[INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
felicity

Berichten: 11279
Geregistreerd: 13-06-03
Woonplaats: oudenbosch

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 22:42

Wel kop moet ik er dan bij bestellen?
Echt de kop toch niet een opzetstukje?

kaatje77

Berichten: 10430
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Almelo

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 22:51

Los 3mm messenset

pluisje88

Berichten: 8076
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 23:59

Tegenwoordig krijg je standaard overal een 1 mm mes erbij dus de 3mm moet je zowiezo aanschaffen dan

xxpetraxx
Berichten: 329
Geregistreerd: 11-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 10:11

is dit voor iemand een herkenbaar probleem??

ik heb in november 2016 een liscop lite bij de EJ besteld
in 2016 en begin 2017 heb ik er 3x een pony compleet mee geschoren zonder problemen hierna de messen laten slijpen.
eind 2017 heb ik er weer naar volle tevredenheid 1x mee geschoren hierna begonnen de problemen, na ongeveer 30 minuten verloor de machine toeren en pakte geen haar meer dus andere messen er op maar zonder resultaat (ja een half geschoren pony -O- ).

Op naar de EJ, machine daar achter gelaten en de monteur daar constateerde roest in de motor(ik zou hem te vochtig hebben bewaard ik heb hem netjes in de koffer in een verwarmde zadelkamer liggen dit vond ik dus vreemd)
afgesproken dat hij naar liscop werd opgestuurd, de monteur daar vond ineens geen roest maar een beetje olie :? hij heeft de machine schoongemaakt, messen geslepen en is voor mij onder garantie retour gekomen.

hierna heb ik afgelopen zomer alleen maar beentjes opgeschoren zonder problemen (dit duurt ongeveer 20 minuten bij mij)

nou op naar gisteren, droge en schone pony klaargezet om te scheren, na 4 volledige benen(ongeveer 30 minuten) verliest mijn motor ineens weer toeren -O- bleef eerst wel gewoon scheren. machine uit gezet, messen even los gedraaid, schoongemaakt en weer vast gezet helaas bleef hij langzamer lopen en zo af en toe pakte hij ineens haar dus messen beetje bij beetje strakker gezet totdat ik het niet meer vertrouwde dus maar weer een machine van een vriend geleend.

Spoiler:
vanmorgen de EJ gebeld ze gaan nadenken hoe dit op te lossen dus daar geen commentaar/reacties op ze gaan hun best doen.


het gaat mij echt om wie herkent dit en wat kan er mis mee zijn??

ikkebenhier
Berichten: 1241
Geregistreerd: 04-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 15:44

Ik heb ook de moser/adelar.
heel tevreden van, maar nog meer tevreden van de heiniger saphir! (wel duurder ook)
Je kan ook je paard in meerdere keren scheren als je enkel een tondeuze wil gebruiken. Let op dat de motor niet oververhit, want dan is het einde verhaal.
Ik scheer benen/voeten, snorren en baarden ook wel met de zoofari van bij de lidl. Deze gebruik ik ook voor vieze voeten en benen waar erg veel stof in zit.

ikkebenhier
Berichten: 1241
Geregistreerd: 04-01-11

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 15:54

Iemand die mij kan helpen?
Ik scheer met lister star. 1 van mijn machines scheert ineens erg strepen. het kan onmogelijk aan de messen liggen, want deze machine doet het met alle messen waarmee ik geprobeerd heb. Op mijn andere machines scheren de messen prima zonder strepen. Ik heb de machine al 2 keer binnen gedaan. Hij is helemaal nagekeken en schoongemaakt en de reparateur kon niks vinden wat stuk was of wat niet juist was.
Nu was ik mij aan het afvragen of het eventueel aan de regelschroef kon liggen. Ik kan een nieuwe schroef bestellen en kijken of het daar aan ligt. Verder weet ik niet waar het aan kan liggen. Hij scheert nog normaal, pakt het haar goed maar scheert echt verschrikkelijk met strepen.

tinkersjakie
Berichten: 2052
Geregistreerd: 07-12-04
Woonplaats: froombosch

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 17:52

Even een vraagje. Ik heb zelf een liscop lite maar mijn tinker kan ik hier niet mee scheren omdat ie doosbang is.
Nu heeft ie een peesblessure en moest zijn sokken eraf om zijn been te kunnen smeren. Maar niet te doen met mijn eigen scheermachine.
Nu van stalgenootje een hondentondeuse gebruikt.... denk van de Lidl. Ideaal ding. Hoort hem bijna niet en scheert goed.
Nu zag ik ren hkndentondeuse van moser. De 1400 type. Iemand daar mee bekent?!?
Wil niet nog een hele dure scheermachine kopen omdat ik hem eigenlijk alleen maar gebruik bij mijn shets en nu dan even voor de sokken van mijn tinker.

ellentjes
Berichten: 106
Geregistreerd: 15-02-11
Woonplaats: Hoogkarspel

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 16:12

Ik heb een aesculaap schuurmachine tweedehands gekocht.
Er zaten messen bij. Vp-502 staat er op een van de setjes. Nu is er een tandje afgebroken en wil ik graag nieuwe messen kopen. Nu kan ik alleen gt-502 messen vinden op internet. Zullen de gt-502 messen ook passen?

dravergekkie

Berichten: 9266
Geregistreerd: 15-07-05
Woonplaats: Den-Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 20:20

Ik hoop maar dat het geen schuurmachine is die je heb gekocht :')

tinkersjakie
Berichten: 2052
Geregistreerd: 07-12-04
Woonplaats: froombosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 20:33

dravergekkie schreef:
Ik hoop maar dat het geen schuurmachine is die je heb gekocht :')

:') :D

kaatje77

Berichten: 10430
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 22:16

_O-

ambre

Berichten: 7148
Geregistreerd: 19-04-09

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 22:27

Kaal worden ze dan iig.

Briiet

Berichten: 2611
Geregistreerd: 10-12-09
Woonplaats: MAKKUM FR

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 22:29

_O-

ellentjes
Berichten: 106
Geregistreerd: 15-02-11
Woonplaats: Hoogkarspel

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 11:10

Ik bedoel natuurlijk scheermachine. Mijn telefoon heeft er schuurmachine van gemaakt :')
Er zitten nog 2 setjes messen bij. En daar staat ook VP op. Zou de GT een nieuwere serie zijn?
Ik vind het zonde om messen te kopen als ze niet op mijn machine passen.

kaatje77

Berichten: 10430
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Almelo

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 11:45

Dan zou je contact op kunnen nemen met de leverancier van de messen
Die kan je wel vertellen welke de juiste zijn

TD_Aesculap

Berichten: 159
Geregistreerd: 30-08-05
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 12:25

ellentjes schreef:
Ik bedoel natuurlijk scheermachine. Mijn telefoon heeft er schuurmachine van gemaakt :')
Er zitten nog 2 setjes messen bij. En daar staat ook VP op. Zou de GT een nieuwere serie zijn?
Ik vind het zonde om messen te kopen als ze niet op mijn machine passen.


VP is de oude mescode van Aesculap. Tegenwoordig worden de messen aan geduid met GT.
Voor paarden zou ik de messen combinatie GT502 en GT505 gebruiken. De combinatie GT502 en GT501 ( voor runderen) is iets grover dus meer kans dat je strepen ziet.
Dick

pluisje88

Berichten: 8076
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 08:36

De Duitse zoo plus verzendt niet naar Nederland en je kunt alleen betalen via pay pal (wat ik niet heb) en creditcard. Gelukkig woon ik aan de grens dus mijn nicht (Duitse) die 25 km verderop woont gaaf hem deze week of volgende week voor mij bestellen. Kan niet wachten. Moser max is on his way *\o/*

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-18 14:30

iemand interesse in een zo goed als nieuwe Heiniger Progress met verschillende messensets? Ik heb er hooguit 2 x een paard mee geschoren en 1 x een ezel. Paard is overleden en ezel verkocht.

NikkiB1991

Berichten: 205
Geregistreerd: 21-03-13
Woonplaats: Amsterdam

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 09:45

Onder het mom van niet geschoten is altijd mis, weet iemand een adresje voor tweedehands tondeuses? Ik ben op zoek naar een Heiniger Saphir, maar op marktplaats zijn ze niet te vinden.

kaatje77

Berichten: 10430
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Almelo

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 10:40

Ik heb wel een progress in de aanbieding

NikkiB1991

Berichten: 205
Geregistreerd: 21-03-13
Woonplaats: Amsterdam

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 11:09

Hi Kaatje, ik weet niet helemaal zeker of je op mij reageert, maar ik ben echt op zoek naar een kleintje. Mijne heeft het begeven. Qua grote scheermachines heb ik al een Xplorer, en een Progress als backup. Evengoed bedankt voor de reactie!

kaatje77

Berichten: 10430
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Almelo

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 19:34

Is een Moser Max dan geen optie. Vind ik persoonlijk de beste die er is.

NikkiB1991

Berichten: 205
Geregistreerd: 21-03-13
Woonplaats: Amsterdam

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 23:43

Hi Kaatje, ik heb het hele topic gevolgd en inderdaad heel veel positiefs gelezen over de Moser. Ik heb alleen in principe altijd de Xplorer mee, en dat zou betekenen dat ik dan met haspels moet gaan slepen alleen voor de tondeuse. Het is natuurlijk altijd een optie, maar liever niet. Ben juist zo ontzettend gelukkig met draadloos scheren. Een tip over een andere goede draadloze is meer dan welkom!

pluisje88

Berichten: 8076
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: [INFO]Voor alle vragen mbt scheermachines

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-18 17:09

Nou m’n moser is binnen! Wel jammer dat ie niet in een mooie koffer zit ;) ik moet nog even op zoek naar een polsbandje want die zit er niet bij en hij is vrij dit dus het risico dat hij uit je handen valt bestaat wel serieus. Dat zou zonde zijn.

kaatje77

Berichten: 10430
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-18 17:21

NikkiB1991 schreef:
Hi Kaatje, ik heb het hele topic gevolgd en inderdaad heel veel positiefs gelezen over de Moser. Ik heb alleen in principe altijd de Xplorer mee, en dat zou betekenen dat ik dan met haspels moet gaan slepen alleen voor de tondeuse. Het is natuurlijk altijd een optie, maar liever niet. Ben juist zo ontzettend gelukkig met draadloos scheren. Een tip over een andere goede draadloze is meer dan welkom!

Oh. Ik snap hem.
Ik doe alles met snoer :+
Dan is het tweedehands inderdaad moeilijk, vooral met accu's