in donker buitenrijden, reflectie en lichtjes

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
snorkel1986

Berichten: 3020
Geregistreerd: 27-07-12
Woonplaats: overijsel

Re: in donker buitenrijden, reflectie en lichtjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 12:41

Oké gelukkig maar

mirmar
Berichten: 320
Geregistreerd: 28-05-06
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 12:59

Ben er sinds vorig jaar mee gestopt om buiten te rijden in het donker na dit heel veel jaren wel gedaan te hebben.
Heb ontdekt dat, hoeveel verlichting je ook gebruikt, de mensen je toch niet zien als ze je niet willen zien.
En aangezien wij hier geen ruiterpaden hebben dus alles langs de weg moet, en het steeds drukker wordt, er helaas voor moeten kiezen ermee te stoppen in het donker buiten te rijden, dan maar wat minder rijden, tis niet anders veiligheid gaat voor.

Bagheera_206

Berichten: 25896
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 13:55

Oh wat jammer zeg. -O- Ik ben ook van hoe meer licht hoe beter. :+ Tot nu toe val ik gelukkig voldoende op om veilig in het donker op de weg te kunnen rijden.

_Tristan

Berichten: 1357
Geregistreerd: 10-10-07
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 18:06

@mirmar ik begrijp je goed.

Mijn huidige stal grenst aan een hele drukke dijk met weinig licht en toegestane snelheid van 50. Overdag vind ik dit nog te doen maar in de schemer vind ik het al levensgevaarlijk. Mensen scheuren in het donker al helemaal en willen je absoluut niet zien ook al verkleed je je als kerstboom. Hier heb ik ook besloten om niet meer na schemer buiten te rijden. Een stal in een bij een woonwijk vind ik een ander verhaal, daar durf ik het wel omdat de straten goed verlicht zijn en het verkeer toch gedwongen is om niet te hard te rijden.

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 11:54

Er is al even niet gereageerd in dit topic, maar het gaat tenslotte om lichtjes. Dus sluit me bij dit topic aan ipv een nieuwe.

Vorige week heb ik voor het eerst buiten gereden in het donker met mijn Haflinger.
Hij deed het keurig! Geen verschil met overdag eigenlijk.

Afbeelding
Op de foto lijkt het trouwens donkerder dan dat het was.
Ik heb over het industrieterrein gereden. Daar staan veel lantaarnpalen. En het is daar eigenlijk altijd wel goed verlicht. Dus compleet in het donker rij ik niet. 's Avonds is het daar ook mooi rustig.

Nu ben ik opzoek naar een reflectie borsttuig voor mijn Haf. (En ik wil zelf nog een lamp op mijn cap.)
Mijn Haf heeft een hele brede borst en brede nek. Echt een buffel.
Zijn er verschillende maten reflectieborsttuig of is er 1 maat die je moet verstellen?
En hoe worden die bevestigd? Aan het zadel met die ringetjes? Of zijn er nog andere mogelijkheden.

Verder had paardlief nog een koplamp :P Letterlijk. En een achterlicht in zijn staart. Ook de kids hadden voor- en achterlicht. Maar die kun je op de foto niet zo goed zien door de flits.

Josien_

Berichten: 9027
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Re: in donker buitenrijden, reflectie en lichtjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 12:02


Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: in donker buitenrijden, reflectie en lichtjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 12:07

Da's inderdaad wel een mooie zo te zien. Heb jij voor je cob een pony of een full?

Bagheera_206

Berichten: 25896
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 12:22

Ik heb het borsttuig van LED's Ride. Vind mij zelf beter zichtbaar als ik zelf ook licht geef. Op fietspad rijden ook fietsers zonder licht en die zie mij dan niet, omdat er geen licht is om te reflecteren.

http://www.ledsride.nl/paard

snorkel1986

Berichten: 3020
Geregistreerd: 27-07-12
Woonplaats: overijsel

Re: in donker buitenrijden, reflectie en lichtjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 13:17

Idd zelf genoeg lampjes hebben en borst tuig ik heb hem zelf gemaakt even brede band( reflectie op de markt gehaald en als 3 setjes plastic klik dingen en een ring uit oud halster gesloopt en werkt super bij mist gaat er aan de ring een extra lampje

smit_ilse

Berichten: 2140
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: benningbroek

Re: in donker buitenrijden, reflectie en lichtjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 13:43

Ik reed vroeger altijd in het donker naar de les. Paard had aan 4 benen reflecterende beschermers, uitrijdeken, reflecterende bandjes aan teugels, zelf hesje en reflecterende broek aan icm lampjes die je om je rijlaarzen kon doen. Werd de rijdende kerstboom genoemd maar iedereen zag ons op tijd. Zelf kom ik geregeld mensen met knipperende lampjes, helaas is dat slecht te zien.

Bagheera_206

Berichten: 25896
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 09:37

Mijn reflectiehalster is kapot gegaan en heb gisteren een nieuwe gekocht. Gelukkig nog geen tientje.

Nog even dat Vioo Clip lampje bij de Decathlon halen voor mijn staartreflector en dan zijn we weer klaar voor als straks de klok weer terug gaat. :D

xxVon
Berichten: 1110
Geregistreerd: 04-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 13:51

Bagheera_206 schreef:
Mijn reflectiehalster is kapot gegaan en heb gisteren een nieuwe gekocht. Gelukkig nog geen tientje.

Nog even dat Vioo Clip lampje bij de Decathlon halen voor mijn staartreflector en dan zijn we weer klaar voor als straks de klok weer terug gaat. :D



Ik heb ook net al mn batterijen in mn Led's ride vervangen, ik heb ze al nodig als ik s avonds van les terug naar huis wil.

Sjolvir

Berichten: 25277
Geregistreerd: 26-03-05

Re: in donker buitenrijden, reflectie en lichtjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 15:20

Hier liggen de nieuwe setjes lampen voor de benen van het paard een voor op de kont en een voor op de neus al weer klaar. Maar nog niet nodig gehad.
(lang leve de action...)

Anoniem

Re: in donker buitenrijden, reflectie en lichtjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 15:22

Hier ook alles weer naar voren gehaald! Wij rijden met reflectie borsttuig, springschoenen, bandjes om peeskappen en mijn eigen hesje. En dan een lampje op de frontriem en in d'r staart :)

Amado
Berichten: 1329
Geregistreerd: 22-01-15

Re: in donker buitenrijden, reflectie en lichtjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 16:07

Heb wat inspiratie nodig voor op de menkar.. wie heeft een idee qua verlichting?

snorkel1986

Berichten: 3020
Geregistreerd: 27-07-12
Woonplaats: overijsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 17:27

Hier rijden we altijd met ( nales en terug) en met als extra Een hesje met ledlampjes aangeschaft voor 11,- en super mooi zichtbaarIk denk dat je Jacket Safety Reflective Clothing Adjustable Led Outdoor Vest Flashwel leuk vindt. Voeg het toe aan je verlanglijstje!

www.wish.com/share/31914fibvi

Hutcherson

Berichten: 7363
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 17:47

Ik heb zelfs een led lamp voor in zn staart xD

Hilli

Berichten: 22949
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 21:19

Ik zoek alleen nog een zweepje van een centimeter of 80 met ledlampjes erin. Dan is mijn outfit compleet.

jazza
Berichten: 71
Geregistreerd: 04-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 21:40

Ik draag zelf een tracer 360 van Noxgear.
Wel uit Amerika laten komen, maar meer dan de moeite waard.
Door de elastieken reflectorband blijft de lamp op je rug ‘plakken’, zelfs in galop.

De honden dragen de Lighthound. Ook helemaal ideaal.

Bagheera_206

Berichten: 25896
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 21:49

jazza schreef:
Ik draag zelf een tracer 360 van Noxgear.
Wel uit Amerika laten komen, maar meer dan de moeite waard.
Door de elastieken reflectorband blijft de lamp op je rug ‘plakken’, zelfs in galop.

De honden dragen de Lighthound. Ook helemaal ideaal.

Dat ziet er ook wel fijn uit dat vest. Ik heb zelf een roze lightvest.

Bagheera_206

Berichten: 25896
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 21:50

Hilli schreef:
Ik zoek alleen nog een zweepje van een centimeter of 80 met ledlampjes erin. Dan is mijn outfit compleet.

Dat zou idd echt top zijn! Mooi als afstandshouder. :D

Hilli

Berichten: 22949
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Re: in donker buitenrijden, reflectie en lichtjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 07:13

Ik heb ze al wel korter gezien (centimeter of 30-40), maar dat leek mij onvoldoende. Dus ik zoek verder.

Elise_K

Berichten: 3802
Geregistreerd: 27-07-05
Woonplaats: Nijkerkerveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 07:52

Ik rij 2x per week 2.5 km enkele reis over een (deels) onverlichte weg naar clubles, en kom zelf met de auto ook regelmatig combinaties tegen.
Mijn ervaring is dat lampjes zoveel beter zijn dan reflectie! En dan niet een banketstaaf bandje om je arm of aan je laars.

Ik heb de beste ervaringen met het knipperende vest van BR! Heel makkelijk, zit fijn, mega fel en zie je al van een kilometer afstand! :j
https://www.agradi.com/br-vest-reflecti ... yellow.htm

Bagheera_206

Berichten: 25896
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 08:01

Elise_K schreef:
Ik rij 2x per week 2.5 km enkele reis over een (deels) onverlichte weg naar clubles, en kom zelf met de auto ook regelmatig combinaties tegen.
Mijn ervaring is dat lampjes zoveel beter zijn dan reflectie! En dan niet een banketstaaf bandje om je arm of aan je laars.

Ik heb de beste ervaringen met het knipperende vest van BR! Heel makkelijk, zit fijn, mega fel en zie je al van een kilometer afstand! :j
https://www.agradi.com/br-vest-reflecti ... yellow.htm


Alleen mag je in Nederland volgens mij geen rood licht aan de voorzijde voeren. := Ik heb een lightvest met wit voor en rood achter. Mijn borsttuig is ook witte leds.

snorkel1986

Berichten: 3020
Geregistreerd: 27-07-12
Woonplaats: overijsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 12:34

Bagheera_206 schreef:
Elise_K schreef:
Ik rij 2x per week 2.5 km enkele reis over een (deels) onverlichte weg naar clubles, en kom zelf met de auto ook regelmatig combinaties tegen.
Mijn ervaring is dat lampjes zoveel beter zijn dan reflectie! En dan niet een banketstaaf bandje om je arm of aan je laars.

Ik heb de beste ervaringen met het knipperende vest van BR! Heel makkelijk, zit fijn, mega fel en zie je al van een kilometer afstand! :j
https://www.agradi.com/br-vest-reflecti ... yellow.htm


Alleen mag je in Nederland volgens mij geen rood licht aan de voorzijde voeren. := Ik heb een lightvest met wit voor en rood achter. Mijn borsttuig is ook witte leds.


Waar heb je dat vest weg dan? Zo iets kon ik niet vinden.. ( of niet goed genoeg in elk geval)