijn ruin koos ik voor snelheid en bij deze mag het lang duren als het maar zo rustig mogelijk gaat. Nou prima dan ;) als zij dat fijner vindt vind ik dat prima. Dan heb ik er ook minder gedoe mee om haar rustig te houden en haar te kunnen handelen. Zijn we allebei blij ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 09:05

Ik zoek een tondeuse voor race streepje/ borst uitscheren van fjord met coupe ijsbeer.
En het derde oor, stukje manen dus.
Verder zal ik er niets mee doen.
Moser max? Of wat anders?

pluisje88

Berichten: 8111
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 09:07

Anoniem schreef:
Ik zoek een tondeuse voor race streepje/ borst uitscheren van fjord met coupe ijsbeer.
En het derde oor, stukje manen dus.
Verder zal ik er niets mee doen.
Moser max? Of wat anders?


Jup! Denk ik wel. Of heiniger Saphir. Stuk duurder maar wel draadloos. Ik zou zeggen moser Max. Dat is hier inmiddels het antwoord op bijna elke vraag Hahah.

Maakt niet uit wat de vraag is; moser Max is het antwoord *\o/* *\o/* _O-

Ketly

Berichten: 5936
Geregistreerd: 27-02-10

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 09:09

Hahaha ik had ook bijna geen andere keus dan deze te bestellen, was echt het antwoord op elke vraag :+

Anoniem

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 09:16

Das duidelijk hahahaha.
Even loeren waar die het goedkoopste is

pluisje88

Berichten: 8111
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 10:00

Ik heb hem besteld bij zooplus in Duitsland. Ik woon aan de grens dus laten bezorgen bij mijn nicht in Duitsland