[INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
claudiadvx

Berichten: 2798
Geregistreerd: 11-01-14
Woonplaats: Emmer-Compascuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 19:09

Djoena schreef:
claudiadvx schreef:
Mij bevalt hij super! Benen en hoofd doe ik ermee van mijn Shetlander en het 3e oor. Komt hij super doorheen

Misschien dat ik binnenkort nog een stuk nek en buik eruit haal

Dat is deze?
https://www.lidl-shop.nl/ZOOFARI-Dieren ... p100242119


Die heb ik inderdaad!

Djoena
Berichten: 11513
Geregistreerd: 01-04-06

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 19:43

Voor dat kleine beetje geld kon ik hem niet laten liggen, dus die ook besteld :+

Djoena
Berichten: 11513
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 20:00

Afbeelding

Het resultaat met de Moser Max 45. Ik ben tevreden :j buurmeisje/mijn verzorgstertje heeft op het laatst wel even moeten vasthouden, want toen ik haar buik aan het scheren was, wou ze mij opeten :') haar buik zou voor het mooie nog even een keer gedaan moeten worden,
Maar ik laat het maar zo. (ze is drachtig en sinds ze dat is, is haar buik verboden toegang _O- )

CalipsoLover

Berichten: 5563
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-18 00:09

Gisteren ook weer een paardje geschoren, doe er best nog lang over. Had wat pech met mijn scheerapparaat, de kop werd telkens heel warm, pas na een dik uur en enkele keren goed afkoelen gemerkt waar het aan lag dus toch een dikke 3,5 uur bezig geweest. Maar wel met goed resultaat, vooral de benen en het hoofd is voor het eerst heel goed gelukt :) Wat vragen jullie zoal voor beginnend te scheren? Ik vraag momenteel 20 euro voor pony's en 30 voor paarden...

Hier nog even een foto van mijn paard, intussen 2 weken geleden geschoren en hij heeft een sterretje op zijn kont staan :D

Afbeelding

kaatje77

Berichten: 10430
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Almelo

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-18 09:10

Is het resultaat netjes dan mag je gerust wat meer vragen en waarom voor een pony minder? Dat snap ik niet. Is slechter voor je rug. Moeilijker vanwege smalle gewrichten. daar mag je wel meer voor vragen als je het goed bekijkt.

Had je een warmlopen doordat je de messen te strak had staan?

Gisteren een blauwe plek opgelopen dat is de derde in 25 jaar scheertijd :')
Was een heks volgens de eigenaar, merrie was hengstig en kon vanaf de singel naar achteren niks aan het lichaam hebben :o
Jonge paard was heel braaf, eigenaar was verwondert, alleen de oren een praam op en dan voel je al die wondjes bij de oren....vind het niet gek dat paarden kopschuw worden :n
Die is ooit gigantisch toegetakeld :x

pluisje88

Berichten: 8076
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-18 09:16

Mijn mening is als je paarden voor anderen wilt scheren en dat betaald neemt vind ik het een basisvoorwaarde dat je spul perfect in orde is en dat je beter en sneller resultaat hebt dan als ik het zelf doe. Bij ons een zeerervaren scheerder neemt 50,- en die heeft hem binnen een uur helemaal kaal getrokken en super strak. Zelf ben ik meer dan 2 uur bezig dus het us het dan eerder waard om het te laten doen. Ik kies ervoor om het zelf te doen en neem het voor lief dat er af en toe een streep te zien is of wat dan ook en dat ik langer bezig ben dan dat omdat ik minder handig ben. Materiaal wat niet goed in orde is is voor mij een absolute no go. Hoe mooi het resultaat ook was, als dit bij mij was gebeurd dan was het eenmalig geweest moet ik eerlijk zeggen.

Jester_

Berichten: 12264
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-18 09:20

Ja hier ook. Ik vraag ook 45 en dan heb je binnen een uur een strak kaal paaard. Als ik 3,5 uur moet wachten in de kou ben ik en het gemiddelde paard er gauw klaar mee

Ik zou dan vragen of je wat kan oefenen op bekende voor 15/20 euro

ambre

Berichten: 7148
Geregistreerd: 19-04-09

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-18 15:27

Ik vraag er een berg geld voor:75€ voor een paard en 65€ voor een pony.
Niet dat ik met een pony sneller klaar ben, maar vooruit.
Ik ben meestal met 75 minuten klaar, soms sneller en soms iets langer.

Voor minder doe ik het niet, zo leuk vind ik het niet en ik kan het heel netjes.

SharonIndezz
Berichten: 4693
Geregistreerd: 16-07-10
Woonplaats: 's-Hertogenbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-18 15:30

Hier komt iemand professioneel scheren als ik er zelf geen zin an heb.

Die man scheert alles voor 50,- paarden en pony’s gelijk tarief.

Binnen 45 min heeft hij Mn grote ruin kaal.

kaatje77

Berichten: 10430
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Almelo

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-18 19:15

Ik vraag al jaren 70€ ongeacht paard of pony of model.
Alleen Onderhals en buik eruit is 30€

Niet duur werd mij deze week nog gezegd.

Ik kom met apparatuur op stal, paard ziet er streeploos uit. Als de mens zelf naar de kapper gaat betalen ze ook zoveel. Dus echt niet duur.

Daar had die ineens een punt.

Ik krijg ook wel eens berichten als ik korting geef bij meerdere paarden op een stal. Ja alleen de reiskosten kunnen ze delen.
Maak per paard dezelfde kosten. En iemand waar ik al 20 jaar kom krijgt ook geen korting. Dan moeten ze maar naar een ander gaan.

Ik reken met alles klaar zetten en weer opruimen toch wel met 1,5 à 2 uur per paard, vooral als de manen ook nog getrokken dienen te worden.
Dat doe ik voor een tientje erbij icm scheren.

Ik heb een hele grote klantenkring en heb het idee dat deze steeds groter wordt. Zit tot eind november helemaal vol.

Kun jij goed scheren en beschik je over een flinke dosis paardenverstand en ben je eerlijk tegen dier en eigenaar dan mag je mij wel een pb sturen.
Klanten zoeken nog wel eens een scheerder op korte termijn en dan is het fijn als ik ze iemand aan kan bevelen :Y)

Jester_

Berichten: 12264
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-18 20:39

Ik ben begonnen ook met 25 per paard. Ik zit nu ook stampvol, deze week in totaal 28 paarden gehad naast mijn fulltime baan. Ik word ook per jaar gewoon iets duurder en ik hoor geen geklaag. Als ik van 30 naar 60 ga dan denk ik wel

Wijslander

Berichten: 5777
Geregistreerd: 19-06-09

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-18 22:12

Tja en mensen die het te duur vinden, kunnen zelf toch een apparaat aanschaffen en gaan scheren. Dat is dan een keuze...

Zelf zou ik niet gaan scheren voor anderen, maar met zoveel paarden levert het wel een aardig zakcentje op natuurlijk!

CalipsoLover

Berichten: 5563
Geregistreerd: 14-08-11

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 11:28

Ik ben ook nog maar net begonnen, ik scheer nog met best wat strepen, die trekken later wel allemaal weg maar weet niet goed hoe ik met minder strepen in het begin scheer... Ik betaalde vroeger 55 voor een heel paard te laten scheren, dit was de normale prijs bij ons in de buurt. Sommige vroegen iets minder maar zeker niet meer. Natuurlijk doe ik er ook wat langer over dan iemand professioneel. 11 november moet ik er nog eentje scheren. Ik was inderdaad wel verschrikkelijk stijf de volgende dag!

ambre

Berichten: 7148
Geregistreerd: 19-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 23:10

kaatje77 schreef:
Kun jij goed scheren en beschik je over een flinke dosis paardenverstand en ben je eerlijk tegen dier en eigenaar dan mag je mij wel een pb sturen.
Klanten zoeken nog wel eens een scheerder op korte termijn en dan is het fijn als ik ze iemand aan kan bevelen :Y)


Was dit voor mij bedoeld?Want ik zit in de provincie Zeeland en moet zeggen dat ik het meer doe als extra service voor lesklanten en kennissen.Heb te weinig tijd om er veel te scheren, mijn eigen beesten moeten ook en ik word er altijd erg moe van.

Ik vind 55€ echt weinig als je je apparatuur, reiskosten en reistijd meerekent.
Dat kan gewoon niet uit, ik betaal namelijk gewoon belasting over.Een beetje ZZPer rekent minstens 35€ per uur excl reiskosten en dan moet je je spullen nog afschrijven, messen slijpen etc.

Jester_

Berichten: 12264
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 23:30

Ja dat is misschien wel het verschil. Als erbij of met belastingaftrek

christel0908
Berichten: 343
Geregistreerd: 06-11-08
Woonplaats: Oost- Vlaanderen België

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 13:48

Mijn heiniger Progress heeft de geest gegeven |( was er altijd tevreden van, maar nu dus na 6 jaar kapot, heb er zeker geen 50 paarden mee geschoren en had toch verwacht dat hij nog enkele jaren meekon.
Nu op zoek naar een vervanger maar welke ?
Heiniger xperience ? Aesculap bonum ? Na de progress durf ik een nieuwe heiniger niet zo goed aan of had enkel de progress problemen ?

kaatje77

Berichten: 10430
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Almelo

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 15:42

Progress heeft echt een hele kleine motor. Is gewoon dikke pech.
De xperience is echt een topmachine. Heb nu exemplaar nr 3 in mijn bezit en ben er super tevreden over.
Ik vervang overigens elke 2 jaar mijn machines omdat ik toch wel goed voor de dag moet komen.

Ik heb ook een progress in mijn koffer voor rillerige paarden en setjes omdat die net iets handiger is dan de xperience ;)

kaatje77

Berichten: 10430
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 15:43

christel0908 schreef:
Mijn heiniger Progress heeft de geest gegeven |( was er altijd tevreden van, maar nu dus na 6 jaar kapot, heb er zeker geen 50 paarden mee geschoren en had toch verwacht dat hij nog enkele jaren meekon.
Nu op zoek naar een vervanger maar welke ?
Heiniger xperience ? Aesculap bonum ? Na de progress durf ik een nieuwe heiniger niet zo goed aan of had enkel de progress problemen ?

Messen kunnen natuurlijk hergebruiken en nieuwe motor een optie? Zou je eens na kunnen informeren

christel0908
Berichten: 343
Geregistreerd: 06-11-08
Woonplaats: Oost- Vlaanderen België

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 21:39

kaatje77 schreef:
christel0908 schreef:
Mijn heiniger Progress heeft de geest gegeven |( was er altijd tevreden van, maar nu dus na 6 jaar kapot, heb er zeker geen 50 paarden mee geschoren en had toch verwacht dat hij nog enkele jaren meekon.
Nu op zoek naar een vervanger maar welke ?
Heiniger xperience ? Aesculap bonum ? Na de progress durf ik een nieuwe heiniger niet zo goed aan of had enkel de progress problemen ?

Messen kunnen natuurlijk hergebruiken en nieuwe motor een optie? Zou je eens na kunnen informeren


Hij zit binnen voor offerte herstelling maar printplaat is zeker ook kapot, deze is volledig verbrand.
Nieuwe motor kost 80 euro en nieuwe print 60 ik wacht nog even de offerte af maar boven de 150 euro laat ik het niet meer maken denk ik

christel0908
Berichten: 343
Geregistreerd: 06-11-08
Woonplaats: Oost- Vlaanderen België

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 21:42

kaatje77 schreef:
Progress heeft echt een hele kleine motor. Is gewoon dikke pech.
De xperience is echt een topmachine. Heb nu exemplaar nr 3 in mijn bezit en ben er super tevreden over.
Ik vervang overigens elke 2 jaar mijn machines omdat ik toch wel goed voor de dag moet komen.

Ik heb ook een progress in mijn koffer voor rillerige paarden en setjes omdat die net iets handiger is dan de xperience ;)


Maakt de xperience meer lawaai of de progress ?

kaatje77

Berichten: 10430
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Almelo

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 23:27

Hetzelfde denk ik, maar heeft een veel zwaardere motor erin. Speciaal voor professionals

Barvrouwke
Berichten: 3706
Geregistreerd: 24-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 11:46

Iemand ervaring met de moser avalon? Ik heb het probleem dat de messen niet meer scheren. laten slijpen en al 2x teruggestuurd omdat ze nog geen haar pakken.
Ik heb een nieuw messenset van epplejack laten komen. Het bovenblad is van ander materiaal dan de originele maar scheerde goed... tot 3/4 van het paard. Als ik het hele mes uit elkaar haal en schoon poets, dan doet hij het weer even. Soms 1 streep, soms langer. Ik heb zeer regelmatig geolied.

shetlandfan
Berichten: 2354
Geregistreerd: 10-10-05
Woonplaats: Ergens in NL.

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 12:32

Ik heb ook een moser avalon en geen problemen mee. Heb je de messen er wel goed vastgeklikt?

Barvrouwke
Berichten: 3706
Geregistreerd: 24-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 13:36

shetlandfan schreef:
Ik heb ook een moser avalon en geen problemen mee. Heb je de messen er wel goed vastgeklikt?

Ja, dat controleer ik altijd secuur.

Jester_

Berichten: 12264
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 13:46

Klinkt toch als botte messen. Je eerste set niet goed geslepen en nieuwe messen zijn erg snel bot